• 11-01-2020, 09:56:41
    #19
    Emirr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biliyorsunuz ülkemize sürekli mülteci alıyoruz. 20 yıl sonra su ve gıda anlamında büyük sorun çekersek, özellikle su bulabilme konusunda büyük sıkıntılar çekersek ne olacak. Su dağıtımda öncelik kimin olacak? Kim hayatta kalmaya devam edecek? Diğer insalar hayatta kalmak için öteki insanları öldürecek mi? Biraz ütopik gelebilir ama su tükeniyor bunu hepimiz biliyoruz ve böyle devam ederse ülkemiz su kıtlığı çekecek.
    Türkiye'de su insanların susuzluktan öleceği şekilde tükenmez. Ama suya erişim aşırı pahalı hale gelecektir. 3 tarafın denizlerle çevrili, ortalama yüksekliği 900 metre olan bir ülkesin. Dağlarında buz kar bitmez, denizlerinde su bitmez. Sadece tuzluyu suyu arıtmak, ya da suyu taşımak için harcanacak devasa enerji yüzünden su pahalı bir hale gelecek. Yani o kadar pahalı hale gelir ki tekstil fabrikaların su giderlerini karşılayamaz, çiftçin tarlasını sulayamaz hale gelir. Ama susuzluktan ölmek diye bir şey söz konusu değil.
  • 11-01-2020, 11:01:48
    #20
    Maden suyunun asitini alırız içeriz
  • 11-01-2020, 11:20:02
    #21
    20 Yıl sonra A haber: Günde 2 litre değil 50 ml su içmek ömrü uzatıyor

    Ben bir çözümü bulunacağına inanıyorum. Tabi ki bu çözüm fakir Afrika ülkeleri gibi ülkelerinin değilde güçlü ve zengin ülkelerin başına geldiği zaman olacaktır. İnsanoğlu yumurta kapaya dayanınca bir çözümünü bulur.
  • 11-01-2020, 17:35:37
    #22
    peki bu duruma ne diyorsunuz



    serhat_akan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye olmasın hocam?
    Bugüne kadar kandırılmadıkmı hep?
    Bir düşünün.
    Dünyada tekel olmuş xx kökenli bir firma bulaşıklarınızı elde yıkamayın su tasarrufu yapın diye bulaşık deterjanı reklamı yapıyorsa, bizi düşündüğü için mi?
    Krizi fırsata çeviriyordur
    RebelFa1con adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Su olmazsa bulaşık makinesini nasıl satacaklar? Pazar küçülür
    ama sizin teoriniz çok daha mantıklı.
    O da doÄŸru
    zego adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günün birinde su biterse yine parası olan rahatça içer. Para da o dönemlerde oldukça değersiz olacağı için altın ile alınabilir olur sanırım.

    Gerçi bizim ülkemizin insanı susadığında kolayla dindiriyor susuzluğunu.
    Ekmek yoksa pasta, su yoksa kola için

    Palladium adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sigara paletlerine uyguladıkları yeni ve harika tasarımı, o dönem gelince (ki inşallah gelmez) pet şişelerin üzerine " Yavaş için az için, önce yaşlılar ve çocuklar" gibi ibareler koymazlar inşallah Zira doğayı kirletiyor diye poşeti parayla satıp, doğanın içinden geçen termik santrallere filtre taktırmayan bir ülkede yaşıyoruz. Elektriği kaçak kullananları bulamayıp, faturalarda ise buyrun biz hırsızı bulamıyoruz ama faturasını siz ödeyeceksiniz diyip kaçak kullanım bedeli yansıtan bir ülkede yaşıyoruz. I like it.
    Haklısınız sonunda kadar
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de su insanların susuzluktan öleceği şekilde tükenmez. Ama suya erişim aşırı pahalı hale gelecektir. 3 tarafın denizlerle çevrili, ortalama yüksekliği 900 metre olan bir ülkesin. Dağlarında buz kar bitmez, denizlerinde su bitmez. Sadece tuzluyu suyu arıtmak, ya da suyu taşımak için harcanacak devasa enerji yüzünden su pahalı bir hale gelecek. Yani o kadar pahalı hale gelir ki tekstil fabrikaların su giderlerini karşılayamaz, çiftçin tarlasını sulayamaz hale gelir. Ama susuzluktan ölmek diye bir şey söz konusu değil.
    Hocam ne kadar pahalı olursa olsun biz bunu içmek zorundayız içmezsek ölürüz. Altın fiyatı dahi olsa alıp içilecek 4 gün içmezsen diğer tarafta içersin
    HEGEL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maden suyunun asitini alırız içeriz

    Gltekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20 Yıl sonra A haber: Günde 2 litre değil 50 ml su içmek ömrü uzatıyor

    Ben bir çözümü bulunacağına inanıyorum. Tabi ki bu çözüm fakir Afrika ülkeleri gibi ülkelerinin değilde güçlü ve zengin ülkelerin başına geldiği zaman olacaktır. İnsanoğlu yumurta kapaya dayanınca bir çözümünü bulur.
    Bende bir çözüm olacağını düşünüyorum tabii ki ama ya bulunamazsa? O kadar tuzlu suyumuz var
  • 11-01-2020, 18:46:57
    #23
    Sorunun cevabı çok basit. Önce fakirler içemeyip susuzluktan ölecek. Daha da kıt hale gelip fiyatı arttıkça Orta ölçekli insanlar ölecek... Zenginler hep yaşayacak Bol bol su içecekler. Elinizdeki suyu parayla onlar alacak... Sizin çeşmenizden akmayan suyla onlar duş alıp viskisinden yudumlayacak... Hocam müthiş bilim kurgu filmi çıkartırmışım., yorumu yazarken fark ettim
  • 11-01-2020, 19:41:41
    #24
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorunun cevabı çok basit. Önce fakirler içemeyip susuzluktan ölecek. Daha da kıt hale gelip fiyatı arttıkça Orta ölçekli insanlar ölecek... Zenginler hep yaşayacak Bol bol su içecekler. Elinizdeki suyu parayla onlar alacak... Sizin çeşmenizden akmayan suyla onlar duş alıp viskisinden yudumlayacak... Hocam müthiş bilim kurgu filmi çıkartırmışım., yorumu yazarken fark ettim
    oldu mu şimdi film çek izleyelim
  • 11-01-2020, 23:57:10
    #25
    düşünsenize su kıtlığı var insanlar su bulamıyor mekanda çıkarıp 1litre suyu masaya koyuyoruz ne şeklimiz olur ama off
  • 12-01-2020, 12:49:12
    #26
    SerdarT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düşünsenize su kıtlığı var insanlar su bulamıyor mekanda çıkarıp 1litre suyu masaya koyuyoruz ne şeklimiz olur ama off
    karizmaya bak be offf
    bunun çok dalgasını yaparız hocam ama 20 yıl sonra gerçek olursa ne olacak. 20 yıl sonra ben ölmezsem ve forum hala ayakta duruyorsa gelip yazacağım
  • 12-01-2020, 13:37:25
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Parası olan yaşar, olmayan ölür. Bu kadar basit.