• 17-12-2018, 14:49:16
    #19
    ibocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence güzel bir sistem. Artık insanlar bu yerlerden satın alımı yapacak böylece devlete ihanet azalacak. Mecbur bu devlete para ödeyeceksiniz beyler bayanlar Baştakini sevmediğiniz için eleştiri yapıyorsunuz. Emin olunki istediğiniz kişi başta olsaydı burada övünürdünüz.

    Herkesin her konu hakkında fikri olması ne kadar komik.
    Bilmiyorsan yorum yapmayacaksın.
    Ne network biliyorsun, ne yazılım, ne online pazarlama biliyorsun, ne hukuk, ne muhasebe...
    Ama bu sistemle devlete ihanetin önüne geçileceğine dair bir fikre kapılmışsın.
    Ekonomi, muhasebe ve hukuk bilmediğin için siyasi altyapın sadece devlete ihanet edenler ve devlete sahip çıkanlar gibi saçma bir sınıflandırmanın ötesine geçemiyor.
    Bir zamanlar çok sempati beslediğiniz, kankalarınız kendi meclisini bombaladı.
    Bu hainlerin bankaları, televizyonları, şirketleri vardı. Yani her türlü resmi kayıtları, belgeleri, lisansları vardı.
    Sen ve senin gibiler bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunuz ve takım tutar gibi siyasi parti tuttuğunuz için bu halde bu memleket.
    Herkesi kendin gibi oy verdiği adamların her işini savunmak zorunda sanıyorsun.
    Bu saçma işi kim yaparsa yapsın karşısına dikilirdim.
    Çünkü bu düzenleme haksız, hukuksuz, adaletsiz ve ahlaksız bir düzenleme.

    Bir de küstahca mecbur bu devlete para ödeyeceksiniz diyorsun.
    İnternetten yapılan tüm ticaret uzaktan ödeme yöntemlerini kullanır ve kayıt altına alınır.
    Yani internetten vergi kaçırılamaz.
    İnternetten satış yapan tüm yasal firmalar vergilerini öderler.
    Devlet Suriyeli araplara benim vergilerim ile bakıyor, sonra parasız kalıp benden daha çok vergi almaya çalışıyor.
    Senin gibi üretmeyen, katma değer yaratmayan adamlar da dalgasını geçiyor.
  • 17-12-2018, 16:08:58
    #20
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev SSL'de sahte belgelerle alınabiliyor kontrol mekanizması yok. 1 milyon işlem yapan bir firma, aylik en az zaten 500+bin tl geliri var demektir. Orada belirtilen ziyaret sayısı değil işlem sayısı. 500 bin tl kazanan birine 15.000 vermek koymasa gerek.
    Sorun sadece 3000-5000 değilki. böyle 3-5, 50 tane gider kalemi oluşturuyorlar. Yani tam olarak Güven damgası denen şeyin nasıl bir + sı olacak, sorun burada. Hiçbir naneye yaramayacak birşeye sırf fazla gelir elde ediyor 15000 Tl vermek koymasa gerek gibi bir mantıkla yaklaşırsanız yarın öbür gün aylık 10.000 tl kazanan kişiyede vergilere ek 1000 TL şunu almalısın bunu almalısın derler.
    Kaldı ki e-ticaret sitesi açan herkesin yılda 1 milyon işlem yapmadığını varsayarsak ortalama bir hesap yaptığımızda;
    Günde 5 sipariş alsın ve sattığı ürün fiyat ortalaması 250 TL olsun,
    %10 kar ile çalıştığını varsayalım
    25 TL kar yapmış olur

    1825(yıllık işlem sayısı)*25= 45625 TL yılda kar yapmış olur. Güven damgasına baktığımızda da bu 37500 Tl nin yaklaşık %6-%7 lik kısmını bu güven dalgası denen şeye verecek bu şirket ve bunu mantıklı göreceğiz öyle mi ?


    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eticaret sitelerine EV ssl alma zorunlu olsaydı ve bu EV SSL alan firmalardan d0landırıcı çıkmayacak mıydı?

    Güzel bir uygulama başlatılmış.

    Elmanın ne olduğunu, Armutun ne olduğunu bilmeyenler elmalarla armutları her zaman karıştıracağı gibi neyin ne olduğunu bilmeden, öğrenmeden atıp durur.
    Elmanın ve Armut`un ne olduğunu bir siz biliyorsunuz arkadaş. Aynı mantım, güven damgası alanlardan *********** çıkmayacak mı ?


    ibocum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence güzel bir sistem. Artık insanlar bu yerlerden satın alımı yapacak böylece devlete ihanet azalacak. Mecbur bu devlete para ödeyeceksiniz beyler bayanlar Baştakini sevmediğiniz için eleştiri yapıyorsunuz. Emin olunki istediğiniz kişi başta olsaydı burada övünürdünüz.
    Başta bizim istediğimiz kişi olduğunda her dediğine tamam diyip kabul etseydik koyun,kuzu olurduk. Mecbur devlete ödediğin vergi yetmiyor birde bunları ödeceksiniz hahaha derdik. Ama koyun olmadığımız için demiyoruz.


    Bu arada yasayı inceledim şimdi. Okuduktan sonra iyice kanaat getirdim, tamamen para kopartılmak üzere getirilmiş bir sistem. Ev ssl alın diyor, yasalara aykırı ürünleri satmayın diyor, çocukların gelişimini olumsuz etkileyen ürünler satmayın diyor. Diyorda diyor. Yani aslında eticaret sitesi açan herkesin uyduğu ve bankalarında sanal pos vb verirken kontrol ettiği şeyleri ben yaptım diyorsunuz devlete para ödüyorsunuz. Olay bundan ibaret

    Alıntı
    a) Kişisel veri ve ödeme bilgisi içeren her türlü işlemin internet sitesi ve mobil sitede EV SSL, uygulamada SSL ile gerçekleştirilmesini sağlar.
    b) Güven damgası başvurusunda bulunmadan en fazla üç ay önce ve her takvim yılı içinde en az bir defa, Türk Standardları Enstitüsü tarafından onaylı A veya B sınıfı sızma testi firmalarına sızma testi yaptırarak gerekli önlemleri alır ve bu önlemleri aldığına ilişkin doğrulama testi yaptırır.
    c) 23/2/2006 tarihli ve 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununa, 4/5/2007 tarihli ve 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanuna, 20/6/2013 tarihli ve 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanuna, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna, 23/10/2014 tarihli ve 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanuna, 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa ve bu kanunların ikincil düzenlemeleri ile elektronik ticaret ortamında satışı yasak olan ya da şarta bağlanan ürünlere ilişkin düzenleme ve idari kararlara uygun süreçler tasarlar.
    ç) Elektronik ticaret ortamında çocukların fiziksel, zihinsel, ahlaki, psikolojik ve toplumsal gelişim özelliklerini olumsuz yönde etkileyebilecek içeriğe yönelik tedbirleri alır.
    d) Elektronik ticarete konu malın stok bilgisi, içeriği, malzemesi, ölçüleri gibi özelliklerine, kullanımına ve varsa garantisine, teknik desteğine ve bunların kim tarafından sağlanacağına ilişkin detaylar ile gerçek boyutlarının anlaşılmasını mümkün kılan görselleri, tedarik, kargo ve teslimat süresi gibi hususları, sipariş alıcıya teslim edilinceye kadar siparişin durumu hakkında gerekli bilgileri ve kargo takip imkânını sunar ya da sunulmasına olanak sağlar.
    e) Elektronik ticarete konu hizmetin kim tarafından sağlanacağı, kapsamı ve süresi gibi bilgileri sunar ya da sunulmasına olanak sağlar.
    f) Bu fıkranın (d) ve (e) bentlerine ilişkin taahhütlerine uygun hareket eder.
    g) Alıcının siparişi hakkında bilgi alabilmesi, talep ve şikâyetlerini internet tabanlı iletişim yöntemlerinden en az biri ve telefon aracılığıyla iletebilmesi için müşteri hizmetleriyle iletişim imkânı sunar. Talep ve şikâyetlerin etkin bir şekilde yönetilmesini, sonuçlandırılmasını ve konuya ilişkin alıcının bilgilendirilmesini sağlar.
    (2) Güven damgası almak isteyen hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcının gerçek kişi olması halinde kendisinin ve yetkili temsilcisinin, tüzel kişi olması halinde ise yöneticilerinin ve yetkili temsilcilerinin 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, **************, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, kaçakçılık veya bilişim suçlarından mahkûm olmaması gerekir.
    (3) Güven damgası almak isteyen hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcı iflas etmiş ise itibarın iadesinin sağlanmış olması gerekir.
  • 17-12-2018, 16:13:05
    #21
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkesin her konu hakkında fikri olması ne kadar komik.
    Bilmiyorsan yorum yapmayacaksın.
    Ne network biliyorsun, ne yazılım, ne online pazarlama biliyorsun, ne hukuk, ne muhasebe...
    Ama bu sistemle devlete ihanetin önüne geçileceğine dair bir fikre kapılmışsın.
    Ekonomi, muhasebe ve hukuk bilmediğin için siyasi altyapın sadece devlete ihanet edenler ve devlete sahip çıkanlar gibi saçma bir sınıflandırmanın ötesine geçemiyor.
    Bir zamanlar çok sempati beslediğiniz, kankalarınız kendi meclisini bombaladı.
    Bu hainlerin bankaları, televizyonları, şirketleri vardı. Yani her türlü resmi kayıtları, belgeleri, lisansları vardı.
    Sen ve senin gibiler bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunuz ve takım tutar gibi siyasi parti tuttuğunuz için bu halde bu memleket.
    Herkesi kendin gibi oy verdiği adamların her işini savunmak zorunda sanıyorsun.
    Bu saçma işi kim yaparsa yapsın karşısına dikilirdim.
    Çünkü bu düzenleme haksız, hukuksuz, adaletsiz ve ahlaksız bir düzenleme.

    Bir de küstahca mecbur bu devlete para ödeyeceksiniz diyorsun.
    İnternetten yapılan tüm ticaret uzaktan ödeme yöntemlerini kullanır ve kayıt altına alınır.
    Yani internetten vergi kaçırılamaz.
    İnternetten satış yapan tüm yasal firmalar vergilerini öderler.
    Devlet Suriyeli araplara benim vergilerim ile bakıyor, sonra parasız kalıp benden daha çok vergi almaya çalışıyor.
    Senin gibi üretmeyen, katma değer yaratmayan adamlar da dalgasını geçiyor.
    KR@LKSK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun sadece 3000-5000 değilki. böyle 3-5, 50 tane gider kalemi oluşturuyorlar. Yani tam olarak Güven damgası denen şeyin nasıl bir + sı olacak, sorun burada. Hiçbir naneye yaramayacak birşeye sırf fazla gelir elde ediyor 15000 Tl vermek koymasa gerek gibi bir mantıkla yaklaşırsanız yarın öbür gün aylık 10.000 tl kazanan kişiyede vergilere ek 1000 TL şunu almalısın bunu almalısın derler.
    Kaldı ki e-ticaret sitesi açan herkesin yılda 1 milyon işlem yapmadığını varsayarsak ortalama bir hesap yaptığımızda;
    Günde 5 sipariş alsın ve sattığı ürün fiyat ortalaması 250 TL olsun,
    %10 kar ile çalıştığını varsayalım
    25 TL kar yapmış olur

    1825(yıllık işlem sayısı)*25= 45625 TL yılda kar yapmış olur. Güven damgasına baktığımızda da bu 37500 Tl nin yaklaşık %6-%7 lik kısmını bu güven dalgası denen şeye verecek bu şirket ve bunu mantıklı göreceğiz öyle mi ?



    Elmanın ve Armut`un ne olduğunu bir siz biliyorsunuz arkadaş. Aynı mantım, güven damgası alanlardan *********** çıkmayacak mı ?



    Başta bizim istediğimiz kişi olduğunda her dediğine tamam diyip kabul etseydik koyun,kuzu olurduk. Mecbur devlete ödediğin vergi yetmiyor birde bunları ödeceksiniz hahaha derdik. Ama koyun olmadığımız için demiyoruz.


    Bu arada yasayı inceledim şimdi. Okuduktan sonra iyice kanaat getirdim, tamamen para kopartılmak üzere getirilmiş bir sistem. Ev ssl alın diyor, yasalara aykırı ürünleri satmayın diyor, çocukların gelişimini olumsuz etkileyen ürünler satmayın diyor. Diyorda diyor. Yani aslında eticaret sitesi açan herkesin uyduğu ve bankalarında sanal pos vb verirken kontrol ettiği şeyleri ben yaptım diyorsunuz devlete para ödüyorsunuz. Olay bundan ibaret
    Yani 1000-1500 TL Ev SSL diye amerikaya verince zorunuza gitmiyorda devlete 3000 verince neden bu kadar yaygara anlamış değiliz. Amerikadan gelen SSL 1GB'da biz mi bilmiyoruz? Vergi vergi diyorsunuz da zaten %18'i her şirket vatandaşa kitliyor, kalan %20 gelir vergiside çikolata alsanız masraf diyerek düşüyorsunuz. Ne vergiymiş arkadaş ver ver bitiremediniz. Kaç kalem ne masrafı var? Aynı şirket bizde de var Ananonim Şirketi falan mı var sizde de biz bilmiyoruz.

    Devlet kosgeb diyerek zaten teşvik veriyor, teknoloji üretimlerine teşvik var, 29 yaşını doldurmamış kişilere vergi ve kira teşviği var kırk tane teşvik var sırf gençler atılsın işini kursun diye sen ben vergi vermezsek ne olacak? Ayıptır yaptığınız.

    Çok yerinde bir karar inşallah karar olarak kalmaz tüm e-ticaret sitelerine uygulanır ve yaptırımı olur.
  • 17-12-2018, 16:15:40
    #22
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani 1000-1500 TL Ev SSL diye amerikaya verince zorunuza gitmiyorda devlete 3000 verince neden bu kadar yaygara anlamış değiliz. Amerikadan gelen SSL 1GB'da biz mi bilmiyoruz? Vergi vergi diyorsunuz da zaten %18'i her şirket vatandaşa kitliyor, kalan %20 gelir vergiside çikolata alsanız masraf diyerek düşüyorsunuz. Ne vergiymiş arkadaş ver ver bitiremediniz. Kaç kalem ne masrafı var? Aynı şirket bizde de var Ananonim Şirketi falan mı var sizde de biz bilmiyoruz.

    Devlet kosgeb diyerek zaten teşvik veriyor, teknoloji üretimlerine teşvik var, 29 yaşını doldurmamış kişilere vergi ve kira teşviği var kırk tane teşvik var sırf gençler atılsın işini kursun diye sen ben vergi vermezsek ne olacak? Ayıptır yaptığınız.

    Çok yerinde bir karar inşallah karar olarak kalmaz tüm e-ticaret sitelerine uygulanır ve yaptırımı olur.
    Güven damgası almak için Ev SSl de gerekiyor. Yani hem Ev ssl alacaksın hem güven damgasına para vereceksin. Yasayı okuyun önce ondan sonra yazın.
    Ayrıca biz devletten çikolata ıvır zıvır gibi şeyleri vergiden düşerek vergi kaçırmıyoruz. O tarz işler belli ki sizin işiniz.
  • 17-12-2018, 16:21:39
    #23
    Bir laf söylemeden önce buzdolabının kapağını açıp elimi sokuyorum. Diyorum ki; ey can! sen daha buzdolabının soğuğuna dayanamıyorsun, Silivri'nin soğuğuna nasıl dayanacaksın?
  • 17-12-2018, 16:34:38
    #24
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani 1000-1500 TL Ev SSL diye amerikaya verince zorunuza gitmiyorda devlete 3000 verince neden bu kadar yaygara anlamış değiliz. Amerikadan gelen SSL 1GB'da biz mi bilmiyoruz? Vergi vergi diyorsunuz da zaten %18'i her şirket vatandaşa kitliyor, kalan %20 gelir vergiside çikolata alsanız masraf diyerek düşüyorsunuz. Ne vergiymiş arkadaş ver ver bitiremediniz. Kaç kalem ne masrafı var? Aynı şirket bizde de var Ananonim Şirketi falan mı var sizde de biz bilmiyoruz.

    Devlet kosgeb diyerek zaten teşvik veriyor, teknoloji üretimlerine teşvik var, 29 yaşını doldurmamış kişilere vergi ve kira teşviği var kırk tane teşvik var sırf gençler atılsın işini kursun diye sen ben vergi vermezsek ne olacak? Ayıptır yaptığınız.

    Çok yerinde bir karar inşallah karar olarak kalmaz tüm e-ticaret sitelerine uygulanır ve yaptırımı olur.
    Saçma sapan konuşuyorsun arkadaş.
    Sen maaşlı çalışıyorsun belli hesap kitap bile bilmiyorsun.
    EV SSL'ye 500 lira veriyorum en ucuzundan alıyorum.
    Ve bunun karşılığında bir hizmet alıyorum, adam 500 lira karşılığında benim sunucumla istemci arasındaki iletişimi şifreliyor.
    Haybeye vermiyorum 500 lirayı.

    1) Sen vergi vermiyorsun belli ki. %18'i vatandaşa ben kitlemiyorum devlet kitliyor.
    2) Kurumlar vergisi %22 oldu artık %20 değil. Suriyelilere ve savaşa para yetişmiyor.
    3) Ne muhasebe biliyorsun ne ekonomi. Çikolatayı alırken de benim düştüğüm vergiyi çikolata satan adam ödüyor. O vergi devletin cebine dönmese düşülmesine izin verir mi?
    4) Kurumlar vergisini verdikten sonra, kar payı dağıtılırken bir de şahsi vergi veriyorum stopaj %15.
    5) Tüm vergimi zamanında tıkır tıkır öderken ve ahmak siyasetçiler bu paraları kendi kişisel egoları ile boşa harcarken ekstra vergiler çıkarıyorlar. Vergimi veriyorsam neden K belgesi almak için 1500 lira, güvenlik mührü almak için 3000 lira vereceğim?
    6) Ben o parayı devlete, dol@ndırıcları yakalasın, sahtekarlara iş yaptırmasın diye veriyorum. Devlet benim gibi dürüst çalışan adamlardan para koparma peşinde.
    7) Ekonomiden de hiç anlamıyorsun muhasebeden de kardeşim. İnternetten yapılan alışverişte ödeme aracı ile yapılır, vergi kaçırılmaz, kayıt dışı değildir internetten ticaret. Ülkede kayıt dışı 1000 tane sektör vergi kaçırırken devlet herzaman ki gibi tuttuğunu öpüyor. Tıpkı elektrik çalanların faturasını abonelere kestikleri gibi vergi kaçıranların yükünü de vergisini verenlere yıkmaya kalkıyor ahlaksızlar.

    Hesap açık. %20 ortalama kar eden bir sanal mağaza ayda 50 bin lira ciro yapsa 10 bin lira kar eder.
    Devlet 1 aylık kazancını mühre yatırmasını istiyor insanların.
  • 17-12-2018, 16:39:18
    #25
    devletin herkesi keriz yerine koyduğu işlerinden biri. bu işlemi ücretsiz yapsa, bazı şartlar arasa mantıklı olurdu. bu para yine halkın cebinden çıkacak.
    ssl basitçe müşteri ile şirket arasına herhangi bir zararlı yazılımın girmesini engelliyor, ve gerekli. ama bu devletin yaptığı haraç almaktan başka bir şey değil. neden para vermeliyiz bu konuda?
  • 17-12-2018, 16:49:40
    #26
    SSL abartılmış bir balondur. TRGO'da aynı şekilde balon olarak devam edecektir. SSL olan sitede kart bilgileri çalınmaz diye bir durum yok. İnsanların önce bunu öğrenmesi gerekiyor. Yine işin ucu eğitime çıkıyor. Cahil adama ne anlatsan boş
  • 17-12-2018, 16:54:56
    #27
    çok komik bir yer haline geldi ya ,
    güven damgası 🤣🤣🤣
    birileri yine kadroya girdi , torpil. yapılacak iş kalmadı 🤣🤣