• 02-12-2018, 11:06:32
    #10
    Candede adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lafim kesinlikle size degil hal boyle olunca bir isi halleden is ahlaki olan dosta dil döküyorlar çünkü adam maddi olarak yipranmis oluyor tamamen sizin samimiyetinize kalıyor. Desem daha açıklayıcı olur
    Söylediklerinize tümüyle katılıyorum.

    Fakat sorun da şurada aslında ;
    iyi bir programcı ortalama 5 ila 7 yılda yetişiyor.
    bu süreye kadar harcadıkları, birikimleri, vazgeçtikleri, bir çok şey işin içine giriyor.

    bir X sitesi kodlaması yada bir program kodlaması isteniyor, saat/performans mantısı ile günde şu kadar saat harcarsam X zaman diliminde bu işi bitiririm diyerek cevap veriyor ( ya da benim gördüklerim böyleydi )

    ama işte burada iş çatallaşıyor , kişi saat ücretini kendisi belirler. yani saatine 10 lira da diyebilir bin lira da . deneyim, sorun çözme yeteceği, işi daha hızlı teslim edebilme özelliği, herşey bu denkleme eklenebilir.

    yani birisi aynı programı 10 günde teslim edeceğini söyler ama 20 gün de peşinde koşmanız gerekir. yani ortalama 30 gün sürer.

    bir başka versionda da 10 günde işi teslim eder 2 yada 3 gün de bugfix dediğimiz hata ayıklamaya ayırır. 13 gün sonra elinizde sağlam bir kod ve çalışan sisteminiz oluyor

    ilk örnekteki kişi saatine 10 lira bçiyor çünkü gün içerisinde ne zaman olursa yazarım canım modunda yaklaşıyor, ikinci örnekteki de 100 lira diyor ama 13günde iş bitiyor.

    bunlar olası örnekler. Mutlaka değişiklik gösterebilir.



    UbrTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    pilotada uçak kullanmak kolay adam 5 dakikada havalaniyor sonuçta
    Asıl ne kadar zamanda uçak kullanmayı öğrendiği ve deneyiminin ne olduğu..
  • 02-12-2018, 11:23:57
    #11
    Ekelemek isterim işi alıp sorunsuz teslim etikten sonra adamlar her nedense r10 da itrade atmıyor bana, itrade istediğim zamanda
    ya hocam şunuda yap bunuda yap atıyım diyor sanki itrade para ile satılıyor...

    SİNİR OLDUGUM İÇİN YAPTIGIM ÇOĞU İŞTE İTRADE İSTEMİYORUM ARTIK, ATAN ATIYOR...

    R10 üzerinden en az 30 dan fazla iş yaptık üye oldugum tarihten beri ama profile bakınca 8-9 itrade ...
    devamlı elinde iş olanlar artık sadece benimle çalışıyor , daimi iş veren ve ödemede +hakkım ile ilgili sorun çıkartmayan adamın işini en iyi şekilde yapıyorum...

    bana 1 adım gelene ben 2 adım giderim, piyasayı kırmam hakkım neyse onu alırım ama işimide layıkıyla yaparım
    uzun zamandır iş konumuda güncelemedim, bazen bakıyorum forumda konuda arkadaşımızın bahsetiği kişilerin konularını görüyorum yönetime şikayet ediyorum bu yazılımcya hakarettir diye...
    ama bir yaptırım göremedim daha

    r10 web masterların forumuysa lamer ve ölücülerin konularını ilanen olanlarına müdehale ederse çok seviniriz
    en azından konuyu düzgün bir şekilde yayınlaması konusunda uyarabilir, işi küçümseyen gitsin 16 yıl okusun ve 10 yıldan fazla yazılım ile uğraşıp bizim tecrübelerimizi kazanınca
    KENDİSİNE İŞİNİ 5 DK DA YAPSIN...

    KUSURA BAKMAYIN DOLUYUM BU DURUMLARA İÇİMİ DÖKEYİM DEDİM

    TÜM YAZILIMCI ARKADAŞLARIMA VE YAZILIMCININ HAKKINI VEREN İŞVERENLERE SAYGILAR VE SEVGİLER...

  • 02-12-2018, 11:26:59
    #12
    Bir kere uygulama yaptırmak istedim. Burada biri 1 ayda biter deyip 30 K fiyat çekti. Başka biri 2 günde 400'e yaptı.
  • 02-12-2018, 11:29:53
    #13
    Bir köşeye geçip Allah'tan sabır dileyin
  • 02-12-2018, 11:30:32
    #14
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir kere uygulama yaptırmak istedim. Burada biri 1 ayda biter deyip 30 K fiyat çekti. Başka biri 2 günde 400'e yaptı.
    Aslında yazdığım metinin bir bölümü burada geçerli işte
    yani kişi kendi emeğinin karşılığını kendisi belirler. Bazı işler vardır ki piyasası bellidir.
    ama 30 K istenen kişiye ve işe ve metne
    +
    400 liraya yapan kişiye + işe ve metne bakıp söylemek gerekir.

    ya 30 k isteyen kişi sizi düdüklemeye çalışmıştır. Veyahut da 400 liraya yapan (layıkı ile yapan'ı konu dışı tutarak yazıyorum ) bir yerden kodu alıp kendi yazmış gibi size satmış olabilir.

    Cünkü arada bu kadar büyük fark oluşturacak bir iş se eğer, o zaman ya ilk yada ikinci bir halt ediyordur.
  • 02-12-2018, 11:34:58
    #15
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında yazdığım metinin bir bölümü burada geçerli işte
    yani kişi kendi emeğinin karşılığını kendisi belirler. Bazı işler vardır ki piyasası bellidir.
    ama 30 K istenen kişiye ve işe ve metne
    +
    400 liraya yapan kişiye + işe ve metne bakıp söylemek gerekir.

    ya 30 k isteyen kişi sizi düdüklemeye çalışmıştır. Veyahut da 400 liraya yapan (layıkı ile yapan'ı konu dışı tutarak yazıyorum ) bir yerden kodu alıp kendi yazmış gibi size satmış olabilir.

    Cünkü arada bu kadar büyük fark oluşturacak bir iş se eğer, o zaman ya ilk yada ikinci bir halt ediyordur.
    Kopyalanacak kod değil çünkü benim isteklerime göre istendi. Hem kopya olsaydı da önemli olmazdı önemli olan benim istediğim gibi olması.
    Piyasa açık uçlu olunca ya tutarsa hesabı sizin tabirinizle "düdüklemeye çalışıyor" bazıları.
  • 02-12-2018, 11:36:13
    #16
    Dediğiniz gibi çakal çok kuş beyinleriyle akılları sıra programı yazdırıp kendileri satacaklar.
  • 02-12-2018, 11:42:07
    #17
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kopyalanacak kod değil çünkü benim isteklerime göre istendi. Hem kopya olsaydı da önemli olmazdı önemli olan benim istediğim gibi olması.
    Piyasa açık uçlu olunca ya tutarsa hesabı sizin tabirinizle "düdüklemeye çalışıyor" bazıları.
    Burada ciddi bir soru var aslında,
    Github da bulduğu bir kodu size "ben yazdım" şeklide satıyorsa aslında bir yandan da emek hırsızlığı ve saygısızlık ve sizi kandırmayı da birlikte yapıyor demektir.
    bir sonraki işte aynını yapmayacağı ya da herhangi bir güncelleme istediğinizde "ya elim sıkışık bu aralar bakamam " ile karşınıza geliyor olacaktır.

    aslında konunun ucu açık degil, yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi ;

    Kişi emeğinin karşılığını kendisi belirler. yani birisi saat başına 10 lira isterken digeri 1000 lira isteyebilir.
    bunlarda hangisi ile çalışacağınız tümüyle sizin tasarrufunuzda.
  • 02-12-2018, 11:49:53
    #18
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada ciddi bir soru var aslında,
    Github da bulduğu bir kodu size "ben yazdım" şeklide satıyorsa aslında bir yandan da emek hırsızlığı ve saygısızlık ve sizi kandırmayı da birlikte yapıyor demektir.
    bir sonraki işte aynını yapmayacağı ya da herhangi bir güncelleme istediğinizde "ya elim sıkışık bu aralar bakamam " ile karşınıza geliyor olacaktır.

    aslında konunun ucu açık degil, yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi ;

    Kişi emeğinin karşılığını kendisi belirler. yani birisi saat başına 10 lira isterken digeri 1000 lira isteyebilir.
    bunlarda hangisi ile çalışacağınız tümüyle sizin tasarrufunuzda.
    +1

    "1000 lira isteyen bizi düdüklemeye çalışıyor" gibi tabirler de çok kaba. Emeğin fiyatını emekçi biçer. fiyat fazla ise çalışmazsınız.