Emirr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biliyorsunuz ülkemize sürekli mülteci alıyoruz. 20 yıl sonra su ve gıda anlamında büyük sorun çekersek, özellikle su bulabilme konusunda büyük sıkıntılar çekersek ne olacak. Su dağıtımda öncelik kimin olacak? Kim hayatta kalmaya devam edecek? Diğer insalar hayatta kalmak için öteki insanları öldürecek mi? Biraz ütopik gelebilir ama su tükeniyor bunu hepimiz biliyoruz ve böyle devam ederse ülkemiz su kıtlığı çekecek.
Türkiye'de su insanların susuzluktan öleceği şekilde tükenmez. Ama suya erişim aşırı pahalı hale gelecektir. 3 tarafın denizlerle çevrili, ortalama yüksekliği 900 metre olan bir ülkesin. Dağlarında buz kar bitmez, denizlerinde su bitmez. Sadece tuzluyu suyu arıtmak, ya da suyu taşımak için harcanacak devasa enerji yüzünden su pahalı bir hale gelecek. Yani o kadar pahalı hale gelir ki tekstil fabrikaların su giderlerini karşılayamaz, çiftçin tarlasını sulayamaz hale gelir. Ama susuzluktan ölmek diye bir şey söz konusu değil.