• 10-09-2019, 12:31:57
    #10
    MertWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kadar kısa sürede bu kadar hızlı dönüş beklemiyordum. Teşekkür ederim yorum yazan arkadaşlarımıza

    Belediye kurslarına ney için baktım ama ne yazık ki çok talep olan bir enstrüman olmadığı için açmıyorlar. Ama arayışım devam ediyor



    Hocam ney'den sadece ses çıkarabildim. Onun dışında bir ilerlemem olmadı.



    Bir de maliyetli gibi. Kursu'da, enstrümanın kendisi de pahalı.



    Hocam keman kadınlarla özdeşleşmiş gibi bir algı var ki buna katılmıyorum. Size gelen tepkiler ne yönde merak ediyorum açıkçası Bu arada özel kursa mı gittiniz, ismek vs. gibi bir yere mi?



    Bulunduğum yer de açmıyorlar ne yazık ki

    Kadınlarla mı özdeşleşmiş? Kimde var o algı? Ben 7 yaşımdan beri keman ile ilgileniyorum ve hiç bir zaman böyle bir algı veya ima görmedim.
    Vanessa Mae için öyle yorum yapan cahillere denk gelirsen, Şeytanın Kemancısı lakabının ve dünyanın en hızlı kemancısı ünvanlarının iki ayrı erkek keman üstadında olduğunu söyleyip geçin. Hiç kulak asmayın öyle şeylere. (Roby Lakatos şeytanın kemancısı. mükemmeldir dinlemeni öneririm)

    Ben bir Türk sanat musikisi derneğine gittim İzmir'de. Hiç özel ders almadım. Özel ders, kişinin özgüvenini kıran bir konudur müzikte. Belki tutuş, akort ve yay teknikleri gibi birkaç konuda max 3 saatlik dersten sonrası, tamamen müzik aşkınıza kalır. Fazlasına gerek yok. Sonrasında bol bol nota indirip, şarkılara eşlik etmeye çalışın. Kendinizi en iyi geliştirme yolu bu olur. Ama mutlaka NOTA ile ! Kulaktan çalma yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz notalarla. Kemancının özelliği, liderlik etmesidir. Örnek olarak söylüyorum. Arşe (yay) ile, notalardaki "ölçü" ismini verdiğimiz ritm değerini takip edebilirsiniz. Böylece kemancı çalarken, tüm orkestra ritmi ordan takip edebilir
  • 10-09-2019, 12:57:06
    #11
    Nativity adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kadınlarla mı özdeşleşmiş? Kimde var o algı? Ben 7 yaşımdan beri keman ile ilgileniyorum ve hiç bir zaman böyle bir algı veya ima görmedim.
    Vanessa Mae için öyle yorum yapan cahillere denk gelirsen, Şeytanın Kemancısı lakabının ve dünyanın en hızlı kemancısı ünvanlarının iki ayrı erkek keman üstadında olduğunu söyleyip geçin. Hiç kulak asmayın öyle şeylere. (Roby Lakatos şeytanın kemancısı. mükemmeldir dinlemeni öneririm)

    Ben bir Türk sanat musikisi derneğine gittim İzmir'de. Hiç özel ders almadım. Özel ders, kişinin özgüvenini kıran bir konudur müzikte. Belki tutuş, akort ve yay teknikleri gibi birkaç konuda max 3 saatlik dersten sonrası, tamamen müzik aşkınıza kalır. Fazlasına gerek yok. Sonrasında bol bol nota indirip, şarkılara eşlik etmeye çalışın. Kendinizi en iyi geliştirme yolu bu olur. Ama mutlaka NOTA ile ! Kulaktan çalma yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz notalarla. Kemancının özelliği, liderlik etmesidir. Örnek olarak söylüyorum. Arşe (yay) ile, notalardaki "ölçü" ismini verdiğimiz ritm değerini takip edebilirsiniz. Böylece kemancı çalarken, tüm orkestra ritmi ordan takip edebilir
    izmirdeki tsm derneği nerede? ben de gitmek istiyorum.
  • 10-09-2019, 13:07:22
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Nativity adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kadınlarla mı özdeşleşmiş? Kimde var o algı? Ben 7 yaşımdan beri keman ile ilgileniyorum ve hiç bir zaman böyle bir algı veya ima görmedim.
    Vanessa Mae için öyle yorum yapan cahillere denk gelirsen, Şeytanın Kemancısı lakabının ve dünyanın en hızlı kemancısı ünvanlarının iki ayrı erkek keman üstadında olduğunu söyleyip geçin. Hiç kulak asmayın öyle şeylere. (Roby Lakatos şeytanın kemancısı. mükemmeldir dinlemeni öneririm)

    Ben bir Türk sanat musikisi derneğine gittim İzmir'de. Hiç özel ders almadım. Özel ders, kişinin özgüvenini kıran bir konudur müzikte. Belki tutuş, akort ve yay teknikleri gibi birkaç konuda max 3 saatlik dersten sonrası, tamamen müzik aşkınıza kalır. Fazlasına gerek yok. Sonrasında bol bol nota indirip, şarkılara eşlik etmeye çalışın. Kendinizi en iyi geliştirme yolu bu olur. Ama mutlaka NOTA ile ! Kulaktan çalma yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz notalarla. Kemancının özelliği, liderlik etmesidir. Örnek olarak söylüyorum. Arşe (yay) ile, notalardaki "ölçü" ismini verdiğimiz ritm değerini takip edebilirsiniz. Böylece kemancı çalarken, tüm orkestra ritmi ordan takip edebilir
    Çok teşekkürler. Aydınlatıcı oldu bu bilgiler
  • 10-09-2019, 14:12:22
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    izmirdeki tsm derneği nerede? ben de gitmek istiyorum.
    Benim gittiğim zamanlar, hıfzıssıha tarafında "dolunay" pastanesinin arka tarafında idi. İsmi rahmetli hocamızın ismi olan "Mete Cengiz Timuçin Türk Sanat Musikisi Derneği" idi. Türk halk müziği ve sanat müziği vardı ağırlıklı olarak. Onun dışında tezhip, ebru, ahşap maket evler gibi çeşitli sanatlar icra ediliyor ve öğretiliyordu gençlere. Bahsettiğim olaylar 1998 dönemleri

    Sonradan hocamız vefat edince dernekte bir bölünme yaşandı. Musiki gönüllüleri ve ortamseverler. Musikiye gönül verenler olarak biz genç bir ekiptik ve "Gökkuşağı" isimli diğer dernek kuruldu Bahçelievler'in ilerisinde. (Tansaşın olduğu meydanın ilerisindeydi)

    O yüzden şimdi nerededir ,ne değildir bilemiyorum.
  • 10-09-2019, 19:10:18
    #14
    Ben 3 aydır piyano kursuna gidiyorum. Hayatımda daha önce fülütte 3 müzik harici enstürman çalabilmiş adam değilim. Ama çabuk öğrenebiliyorum bu tarz işleri.
    Bugün 11. dersimdi. Haftada 1 saat özel ders gidiyorum. Aylık 300 TL ödüyorum.
    Şu an samanyolunu ve ben yoruldum hayat şarkısını çift el bitirdim. Haftaya yeni şarkıya geçeceğim. Ancak ben basite indirgeyerek çalıyorum. Yani nota tablosundan do notasını okuyayım oradan hemen tuşa basayım değil de do re mi fa şeklinde şarkıları yazıp çalıyorum (piyano da hangi tuşun hangi tuş olduğunu anlamak çok kolay, tuşlara herhangi bir şey yapıştırmadım)
    Önce org aldım. Kursta piyano ile öğretirler muhtemelen ancak evde yer sorununuz varsa org çalabilirsiniz. Geçen hafta ise eve piyano aldım. Piyanonun tuş hissi ve çalması çok hoş. Orgta biraz düğün sanatçısı gibi hissediyorsunuz kendinizi. Çalmanızı etkiliyor. Tuşları yeterli sertlikte olmadığı için biraz zevksiz gelebiliyor. İnternette org fiyatına 2. el piyano bulabilirsiniz pazarlık vs. Ben 1500'e aldım 88 tuş hemde.
    Biraz bu enstürman işi kişinin kendisine bağlı. Ben piyanodan çok haz alıyorum. Neyi severseniz onu çalarsınız bence. Ben piyanoyu tavsiye ederim kendim çaldığım için ama size göre değişebilir.
    Burada hocanın tutumu da çok önemli. Ben kafa dağıtmaya gittiğim için bizim ki kasmıyor.Bazısı bayağı kasıyor niye yapamıyorsun edemiyorsun diye.
    Bu arada bol bol pratik bu işlerde en önemlisi. Ben 1 bölümü öğrenebilmek için en az doğrusuyla yanlışıyla 200 kere tekrar ediyorum. Bir daha unutmak çok zor.
    Şimdiden başarılar
  • 10-09-2019, 19:59:34
    #15
    Hocam selamlar,

    Gitar, Yan Flüt ve Davul çalıyordum konservatuara hazırlanacak iken Piyano öğrenmemin şart olmasıyla piyano ihtiyacı belirdi. Fiyatları çok pahalı lakin güzel bi Elektronik Piyano ile işinizi çözebilirsiniz ( bu skalaya Keyboard'larıda sokabilirsiniz ). Ben piyano derim neden mi ? Piyano öğrenmeye başladıktan sonra bütün enstrumanlara olan hakimiyetim bir anda çok çok fazla arttı. Şu sıralar en aktifim, Gitar ve Piyano diğerlerine vakit ayıramıyorum. Yan flüt'ümle sigaradan dolayı biraz küsüz davul çalmak için ise güzel bir ortam gerekiyor.

    Gitardan başlarsak;
    Öğrenmesi kolaydır mantığı basit enstrumandır. (Aslında müziğin mantığı basittir. his olayı farklılaştırır) Bundan başlamanı öneririm, müzik kulağın var ise olayları çok daha hızlı kavrarsın. Özel ders öneririm yok ise normal belediye kurslarından yararlanarak becerinize göre 1-3 ay arasında birşeyler çalmaya, çıkartmaya başlarsınız.
    Giriş seviyesi için enstruman fiyatları en son 70 tl idi ben gitar alırken : ) şuanda aynı gitar 400 tl olmuş ama hala bulabilirsiniz o aralıkta. Sakın gidip sıfır gitar almayın 150 200 tl ye o paraya ikinci el bakın klasik gitar alacağınızı varsayarak kasasında ve klavyesinde çatlak olmamasına özen göstermeniz yeterli olacaktır ilk etapta, daha sonrasında tellerin ilk bağlandığı köprü kısmı var orada ki plastik ( normalde kemik olması gerekiyor ama bizim ülkemizde kemik olanları 1500 den falan başlıyor : ) ) parçanın çok yüksek olmamasına dikkat edin bu sizin çalım zorluğunuzu ve performansınızı etkileyecektir.

    Yan flüt;
    Bunun ucuzu yok pahalı bir enstruman ben 400 tl ye bi yanflüt bulmuştum 1 ay sonra gidip yamaha yfl 211 almıştım başlangıç için ben 1300 tl ye almıştım şuan o 3800 gözüküyor do-re müzikte. Ucuz arar bulurum dersen açık delikli olmamasına özen gösterin ilk başladığınızda delikleri kapatmakta güçlük çekebilirsiniz.

    Piyano;

    Akustiği fiyat olarak can yakar ve sesini susturamazsınız komşularla papaz olursunuz, ideali Ağaç tuş ağırlıklı elektronik piyano almanız olacaktır fakat onlarda bir hayli pahalı. Klavye önerebilirim onuda PSR E363 61 tuş önerebilriim fakat bunda pedal varmıydı hatırlamıyorum pedal kullanımı öğrenmeniz için pedallı bir klavye almanız gerekir. Elektronik alacaksanız mutlaka MIDI I/O a sahip bir cihaz alın ki seslerinden canınız sıkılırsa bilgisayara bağlayıp o eşsiz dünyaya SYNTH dünyasına adım atabilirsiniz.

    Elimdeki enstrumanlar ve başlangıcı ile ilgili olarak önerebileceklerim bunlardır;
    Tavsiyem başlangıç için Piyano -> Gitar şeklinde olmasıdır ama genel olarak Gitarda uygun olur.

    Bir enstrumanı öğrendiğinizde başka bir ensturmana merak salarsanız onuda öğrenmeniz çok daha kısa sürecektir.
  • 11-09-2019, 11:07:03
    #16
    Güzel yorumlar geldi. Hakikaten ne çok enstrüman çalan insan varmış forumda