Cappystarj0e adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
videodaki en büyük çelişki şu.

1 dolar = 1 tl olursa ithal ürün tüketimi patlar diyor.
bence bu durum bu kadar kolay öngörülemez,
yani kesin değil, kişisel olarak yanlış olduğunu düşünüyorum.

1 dolar, 1 tl olana kadarki süreçte zaten ekonomik olarak
birçok alanda iyi gelişmeler olacak demektir.
başka türlü o seviyeye gelinmesi mümkün değil.

zaten ütopik bir şeyden bahsediliyor.
o halde yine ütopik olarak iPhone gibi markaların
ülkemizde de açılması ve dünyaya satış yapması öngörülebilir hale geliyor.
O halde ithal etmek yerine, yerli olana yönelirdik
ve 1 dolar = 1 tl olsa bile ithal ürün tüketiminde patlama olmazdı.

Ki zaten videoda da belirtildiği gibi,
1049$ olan iPhone'un 1 dolar = 1 tl olsa da,
ülkemize gelişi, masraflarla birlikte 1400tl'yi buluyorsa,
ülkemizde üretim yapan yerli bir firmanın
aynı kalitedeki aynı özellikteki telefonu 900tl bile olabilirdi.
O zaman da yine ithal üründe patlama olmazdı.

Kısacası yerli ürünler,
en az ithal ürünler kadar kaliteli olursa
ve ülke içinde itibarlı bir marka olurlarsa,
yerli ürün daha çok tercih edilir.

Şunu belirteyim ki,
birçok alanda ülkemizde tutunamamış ithal marka da vardır.
Yani yerli olan rakipleriyle mücadele edemeyen
ve ülkemizden çıkma kararı alan.

_______________
Bu arada videoda 0.50 kuruş yazmış, okurken de 50 kuruş diyor.
Ya 0.50 ₺ yazarsın 50 kuruş dersin veya direkt 50 kuruş yazarsın.
Matematik sıfır, sonra gelmiş ekonomi anlatıyor.
Bu kişi bir şekilde popüler olmasa,
bugün bunun videosunu burada konu olarak açan bile olmazdı.
Bu da popülaritenin etkisi işte.
hocam dolar'ın 1.60tl olduğu zamanları hatırlıyorum, öyle üretim falan yoktu hiç.