• 28-09-2018, 15:42:11
    #28
    düşündürücü
  • 28-09-2018, 16:54:27
    #29
    dadaskral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bence değerlendirmeniz yanlış. Ruhi Çenet'in boş videolar yaptığını düşünmüyorum. Videoda ütopik diyor onun için not düşmüştüm ben. Youtube çöplüğündeki ortalama üstü videolardan biri bnce.


    ''Ütopik'' hocam.



    Haklısınız hocam




    siz bu videoya mantıklı nasıl dersiniz ?

    1 doları 1 türk lirası olması için zaten üretiminin tavan yaptığı bir dönem ve yurtdısından mal almak değil satmaya başlarsınız. yoksa dolar 1tl olmaz zaten. bu ütopik falan değil bomboş bi içerik. düşünüyorum hadi videoyu 10dk aralıksız çekti youtube yükledi sonradan neden silmedi? veya editlerken düşünmedi mi *** burda bi mantık hatası var diye. gereksiz gereksiz hayatımızdan zaman çalıyorlar.
  • 28-09-2018, 17:49:59
    #30
    Askeri ücret mi dedi bana mı öyle geldi ?
  • 28-09-2018, 18:09:19
    #31
    Yorumum tutmuş
    [IMG][/IMG]
  • 29-09-2018, 09:29:12
    #32
    Shrin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz bu videoya mantıklı nasıl dersiniz ?

    1 doları 1 türk lirası olması için zaten üretiminin tavan yaptığı bir dönem ve yurtdısından mal almak değil satmaya başlarsınız. yoksa dolar 1tl olmaz zaten. bu ütopik falan değil bomboş bi içerik. düşünüyorum hadi videoyu 10dk aralıksız çekti youtube yükledi sonradan neden silmedi? veya editlerken düşünmedi mi *** burda bi mantık hatası var diye. gereksiz gereksiz hayatımızdan zaman çalıyorlar.
    hocam , ütopik diyor. yani dolar biz üretim yapıp ihracatın ithalatı katladığı dönemdeki dolar 1tl olmasını söylemiyor, sabah kalkıyorsunuz dolar 1tl oldu. bu senaryoyu anlatıyor. ben videoda herhangi gerçek olabilecek bir öngörü bir tahmin görmedim ki çenet in ekonomi yorumlarına kalmadık.
    videoyu ekonımik bir yaklaşım. zhipotez olarak düşünmeyin.
    şahsen ben öyle izledim.
    //
    birde , bu tarz konularda izleyecekseniz uzman x kişisini izleyin deniyor ama malesef uzman x kişileri herkesin anlayacağı dilden anlatamıyor her zaman. halka inebilmek önemli. halk dediğim bu forumdakiler değil emin olun.
  • 29-09-2018, 09:50:14
    #33
    TL'den 6 sıfır atmasaydık 1 ABD doları bugün 6,05 TL değil, 6 milyon 50 TL idi. Bugün TL'den bir sıfır daha atsak 61 kuruş 1 dolar eder.

    Görüldüğü gibi iki para biriminin birbirine oranı anlamsız. Arkaplan önemli... Ülkende fiyatlar istikrarlı mı, enflayon düşük mü, sürdürülebilir büyüme düzeyinde mi büyüyorsun, verimliliğin ne düzeyde, ihracatın ne düzeyde, rekabet gücün nasıl, katma değeri yüksek ihracat yapabiliyor musun, hukuk sistemin adil mi, yabancıların ülkede rahatlıkla iş yapabileceği bir ekonomik ortam oluşturabildin mi gibi sorulara verilecek cevaplar önemli.
  • 29-09-2018, 13:36:52
    #34
    Cappystarj0e adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    videodaki en büyük çelişki şu.

    1 dolar = 1 tl olursa ithal ürün tüketimi patlar diyor.
    bence bu durum bu kadar kolay öngörülemez,
    yani kesin değil, kişisel olarak yanlış olduğunu düşünüyorum.

    1 dolar, 1 tl olana kadarki süreçte zaten ekonomik olarak
    birçok alanda iyi gelişmeler olacak demektir.
    başka türlü o seviyeye gelinmesi mümkün değil.

    zaten ütopik bir şeyden bahsediliyor.
    o halde yine ütopik olarak iPhone gibi markaların
    ülkemizde de açılması ve dünyaya satış yapması öngörülebilir hale geliyor.
    O halde ithal etmek yerine, yerli olana yönelirdik
    ve 1 dolar = 1 tl olsa bile ithal ürün tüketiminde patlama olmazdı.

    Ki zaten videoda da belirtildiği gibi,
    1049$ olan iPhone'un 1 dolar = 1 tl olsa da,
    ülkemize gelişi, masraflarla birlikte 1400tl'yi buluyorsa,
    ülkemizde üretim yapan yerli bir firmanın
    aynı kalitedeki aynı özellikteki telefonu 900tl bile olabilirdi.
    O zaman da yine ithal üründe patlama olmazdı.

    Kısacası yerli ürünler,
    en az ithal ürünler kadar kaliteli olursa
    ve ülke içinde itibarlı bir marka olurlarsa,
    yerli ürün daha çok tercih edilir.

    Şunu belirteyim ki,
    birçok alanda ülkemizde tutunamamış ithal marka da vardır.
    Yani yerli olan rakipleriyle mücadele edemeyen
    ve ülkemizden çıkma kararı alan.

    _______________
    Bu arada videoda 0.50 kuruş yazmış, okurken de 50 kuruş diyor.
    Ya 0.50 ₺ yazarsın 50 kuruş dersin veya direkt 50 kuruş yazarsın.
    Matematik sıfır, sonra gelmiş ekonomi anlatıyor.
    Bu kişi bir şekilde popüler olmasa,
    bugün bunun videosunu burada konu olarak açan bile olmazdı.
    Bu da popülaritenin etkisi işte.
    hocam dolar'ın 1.60tl olduğu zamanları hatırlıyorum, öyle üretim falan yoktu hiç.
  • 30-09-2018, 00:43:16
    #35
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TL'den 6 sıfır atmasaydık 1 ABD doları bugün 6,05 TL değil, 6 milyon 50 TL idi. Bugün TL'den bir sıfır daha atsak 61 kuruş 1 dolar eder.
    doların 10 liraya çıkmasını bekleyelim, sonra 1 sıfır atalım,
    bir anda 1$ = 1₺ olsun.
  • 30-09-2018, 12:12:20
    #36
    Cappystarj0e adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    doların 10 liraya çıkmasını bekleyelim, sonra 1 sıfır atalım,
    bir anda 1$ = 1₺ olsun.
    Nasıl ya 7 sıfır atılmamış mıydı 2005'te?


    https://youtu.be/_stvUH9k7H8