Kedi Evde Yalnız sıkılır mı?
42
●2.370
- 18-03-2019, 15:30:48Her kedinin karakteri farklıdır. Biz 2 gün eve gelmedik bir kedide sıkıntıdan ve stresden vücudunda yaralar çıktı ama diğeri hiç umursamadı. Kediye göre değişir.
- 18-03-2019, 15:31:39hedwing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu konuda uzman birisi olarak cevap vereyim.
Öncelikle 2.5 senedir evde kedi beslediğimi ifade etmek isterim.
Kediler çok oyuncu olurlar, özellikle dişiler.
Ancak kedilerin canı; maması, suyu ve tuvaleti varsa bir de oynayabileceği birkaç oyuncak varsa sıkılmaz.
Kediler doğada uzun süre kimseye muhtaç olmadan yaşayabilen canlılar.
Ancak; ev şartlarına alışmış bir kedi; sokağa gönderildiğinde kısa sürede hasta olur ve ölme riski ile karşı karşıya gelir.
Eve giren kediler, dışarının risklerini ve tehlikelerini unutuyor.
Arabalar, mama bulma zorluğu, diğer kediler ile etkileşimde zayıf kalma ve dayak yeme sonucu aç kalabilme, arabanın motorlarına kaçabilme gibi...
2.5 sene önce bir kedi aldım ve annesini köpek parçalamıştı.
Yaklaşık 9 ay önce de bir kedi kan işiyordu onu tedavi edip eve aldım.
Şuan ikisi gayet iyi ve sağlıklı bir şekilde yaşıyorlar.
Gel gelelim soruya; sokakta yaşayan kedilerin hepsi hasta ve ortalama yaşam ömürleri 6 sene.
Evde bakılanların ortalama ömrü ise; 16 sene.
Aradaki farklar umarım anlaşılıyordur.
Asla dışarıya göndermeyin.
Benim büyük kızımın erkek kardeşi yaklaşık 1 sene evde bakıldı.
Ona bakan kişi, kızgınlaştığında dışarıya salmış ve beni aradığında kedinin kafasının üzerinden (ne yazık ki...) araba geçtiğini söyledi.
O an dedim ki; keşke o kediyi de ben alsaydım. Ben asla dışarıya çıkarmam kedileri. Camdan bakar, kuşlara bakar zaman geçirirler.
Merak etmeyin, öyle de düşünmeyin.
Onlar halinden memnun. Tosuncuk da çok tatlı.
Size bu yazıyı yazarken, büyük kızım kuyruğunu ağzıma sokmaya çalışıyordu
Bir konuda bilgi sahibi değilsek, susmayı neden bilmeyiz?Lin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sokakta yaşayan kedilerin ortalama ömrü; 6 sene.
Evde yaşayan kedilerin ortalama ömrü; 16 sene.
Aynen öyle hocam, sokağa kediyi salmak; kedinin ölmesini kolaylaştırmak.MindCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sakın sokağa çıkarmayın, zaten evde beslenilen can; en pahalı fiyat biçilen kediden pahalı gelir insana.haysev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şahsen 1 ev 1 araba verseler, kedimi (kızımı) vermem, veremem.
Çünkü bana alışkın, beraber uyur beraber uyanırız. - 18-03-2019, 15:42:27Kuş bile canı sıkılıyor ne yapacağını şaşırıyor. Genelde bir yere giderken evde kafesinden çıkartıp gidiyorum. Her tarafı dağıtıyor. Camdan dışarı bakıp salın beni gideyim diyor ama salamıyorum
https://i.hizliresim.com/lqGrbb.jpg - 18-03-2019, 15:44:51Benim kedim var hocam, her zamanda baktım .
Yavruyken aldım 4 5 aydan sonra evimin penceresi caddeye değil öyle ufak apartman aralarına açılıyor . Ordan dışarı gidiyor geziyor geri geliyor . Aşıları tam olsun ve araba falan olmayan bi yerdeyim o yüzden rahat salıyorum . 2 Gün 3 gün gelmediği oluyor . Ama benimkiler alışıyor hep . Eğer alışmadıysa sakın gönderme . Evde'de tek sıkılmazlar merak etme . Kediler genelde uyuyan hayvanlar zaten . - 18-03-2019, 15:56:28Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Bende var, 5 yaşında. Köpek gibi kedi oldu, sahibi (babam) hariç seslenildiği kişiye dönüp bakmıyor. Kediyi 2km uzağa bıraktık akşam geri dönmüş. Mama yemiyor, süt içmiyor sadece et ürünlerini seviyor. Bazen 1-2 hafta gelmediği oluyor öldü sanıyoruz sonra tekrar geliyor
- 19-03-2019, 09:42:06Eve geldiğinde bolca onunla oyun oyna enerjisini atsın. Sen evde yokken perdeyi aç dışarı seyreder, oyuncaklarıyla oynar, uyur, koşar. Akşam senin eve gelmeni bekler. İşte o an geldiğinde onunla bolca oyun oyna


ama hemen bırakmayın önce bir kaç kere birlikte çıkın evini tanısın ve ezberlesin sonra siz kovsanızda gitmez