• 17-07-2019, 03:40:53
    #10
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olmayan fabrikamızda 19 yıldır söyledikleri uçağı ne zaman yaparlar o zaman firmalar yatırım yapar ve artar hocam
    mukemmel yorum. ekonomik ve aslinda her anlamda batan bir ulkede aselsana yatirim yapmak akil kari degil. adamlar tubitak’da kuran okuyan erik ve turevi projeleri birinci kiliyor...
  • 17-07-2019, 03:47:41
    #11
    enowi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    BIST'e göre %30 kötü bir performans var son 6 ayda , şirketin nakit akışında problemler var ayrıca son dönemdeki amerika ve s400 problemleride aselsanı çok etkiledi. Bakiye sipariş tutarı 10 milyara yakın fakat müşteri çoğunluğu %85 kadar devlet ama alacak tahsilatlarında devlet bile olsa problemler çok fazla. Hisse performansını etkiledi 5 çeyrek dönemdir şirket para akışına bağlı olarak aslında kötüye gidiyor. Yani asıl konuya gelirsek yükseliş hemen bir çeyrek sonra zor gözüküyor. Yeni işler ve yeni teslimatlara bağlı şu anda. en az 4 çeyrek diye tahmin ediyorum tabi bu süreçte s400 krizinin çözülmesi lazım. F35 projesi bittiği an amerika yönünde ASELS hissesi de kötü etkilenecek çünkü F35 projesinde Türkiye hem alıcı hem üretim konumunda. Tedarikçilerden biriside Aselsan s400 aldık diye amerika bir geri çekilim sağlar ise Aseldan da zararın eşiğine gelecektir. son 4 çeyreklik madde yatırımları da F35 projesine bağlı olarak ve garanti gözüyle bakılarak yapılmıştı. Sizinki takipsizlik olmuş biraz aslında ufak bir takip ve araştırmayla ASELS yatırımının kötü yönlü olacağını bilmeniz lazımdı. Borsa da bu işler olur sağlık olsun diyelim. Umarım gece gece içinizi karartmadım ama bunlar gerçekler.
    borsanın b sini bilmem, milletin lafıyla tavsiyesiyle aldım, şimdi ceremesini çekiyorum, ama bana iyi ders oldu
  • 17-07-2019, 03:55:37
    #12
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    borsanın b sini bilmem, milletin lafıyla tavsiyesiyle aldım, şimdi ceremesini çekiyorum, ama bana iyi ders oldu
    Sağlık olsun hocam hiç üzülmeyin. Maddi şeylerin tamamı düzeltilir.
  • 17-07-2019, 06:10:36
    #13
    Aselsan uzun bir süre toparlanmayacak borç içinde
  • 17-07-2019, 09:15:41
    #14
    Üyeliği durduruldu
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aselsan isimli şirkete yüklü miktarda yatırım yaptım, 26 lira iken almıştım, şuan 17 lira, sizce nezaman toparlanır ve, yıl sonu ve 2020 için öngörünüz nedir, bilgili arkadaşlar yazarsa sevinirim





    Asels borsanin ralli döneminde biraz fazla gereksiz yükselmişti. Hatta o zaman almayın dediğimde Asels fanatikleri beni vatan haini olmak ile suçluyordu. Bugün ise asels alınmalı yada elde varsa tutulmalı diye savunuyorum. Yukarıdaki grafikte aylık ve günlük bazda Bollinger bandının en altında (destek) RSI değerleri tam al sinyali üretmemis olsada iki yeşil bar onayı ile al sinyaline dönecek. Mobil olduğum için size destek ve direnç çizgilerini cizemedim ama PC başına geçince onu da gönderecegim.

    Eger asels yatırdığin para acil lazim değilse elinde tutmanı öneririm. Temettü de alacaksın zaten. Bu temettuleri hisseye çevirip hem maliyet azalt hemde lot sayını artırman mantıklı bir strateji olur.

    Eğer teknik analiz bilgin yoksa hocam www.piyasayorumu.com da ücretsiz eğitimlerimiz devam ediyor.



    Yasal Uyarı :


    Burada yazdığım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiye kişisel görüşe dayanmaktadır. Bu görüş mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.




    Sn. Utku bey,

    Sizin söylediğiniz borç yükü kaç milyon TL'dir ve kaynaginiz nedir ?

    Halka açık şirketlerin borç oranı ve bilançosu rahat bulunur.


    Utkuunalist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aselsan uzun bir süre toparlanmayacak borç içinde
  • 17-07-2019, 09:33:11
    #15
    Tamamen içimden gelerek öngörüşlerde bulunmak gerekirse S400+F35 sorunu bu yaz net çözülür, yaptırımlara karşı biz eğer ki ekonomik adımları doğru atar ve harcamalardan kısmaya başlarsak, faiz düşer ve dövize yatırım azalırsa borsaya akacaktır o paralar. Aslında çok basit düşünce tabi ki ama düşünürsek yatırımcılar dövizden çıkıp bist'e, bistten çıkıp dövize giriyor elimizdeki hacim çok düşük olduğundan bu etkilenmeler çok oluyor. (milyonlarca farklı sebepten biri sadece bu anlattıklarım bu arada) Döviz ve Mevduattan-Bonodan çıkmaları için insanların, faizlerin düşüp cazip edici fırsatlar vermemeleridir. Ben olsam borsa yerine Mevduatta şuan yıllık 23-24 oranlarından kapatmaya çalışırdım YTD
  • 17-07-2019, 09:34:09
    #16
    Üyeliği durduruldu

    Sn. Utku bey,

    Sizin söylediğiniz borç yükü kaç milyon TL'dir ve kaynaginiz nedir ?

    Halka açık şirketlerin borç oranı ve bilançosu rahat bulunur.
    Yapmış olduğunuz beyan yanlış ve yalandır.

    SPK kanuna göre kamu açık alanda halka açık sirketler hakkında yanlış ve yalan bilgiler sunmak Piyasa Yapiciligina Muhalefet suçudur.

    Lütfen borsa şirketleri hakkında bilgi verirken gerçek verileri -komsudan duyma enişteden duyma vs değil- ortaya konulması zorunludur.


    Yasal Uyarı :
    Burada yazdığım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiye kişisel görüşe dayanmaktadır. Bu görüş mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.


    Utkuunalist adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aselsan uzun bir süre toparlanmayacak borç içinde


    Arkadaşa Notum : 2002den bu yana borsada işlem yapan, son 3 yıldır da borsa eğitimi veren biri olarak size tavsiyem internette forum blog vb yerlrde okuduğunuz bilgilerin %80i çöpe atın. Kalan %20yide haber kaynaklarından araştırın ve asla tam guvenmeyin.

    Inceleme kaynakları olarak türk ve dünya yatırımcıları kullandıkları kaynaklar:

    tr.investing.com
    www.tradingview.com
    www.kap.org.tr
    www.foreks.com
    www.twitter.com/matrikshaber
    BloombergHT yayınları
    Ekonomist - Para vb süreli yayınlar (Türk Telekom GSM müşterisi iseniz e-dergi ücretsiz uygulaması ile bu dergilere bedava erişim sağlayabilirsiniz

    Kaynak ve eğitim dokümanı olarak istediğiniz zaman yardımcı olmaya çalışırım. Analizimi yaptım. Borsa biraz daha düşecek malum hisselerde özellikle garan asels thy Gibi endeks taşıyan hisseler ama satmaz sabrederseniz (2 yıl sürebilir) iyi kar da alabilirsiniz olarak görünüyor.



    mramra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aselsan, ev arkadaşımın görev yaptığı x fabrikasına dahi yanlış siparişten ötürü yüzbinlerce lira borçlanmış durumda. Ciddi yönetsel sıkıntıları var. Kısa vadede bir yükseliş beklemek söz konusu olamaz. Yatırımınızı unutup şu ana odaklanmanızı öneririm. Zamanı gelince o size kendini hatırlatacaktır.
    Hocam sonuna yasal uyarı koymanızı öneririm zira X fabrika dediğinizi yasalara göre aciklamak zorundasiniz.

    Piyasa Yapiciligina Muhalefet ve SPK kanununa aykırı bir beyanda bulundunuz. Bu borsa bilgi paylaşımı webtasarim paylaşır gibi paylaşabileceğiniz konular değildir. Kuralları ve kaideleri hem sert hemde TUM INTERNET ORTAMINDA YASAL.MERCILER TARAFINDAN IZLENEN BIR KONUDUR.

    Şahsen ben TURKIYE CUMHURIYETI vatandaşı olarak sizleri uyarmayi vicdanen istedim. Lakin bu işin cezası 16bin TL den başlar üst limit yoktur ve duruma (savcının keyfi) ilaveten 3 ay ile 21 ay arası hüküm kararı çıkabilir. Yapmauin. Saygılar
  • 17-07-2019, 09:55:08
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    apo1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aselsan isimli şirkete yüklü miktarda yatırım yaptım, 26 lira iken almıştım, şuan 17 lira, sizce nezaman toparlanır ve, yıl sonu ve 2020 için öngörünüz nedir, bilgili arkadaşlar yazarsa sevinirim
    Borsa ile ilgili uygulamalarda sanırım böyle bir özellik vardır ; Siz Aselsan hisseler için alım yaptığınız an itibari ile bir hesaplama yapın ve kaça çıktığı zaman tüm kaybınızı karşılayacağını belirleyin.
    Aselsan hisseleri düzeye çıkınca bana haber ver diye hatırlatma ekleyin uygulamaya ve unutun o hisseleri..
    Kendi hayatınıza o parayı oraya hiç yatırmamış gibi devam edin.
    1-2-3 ay belki de yıl sonra, o uygulama size bir dinkkkkk sesi verecek illaki, her düşüşün bir yükselişi olur.
    İşte o zaman hemen bozdurup , bir daha da bilmediğiniz işe girmeyin

    Şuan borsadan sürekli takip ederken, biraz daha düştüğünü gördüğünüzde bari buradayken bozdurayım daha çok zarar etmeeyeyim diyeceksiniz. Ama orta vadede yükselişe geçince de keşke bozdurmasaydım diye kendinize kızacaksınız.
  • 17-07-2019, 10:57:28
    #18
    Gerrard adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mukemmel yorum. ekonomik ve aslinda her anlamda batan bir ulkede aselsana yatirim yapmak akil kari degil. adamlar tubitak’da kuran okuyan erik ve turevi projeleri birinci kiliyor...
    Örnek proje linkleri atabilir misiniz?