• 21-08-2019, 15:53:38
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar altından kar etmek için nasıl bir yol izlersiniz? tam olarak oranlar kaç iken altın alınmalı? Gram altın mı yoksa çeyrek altına yatırımmı kar elde ederiz?

    Dipnot:Konu yeri yanlış ise kusura bakmayın ilk defa konu açıyorum bu şekilde.
  • 21-08-2019, 15:55:57
    #2
    yatırım yapacaksan altungold[.]com sitesini öneririm. gram altın her zaman için daha mantıklıdır. hatta yatırım amaçlı ise banka hesabında tutman ya da belirttiğim sitede (altungold) tutman avantajına olacaktır.
  • 21-08-2019, 16:00:07
    #3
    Altın fonu veya gram altın hesabı.
  • 21-08-2019, 16:00:13
    #4
    Üyeliği durduruldu
    creativo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yatırım yapacaksan altungold[.]com sitesini öneririm. gram altın her zaman için daha mantıklıdır. hatta yatırım amaçlı ise banka hesabında tutman ya da belirttiğim sitede (altungold) tutman avantajına olacaktır.
    Teşekkür ederim.Peki altın oranlarına göre nasıl alım yapılmalı uzun vadede ?
  • 21-08-2019, 16:02:41
    #5
    Uzun süreli ( en az 3-5 yıl gibi) düşünüyorsan vs güvenli yerin varsa fiziki olarak ata yada kulpsuz çeyrek alıp kenara koyman daha nantikli olur.
    Daha kısa süreli ise bankaların altın hesabı mantıklı.
    Kuveytturk un belli bir gram üstüne vadeli hesabı var. O da incelenebilir.
  • 21-08-2019, 16:05:12
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ikare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun süreli ( en az 3-5 yıl gibi) düşünüyorsan vs güvenli yerin varsa fiziki olarak ata yada kulpsuz çeyrek alıp kenara koyman daha nantikli olur.
    Daha kısa süreli ise bankaların altın hesabı mantıklı.
    Kuveytturk un belli bir gram üstüne vadeli hesabı var. O da incelenebilir.
    Teşekkür ederim
  • 21-08-2019, 16:06:16
    #7
    ikare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun süreli ( en az 3-5 yıl gibi) düşünüyorsan vs güvenli yerin varsa fiziki olarak ata yada kulpsuz çeyrek alıp kenara koyman daha nantikli olur.
    Daha kısa süreli ise bankaların altın hesabı mantıklı.
    Kuveytturk un belli bir gram üstüne vadeli hesabı var. O da incelenebilir.
    konuyla alakası yok ama darbe vs durumlarında banka paranıza el koyma gibi durum söz konusu oluyormu
  • 21-08-2019, 16:09:29
    #8
    Bu sitede her hangi bir vade olmadan 5 yıldan daha fazla saklayabiliyorsun. Sattığında ya da fiziki altına dönüştürüp kargoladığında kaybın olmuyor. Siteyi takip edersen altın oranının düştüğünde (0.995 Saflık) altın alıp hesabına aktartabilirsin. Fiyatları piyasaya göre oldukça düşük. Fiziki altın saklama sorunu veya kiralık kasa maliyeti olacak onuda düşünmen gerek.
  • 21-08-2019, 16:15:46
    #9
    Kelebek35Masal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuyla alakası yok ama darbe vs durumlarında banka paranıza el koyma gibi durum söz konusu oluyormu
    Bankalardaki mevduat 100 bin liraya kadar ( bu değerdeki dolar, altın vs farketmez) devlet garantisi altındadır. Yani banka batsa bile tmsf bunu size öder.( hemen ödemez o ayrı konu)
    darbe vs gibi olağanüstü hallerde bankadaki paraya el koyma gibi bişey olmaz.

    Ha şu olur mesela altın veya döviz neyse derki bugünkü fiyatla hepsini tl olarak aldım. Tl olarak paranızı zamanla ödeyeceğim. Sizin kaybınız da işte bu zorunlu satın alma ile paranızı alma arasında geçen süredeki fiyat artışları olur.
    Tabi bu dediğim senaryo çok uç bi senaryo. Bunun olması için darbe falana gerek de yok. Kriz var bunu yapıyorum der olur biter.
    Su da olabilir: bankalardaki tüm mevduattan %10 vergi kesiyorum der geçer gider. Birşey diyemezsin.

    Benim fiziki tavsiye sebebim daha çok şu nedenle:altın hesapta olunca yani bi iki tık işlemi ile paraya çevrilmesi mümkün olunca şeytan dürtüyor en ufak ihtiyaçta yatırımdan vazgeçilip satılıyor. Ama fiziki olunca bi kenarda durunca insan bazen unutuyor bile..m