Siteminizde oldukça haklısınız bunların ne altyapıyla nede donanımla alakası var
örnek veriyorum bir firmanın 256 Gb ram 2xE5-2690v2 bir sunucusu var Satığı paket ise 2 gbram 1 cpu Yani Oluşturabilceği maximun vm sayısı 128 tabi cpu da yetersiz kalıcaktır bu da aşikar türk firmalarının çoğunlukla yaptığı hata 150 müşterisi olmuş hepsini bahsetiğim sunucuya doldurmuş kullanılan ram miktarı 90GB cpuda 30.000mzh'lerde geziyor kafasında bi bu kadar daha alabilrim diyor ve yüksek kulanım olduğunda en kaliteli en iyi donanım olsa bile çöpe dönüyor esx'de kapasitesin üstünde vds oluşturabilirsiniz bunun bi limiti yok malesef bizim donanımlarımızı tabiki güncellememiz gerekiyor altyapımızı tabiki güçlendirmemiz gerekiyor ama önce ZİHNİYETİMİZİ değiştirmemiz gerekmekte kurulduğumuzdan bu yana buna özgen gösteriyoruz kazanç oranımız düşük olsa dahi ileriye dönük bir yatırım olarak düşünüyorum
bizim segtörde bir denetleyici yok taban fiyat belirleyen birisi yok segtör artık palazlanmaya başladı r10.net üzerinden bir yetkiliye veya siber güvenlik uzmanına her firma belirli bir ücret ödeyerek bizi denetliycek ve kontrol edicek bir birim oluşturabiliriz hem türk hosting segtörünü geliştiriiz hemde hizmet kalitelerimizi, malesef serbest piyasada hareket ediyoruz
cidden barındırma lisans ücretlerini ödemekte zorluk çekiyoruz müşterimizin haliden anlıyoruz ve buna yönelik misyon ve vizyonda işimizi yapıyoruz ama malesef müşteriler yine 4-5bin Tl'ye alınmış içine 100vds oluşturulmuş sunuculara aylık 15tl vermeye devam ediyor halbuki 30bin tl verdiğimiz bir sunucuya 125 adeten fazla vds oluşturmuyoruz ve fiyatlarımız aynı, biz kalitemizi bozmayı düşünmüyoruz ama bu şekilde bu segtörün ayaklarına hep beraber ateş ediyoruz