• 23-11-2019, 03:38:53
    #10
    Verigom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle,haklı olduğunuz konular var. Evet datacenter alt yapısı olarak ülke olarak eksikliklerimiz,teknoloji olarak geride olduğumuz konular mevcut. Aslında sorun datacenterlardada olmuyor son zamanlarda bizim ülkemizde telekom kaynaklı problemler fazlası ile oluyor. Devletimizin alt yapısı diyelim.
    Evet hocam. ilk mesajımı düzenledim eksik olmus diye. Kaliteli, işin hakkını vererek hizmet vermenin önünü kesen cok fazla faktör var. Çözümleri de cok zor şeyler. Allah kolaylık versin hizmet sağlayıcılara bu konuda : )

    UmutMertSEVER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam inanın denemedim yurtdışı firmalarını ancak denemeyide düşünmüyorum yanlış anlamayın size saygı duyuyorum görüşünüz belkide doğrudur fakat ben Türkiye'den alışveriş yapmaya çalışıyorum e-ticaretten ziyade elimden geldiği kadar gündelik hayatımda da buna dikkat ediyorum.Ayrıca Türkiye'de gerçekten işini iyi yapan firmalarda var konu sahibi olarak firma ismi vermem yanlış olur fakat bugüne kadar 1 kez dahi sorun yaşamadığım ticket açmadığım 4-5 yıldır çalıştığım firmalar var büyük kesintilerde dahi mağdur etmediler.Ben sadece negatif yönde çoğunluk olan kesimden bahsettim ve düzeltilmesi hepimize iyilik olur fikrini aktarmaya çalıştım.Bu zihniyetimi beğenmeyen yanlış bulan olabilir saygı duyarım.




    Ayrıca lütfen sizlerden rica ediyorum konuyu siyasi yöne çekmeyelim kapansın, silinsin istemiyorum bu konuda forum yönetimi hassas biliyorsunuz dediğim gibi bir nebze olsun faydası dokunur diye yazdım o nedenle tekrardan dikkat etmenizi rica ediyorum.
    Şanslıymışsınız hocam Size öyle denk gelmis veya farketmemiş olabilirsiniz. Mümkün mertebe bende ülkemizden yanayım ve ürün konusunda ilkin bizim ürettiğimizi kullanmaya çalışıyorum çünkü bizi bizden iyi anlayanı yok o yüzden yazdiklariniza katılıyorum ve saygı da duyuyorum. Bu sektörde musteri olarak, Merdiven altı çalışıyorken yıllarca hiç sorun yaşatmayıp resmiyete geçince 1 yılda yaşatmadigi sorun kalmayıp en son diskler yandı deyip biten firmaya bile denk geldim. Elbette gelişmemiz icin, yabancılara muhtaç kalmamak adına vs kendi firmalarımıza destek vermemiz cok daha iyi ama zaman gösteriyor ki bu sektörün bizim ülke de ilerlememesi adına baya bi engel konulmuş önüne. Yapacak pek birsey yok maalesef. Günü gelince el mecbur oluyorsunuz. Sağlık olsun.
  • 23-11-2019, 04:04:42
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Siteminizde oldukça haklısınız bunların ne altyapıyla nede donanımla alakası var
    örnek veriyorum bir firmanın 256 Gb ram 2xE5-2690v2 bir sunucusu var Satığı paket ise 2 gbram 1 cpu Yani Oluşturabilceği maximun vm sayısı 128 tabi cpu da yetersiz kalıcaktır bu da aşikar türk firmalarının çoğunlukla yaptığı hata 150 müşterisi olmuş hepsini bahsetiğim sunucuya doldurmuş kullanılan ram miktarı 90GB cpuda 30.000mzh'lerde geziyor kafasında bi bu kadar daha alabilrim diyor ve yüksek kulanım olduğunda en kaliteli en iyi donanım olsa bile çöpe dönüyor esx'de kapasitesin üstünde vds oluşturabilirsiniz bunun bi limiti yok malesef bizim donanımlarımızı tabiki güncellememiz gerekiyor altyapımızı tabiki güçlendirmemiz gerekiyor ama önce ZİHNİYETİMİZİ değiştirmemiz gerekmekte kurulduğumuzdan bu yana buna özgen gösteriyoruz kazanç oranımız düşük olsa dahi ileriye dönük bir yatırım olarak düşünüyorum
    bizim segtörde bir denetleyici yok taban fiyat belirleyen birisi yok segtör artık palazlanmaya başladı r10.net üzerinden bir yetkiliye veya siber güvenlik uzmanına her firma belirli bir ücret ödeyerek bizi denetliycek ve kontrol edicek bir birim oluşturabiliriz hem türk hosting segtörünü geliştiriiz hemde hizmet kalitelerimizi, malesef serbest piyasada hareket ediyoruz
    cidden barındırma lisans ücretlerini ödemekte zorluk çekiyoruz müşterimizin haliden anlıyoruz ve buna yönelik misyon ve vizyonda işimizi yapıyoruz ama malesef müşteriler yine 4-5bin Tl'ye alınmış içine 100vds oluşturulmuş sunuculara aylık 15tl vermeye devam ediyor halbuki 30bin tl verdiğimiz bir sunucuya 125 adeten fazla vds oluşturmuyoruz ve fiyatlarımız aynı, biz kalitemizi bozmayı düşünmüyoruz ama bu şekilde bu segtörün ayaklarına hep beraber ateş ediyoruz
  • 23-11-2019, 04:44:03
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Hiç bir hosting firmasında çalışmasam da mesleğim gereği bu alanda bir çok konuda bilgi sahibiyim.

    Genellikle bir çok kişi önemsemese de sanallaştırmanın en büyük iki sorunu; ram bant genişliği ve sabit disk bant genişliğidir. Son dönemde sabit disk konusu ssd diskler ile nispeten aşıldı ancak ram bant genişliği hala büyük bir sorun.

    Bu şartlar altında bir sunucuya normalde en fazla 6-8 sanal makine kurulması gerekiyor.

    Masrafları düşündüğümüzde bir sunucuda en fazla 8 sanal koşturursanız sanal makinelerin en ucuzunun 120-150 TL olması gerekiyor...
    Sunucu amortismanı var, sunucu arızalı parça değişimi var, barındırma ücreti var, elektrik ücreti var, hat ücreti var, ağ ürünlerinin maliyetleri var, ip ücreti var, ofis masrafı var, personel masrafı var, 24 saat hizmet vermesi var, vergisi var, bir de para kazanmak için bu işi yapıyorsunuz... Masraflar dağ kadar, kazanç fare boyutunda

    Piyasa da bu rakamı yüksek bulacağı için, kapasite üzeri kullanım oluyor...

    Türkiye piyasasında bu işin çözülmesi biraz zor gibi.

    Şahsi görüşüm; Ne zaman aşağıdaki rakamları müşteriler kabul eder, o zaman gerçek sanallaştırma hizmeti alabilirler

    https://www.hostgator.com/vps-hosting

    Hostgator firmasını sadece fiyat politikası nedeniyle örnek gösterdim, başka bir nedeni yoktur.
  • 24-11-2019, 04:37:27
    #13
    RUN
    Platin üye
    CnkHosting adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siteminizde oldukça haklısınız bunların ne altyapıyla nede donanımla alakası var
    örnek veriyorum bir firmanın 256 Gb ram 2xE5-2690v2 bir sunucusu var Satığı paket ise 2 gbram 1 cpu Yani Oluşturabilceği maximun vm sayısı 128 tabi cpu da yetersiz kalıcaktır bu da aşikar türk firmalarının çoğunlukla yaptığı hata 150 müşterisi olmuş hepsini bahsetiğim sunucuya doldurmuş kullanılan ram miktarı 90GB cpuda 30.000mzh'lerde geziyor kafasında bi bu kadar daha alabilrim diyor ve yüksek kulanım olduğunda en kaliteli en iyi donanım olsa bile çöpe dönüyor esx'de kapasitesin üstünde vds oluşturabilirsiniz bunun bi limiti yok malesef bizim donanımlarımızı tabiki güncellememiz gerekiyor altyapımızı tabiki güçlendirmemiz gerekiyor ama önce ZİHNİYETİMİZİ değiştirmemiz gerekmekte kurulduğumuzdan bu yana buna özgen gösteriyoruz kazanç oranımız düşük olsa dahi ileriye dönük bir yatırım olarak düşünüyorum
    bizim segtörde bir denetleyici yok taban fiyat belirleyen birisi yok segtör artık palazlanmaya başladı r10.net üzerinden bir yetkiliye veya siber güvenlik uzmanına her firma belirli bir ücret ödeyerek bizi denetliycek ve kontrol edicek bir birim oluşturabiliriz hem türk hosting segtörünü geliştiriiz hemde hizmet kalitelerimizi, malesef serbest piyasada hareket ediyoruz
    cidden barındırma lisans ücretlerini ödemekte zorluk çekiyoruz müşterimizin haliden anlıyoruz ve buna yönelik misyon ve vizyonda işimizi yapıyoruz ama malesef müşteriler yine 4-5bin Tl'ye alınmış içine 100vds oluşturulmuş sunuculara aylık 15tl vermeye devam ediyor halbuki 30bin tl verdiğimiz bir sunucuya 125 adeten fazla vds oluşturmuyoruz ve fiyatlarımız aynı, biz kalitemizi bozmayı düşünmüyoruz ama bu şekilde bu segtörün ayaklarına hep beraber ateş ediyoruz

    Aslında il ve ilçelerdeki ticaret odaları gibi bu sektör içinde denetleyen bir birim oluşturulabilir nasıl ki bu odalara aidat veriliyor kurumsal firmalar cüzi bir rakamda bu birime aidat ödemesi gerçekleştirir ben bu konudaki fikrinize katılıyorum hocam taban fiyatların belirlenmesi ve firmaların denetlenmesi çok iyi olur sunucuyu çok iyi anlatmışsınız mesela bunu doğru hesaplayan biri direkt ayıplı ortaya çıkarır firmanın sunucu sayısını vs veri merkezinden sorgulayabilse dahada efsane olur kesinlikle yalan yanlış ürün satamazlar.

    Her işin denetimi var zabıtası var odası var şunu var bunu var bu işte yok artık gerçekten fazlasıyla mide bulandırmaya başladı.


    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir hosting firmasında çalışmasam da mesleğim gereği bu alanda bir çok konuda bilgi sahibiyim.

    Genellikle bir çok kişi önemsemese de sanallaştırmanın en büyük iki sorunu; ram bant genişliği ve sabit disk bant genişliğidir. Son dönemde sabit disk konusu ssd diskler ile nispeten aşıldı ancak ram bant genişliği hala büyük bir sorun.

    Bu şartlar altında bir sunucuya normalde en fazla 6-8 sanal makine kurulması gerekiyor.

    Masrafları düşündüğümüzde bir sunucuda en fazla 8 sanal koşturursanız sanal makinelerin en ucuzunun 120-150 TL olması gerekiyor...
    Sunucu amortismanı var, sunucu arızalı parça değişimi var, barındırma ücreti var, elektrik ücreti var, hat ücreti var, ağ ürünlerinin maliyetleri var, ip ücreti var, ofis masrafı var, personel masrafı var, 24 saat hizmet vermesi var, vergisi var, bir de para kazanmak için bu işi yapıyorsunuz... Masraflar dağ kadar, kazanç fare boyutunda

    Piyasa da bu rakamı yüksek bulacağı için, kapasite üzeri kullanım oluyor...

    Türkiye piyasasında bu işin çözülmesi biraz zor gibi.

    Şahsi görüşüm; Ne zaman aşağıdaki rakamları müşteriler kabul eder, o zaman gerçek sanallaştırma hizmeti alabilirler

    https://www.hostgator.com/vps-hosting

    Hostgator firmasını sadece fiyat politikası nedeniyle örnek gösterdim, başka bir nedeni yoktur.
    bu rakamlara yakın hizmet sağlayan firmalar var hatta birçoğunun r10 üyeliğide var ancak onlarda r10'dan yavaş yavaş uzaklaşarak büyük kurumsal firmaların cloud vb. ihtiyaçlarını karşılamaya başladı hocam buraya tanıtım,kampanya vs konusu dahi açmıyorlar Gaziantep'te tanıdığım bir firma vardı neden kampanya yapmıyorsun diye sorduğumda benim kampanyada vereceğim vds fiyatına orada dedicated server satılıyor deyince anladım veri merkezlerinde çok kaliteli kabin ve sistem bulunduran dc sahibini dahi kıskandıran donanımı olan insanlar var üstelik her türlü önlemi alınmış şekilde barınıyor büyük bir kesinti olmadığı sürece sorunsuz ilerliyorlar.

    İsteyince oluyor ama ne istediğini bilmek ve yolundan dönmemek lazım.
  • 24-11-2019, 05:00:40
    #14
    UmutMertSEVER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar çok eski bir üye sayılmam 7 yıllık üyeyim ancak son 2 yıldır hosting firmalarının resmen egolarına,yarışmaya,daha fazla kazanma hırsına veya stratejik planlarında şaşmaya yenik düşüp kendi fişlerini çektiğini görüyorum forumda bir çok firmanın hosting veya vds müşterisiyim ucuz olandan da aldım pahalı olandan da mesele ucuz veya pahalı değil bende biraz başkasıda kazansın tarzında esnaf kafası var, ondanda ziyade farklı firmalarla çalışmayıda seviyorum aynı yerde durmak huyum değil.

    Herneyse gelelim konuya,

    Abi ucuz firmadan hosting veya vds alıyorsun kampanya var yararlanayım diyorsun adam 300 stok diyor sağlamda kampanya yapmış cihazın kapasitesi belli 300 stok doluyor ama hala yığılma var talep var yeni cihaz almıyor onun yerine arttırma yapayım deyip cihaza daha fazla yükleniyor 500-600 stok yapıyor çünkü adam zaten fazla para kazanmıyor para kazanması için ya fiyat yükseltmesi yada daha fazla satması gerek, akan bir dere var kampanya tutmuş önünü kesmekte istemiyor.Yanlış bir yöntem izleyip mecburen patlıyor.

    5 TL'ye vds veya hosting var mesela belkide hesaplasanız 1-2 TL kazanıyordur yada kökten kazanmıyordur dahi ben çok kazandıklarını düşünmüyorum bu firmadaki cihaz kendisininde olsa kirada olsa aylık giderleri, vergiyi şunu bunu kafadan dahi en düşükten hesaplasanız arada uçurum var barındırmanında en ucuz rakamı belli kiralamanında birde indirim yapan çoğu firma tek alandada yapmıyor hostinge yaptıysa vds vb. hepsine yapıyor.Sonra bakıyorsun adam üstteki belirttiğim 300 ü 500 yapma yöntemini izleyip patlıyor başlıyor millet ucuz etin yahnisi olmaz demeye.

    Diyelim senin stratejik planın var kampanya yapıp müşteri çekip şimdilik az kazanmayı daha sonra ufak ufak artan şekilde kazanmayı, müşteri edinmeyi, tanınmayı vs. hedefliyorsun firman için iyi birşey yapmaya çalışıyorsun o zaman anlarım fakat 300 stoğu niye 500 yapıyorsun ki o zaman abi? Neden amacından şaşıyorsun? Zarar et demiyorum ama niye kendinede bizede eziyet ediyorsun?

    Bir ara kampanya yok yapın diyorduk hatta ben konu dahi açmıştım yanlış hatırlamıyorsam şimdiyse kampanyadan almaya korkuyorum açıkcası.
    1 GB ramli cihazlar 256 MB tan daha kötü çıkıyor hostlarda ise verilen cpu değeri ve hızdan aldığımız verime söyleyecek laf dahi yok.Cpu'da yüzdeler havada uçuşuyor.

    Farklı yolda izledim bakın o yolun sonuda hüsran

    Ve şimdi bu anlatacağım ikinci yolu tek ben izlemedim eminim bir çok kişi izledi onlarda da sonuç hüsran
    Başlıyorum anlatmaya

    Diliniz yandı dediniz ki ucuz etin yahnisi olmaz başladınız araştırmaya bir firma buldunuz fiyatları iyi destek bildirimleri anında yanıtlanıyor hatlara bakıyorlar vs (Telefona bakan firma çok nadir 6 ay zor dayanıyorlar)
    Minimum 50-60 TL'den hizmet satıyor diyorsunuz ki pahalı olsun kafam rahat olsun bu arkadaştan alayım.
    Bu defada sizin gibi düşünen bir ton adam o firmaya yığılıyor yorumlar hizmet vs iyi diyen geliyor.

    Tabiki kaliteli firma olan gerçekten hakkı olan parayı kazanan arkadaşımızada para tatlı geliyor oda daha çok kazanmak için stok 300 iken 500 yapıyor cihaz arttırmaya gitmiyor sonuç yine hüsran.Destekleri 1 dakika içinde yanıtlıyor belki ama aldığınız malın içi boş.Kendimizi en azından ilgileniyorlar diye avutuyoruz.

    Bu arada samimi bir üslupla yazmaya çalıştım hatam varsa kusura bakmayın ve tabi ki bu iki yoldaki hatayı izlemeyen firmalarda var kalitesinden ödün vermiyor, dediğim gibi birçok firma ile çalıştım memnun olduklarım gerçekten var ama olmadığım veya olunmayan kesim tahmini olarak yüzde 70'i temsil ediyor diyebiliriz.

    Velhasılıkelam Olan Yine Hepimize Oluyor.

    Hostingcilerin suçu yok.
    Suç hem 25 kuruş olsun, hem şoför mahali olsun, hem de cam kenarı olsun diyen müşteri kitlesi.
    Adam 10-20 liraya vps alıyor. Ve VPS sahibi olduğunu zannediyor.

    Hayatımda hiç hosting işi ile uğraşmadım ama maliyetleri görebiliyorum.
    Bugün bir paylaşımlı hostingin minimum konfigurasyon ile olması gereken bedel yıllık 150+KDV den başlar.
    Reseller aylık 40-50 lira, VPS düşük konfigurasyon 70-80 liralardan başlamalı.
    Bu verdiğim rakamlar sadece cihaz ve bağlantı bedeline göre değil.
    Kurumsal bir hosting firması 24 saat eleman çalıştırmalıdır.
    En az 8 saatten günde 3 kişinin sürekli iş üzerinde ilgilenmesi gerekir.
    Böyle 3 eleman çalıştırmak asgari ücret verseniz bile aylık 10 bin lira yapar.
    1000 hosting hesabı satsanız, hesap başına aylık 10 lira maliyet çıkar.
    Kurumsal bir hosting şirketinin daha sunucu colocation maliyetinden önce kirası, eleman ücretleri, muhasebesi, faturaları masrafları vs... masrafları vardır.
    Sadece şikayetvar üyeliği 1500-2000 lira, 2000 hosting satsanız, satış başına 1 lira şikayetvar üyeliği maliyet koyar.

    Websitesini hobi olarak görenlere lafım yok.
    Siteden bir kazanç beklentiniz yoksa 10 liralık da işinizi görür.
    Ama bu site yavaş, arama sonuçlarından düşerim, para kazanamam, ziyaretçi kaybederim dememeniz lazım.
    Çünkü sitede bir hedefiniz, bir kazanç ya da hit beklentiniz varsa bedelini ödemeniz lazım.
    Benim şu anda hiti günlük 1000 i geçmeyen 2 farklı site içen 2 colocation sunucum var.
    Sitelerin yedeklerini almak için de contabo'da 2 VPS sunucum var.
    Ben bu siteleri yıllık toplam 300 liraya barındırabilecekken senede 6-7 bin lira para ödüyorum.
    Ve kimseye sunucusuna kaç hesap alması gerektiğini söylemiyorum.
    Çünkü adı üstünde paylaşımlı hosting, adı üstünde VPS.
    Yani sana ait değil, birileri ile paylaşacaksın, ve kaç lira verirsen sunucuya o kadar ortak olabilirsin.

    Adamın 300 dediği yere 600 aldığını nereden çıkartıyorsun.
    Sadece ilk aldığı 290 hesap senin gibi ortalama kaynak kullanırken son aldığı 10 hesap kaynak sömürüyor olabilir.
    300 hesap der 100 hesap satar. Herkese %10 CPU verir.
    ilk başta herkes güzeldir, sonra yeni 10 hesap gelir ve hepsi anlık %8-9 CPU kullanır. CPU tavan yapmaya başlar.
    Yüksek hitle bandwidth kapatırlar, senin sorgular sıraya girmeye başlar.
    Disk senin sorguları okumak ve yazmak için bekletmeye başlar.
    Yani illa 300 diyerek 600 satmaya gerek yok, 300 stok bile fazla aslında o sunucuya.
    Bu 300 stok 50 aletli spor salonlarının 1000 üyelik satması gibi herkesin aynı anda kaynak kullanmayacağına güvenilerek yapılıyor.
    O paraya vaadedilen kaynağı herkes aynı anda kullanmaya çalışsa sunucu zaten yanar )))

    Öyle bir hosting hesabına 150 lira vermem diyenler, 50 liraya hosting, 10 liraya VPS almak isteyenler bahsettiğiniz sorunları yaşarlar.
    Çünkü 5 liraya - 10 liraya VPS satanlar kağıt üzerinde vergi levhaları olan işportacı zihniyetindeki firmalardır.
    Bu tarz firmalar fiyat kırmaktan başka bir satış stratejisi geliştiremeyen, düşük fiyattan başka bir katma değer yaratamayan firmalar maalesef.
    Böyle firmalar hem kendilerini batırıyorlar, hem müşterilerini mağdur ediyorlar hem de sektörlerine zarar veriyorlar.
    Ama Türk insanının genel problemi doblo parasına mercedes almak istemesi...