Siteminizde oldukça haklısınız bunların ne altyapıyla nede donanımla alakası var
örnek veriyorum bir firmanın 256 Gb ram 2xE5-2690v2 bir sunucusu var Satığı paket ise 2 gbram 1 cpu Yani Oluşturabilceği maximun vm sayısı 128 tabi cpu da yetersiz kalıcaktır bu da aşikar türk firmalarının çoğunlukla yaptığı hata 150 müşterisi olmuş hepsini bahsetiğim sunucuya doldurmuş kullanılan ram miktarı 90GB cpuda 30.000mzh'lerde geziyor kafasında bi bu kadar daha alabilrim diyor ve yüksek kulanım olduğunda en kaliteli en iyi donanım olsa bile çöpe dönüyor esx'de kapasitesin üstünde vds oluşturabilirsiniz bunun bi limiti yok malesef bizim donanımlarımızı tabiki güncellememiz gerekiyor altyapımızı tabiki güçlendirmemiz gerekiyor ama önce ZİHNİYETİMİZİ değiştirmemiz gerekmekte kurulduğumuzdan bu yana buna özgen gösteriyoruz kazanç oranımız düşük olsa dahi ileriye dönük bir yatırım olarak düşünüyorum
bizim segtörde bir denetleyici yok taban fiyat belirleyen birisi yok segtör artık palazlanmaya başladı r10.net üzerinden bir yetkiliye veya siber güvenlik uzmanına her firma belirli bir ücret ödeyerek bizi denetliycek ve kontrol edicek bir birim oluşturabiliriz hem türk hosting segtörünü geliştiriiz hemde hizmet kalitelerimizi, malesef serbest piyasada hareket ediyoruz
cidden barındırma lisans ücretlerini ödemekte zorluk çekiyoruz müşterimizin haliden anlıyoruz ve buna yönelik misyon ve vizyonda işimizi yapıyoruz ama malesef müşteriler yine 4-5bin Tl'ye alınmış içine 100vds oluşturulmuş sunuculara aylık 15tl vermeye devam ediyor halbuki 30bin tl verdiğimiz bir sunucuya 125 adeten fazla vds oluşturmuyoruz ve fiyatlarımız aynı, biz kalitemizi bozmayı düşünmüyoruz ama bu şekilde bu segtörün ayaklarına hep beraber ateş ediyoruz
Aslında il ve ilçelerdeki ticaret odaları gibi bu sektör içinde denetleyen bir birim oluşturulabilir nasıl ki bu odalara aidat veriliyor kurumsal firmalar cüzi bir rakamda bu birime aidat ödemesi gerçekleştirir ben bu konudaki fikrinize katılıyorum hocam taban fiyatların belirlenmesi ve firmaların denetlenmesi çok iyi olur sunucuyu çok iyi anlatmışsınız mesela bunu doğru hesaplayan biri direkt ayıplı ortaya çıkarır firmanın sunucu sayısını vs veri merkezinden sorgulayabilse dahada efsane olur kesinlikle yalan yanlış ürün satamazlar.
Her işin denetimi var zabıtası var odası var şunu var bunu var bu işte yok artık gerçekten fazlasıyla mide bulandırmaya başladı.
Hiç bir hosting firmasında çalışmasam da mesleğim gereği bu alanda bir çok konuda bilgi sahibiyim.
Genellikle bir çok kişi önemsemese de sanallaştırmanın en büyük iki sorunu; ram bant genişliği ve sabit disk bant genişliğidir. Son dönemde sabit disk konusu ssd diskler ile nispeten aşıldı ancak ram bant genişliği hala büyük bir sorun.
Bu şartlar altında bir sunucuya normalde en fazla 6-8 sanal makine kurulması gerekiyor.
Masrafları düşündüğümüzde bir sunucuda en fazla 8 sanal koşturursanız sanal makinelerin en ucuzunun 120-150 TL olması gerekiyor...
Sunucu amortismanı var, sunucu arızalı parça değişimi var, barındırma ücreti var, elektrik ücreti var, hat ücreti var, ağ ürünlerinin maliyetleri var, ip ücreti var, ofis masrafı var, personel masrafı var, 24 saat hizmet vermesi var, vergisi var, bir de para kazanmak için bu işi yapıyorsunuz... Masraflar dağ kadar, kazanç fare boyutunda
Piyasa da bu rakamı yüksek bulacağı için, kapasite üzeri kullanım oluyor...
Türkiye piyasasında bu işin çözülmesi biraz zor gibi.
Şahsi görüşüm; Ne zaman aşağıdaki rakamları müşteriler kabul eder, o zaman gerçek sanallaştırma hizmeti alabilirler
https://www.hostgator.com/vps-hosting Hostgator firmasını sadece fiyat politikası nedeniyle örnek gösterdim, başka bir nedeni yoktur.
bu rakamlara yakın hizmet sağlayan firmalar var hatta birçoğunun r10 üyeliğide var ancak onlarda r10'dan yavaş yavaş uzaklaşarak büyük kurumsal firmaların cloud vb. ihtiyaçlarını karşılamaya başladı hocam buraya tanıtım,kampanya vs konusu dahi açmıyorlar Gaziantep'te tanıdığım bir firma vardı neden kampanya yapmıyorsun diye sorduğumda benim kampanyada vereceğim vds fiyatına orada dedicated server satılıyor deyince anladım

veri merkezlerinde çok kaliteli kabin ve sistem bulunduran dc sahibini dahi kıskandıran donanımı olan insanlar var üstelik her türlü önlemi alınmış şekilde barınıyor büyük bir kesinti olmadığı sürece sorunsuz ilerliyorlar.
İsteyince oluyor ama ne istediğini bilmek ve yolundan dönmemek lazım.