• 14-09-2018, 14:23:12
    #1



    https://twitter.com/AbbasGucluTR/sta...31604479897600

    burada da yazılmış
    https://www.ntv.com.tr/yazarlar/sadi...C0Cv4B108r0O7A



    Bu kadar boÅŸ kontejyana kimler yerleÅŸecek merak ediyorum.
    300 bin kişilik boş kontejyan var istediği bölümü isteyip de gidemeyen o kadar çok kişi var ki.
    Benim anlamadığım bu üniversite sınavı vs çoğu gelişmiş ülkede yok
    ABD : Üniversiteler kendi şartlarını belirliyor yani gideceğiniz bölümle ilgili dersleri görüyorsunuz(meslek lisesi okuyan meslek derslerinin sınavına tabi tutuluyor)
    İngiltere : Çoğunluğun da yok lise'deki derslerin notlarına bakılıyor.
    Almanya : Burada da yok üniversiteler sınavsız girilebiliyor.Lisedeki ders notlarına bakılıyor.Tıp gibi bölümler de ise varmış
    finlandiya , avustralya ve hollanda da almanya daki gibi bir sistemleri var
    Bu ülkelerde olgunluk sınavı varmış bu da lise bitirme sınavı yani üniversiteye giriş sınavı değil herkes tarafından zorunluymuş.

    Peki bu sınav neden biz de var ?
    Biz çok mu gelişmiş bir ülkeyiz de kalifiyeli insanlara ihtiyacımız olmasın ?
    4 yıl önce öğretilen bilgileri 4 yıl sonra sormak sizce doğru mu ?
    Yada meslek liselerine staj yaptırıp daha az mat vs gördürüp üniversite sınavına sayısal ile öğrenci almak mı doğru ?
    Anadolu , fen liselere temel seviye meslek bilgisi vermeden ileri seviye meslek bilgisi vermek mi doÄŸru ?

    Kimse kusura bakmasın ama bu eğitim sistemini neresinden tutarsanız tutun tamamiyle berbat...
    Bu eÄŸitim sistemi kimseyi eÄŸitmiyor.
    Bu gün bunu da izledim açıkçası ülkem adına endişeniliyorum hepimiz bu ülkede yaşıyoruz ülkenin gelişmesi herkezin gelişmesi demek refahın gelişmesi demek.İşimizin artması alım gücümüzün armatsı demek.

    https://www.youtube.com/watch?v=hhdN5aLt2NM&t=637s
  • 14-09-2018, 14:30:50
    #2
    kazanan okula mı gidiyor.Bırakın artık sistem kötü diye konuşmayı.Desen ki bana herkes elinden geleni yapıyor ama olmuyor eyvallah ama kimse bir halt yapmıyor sonra suçu sisteme atıyor.Bırakın bunları artıkta o zaman sistemi düzeltmek için birşey yapın.Açıkçası sistem denen şey berbat ama ben tek bir torpilsiz birşeyler yapıyorsam sende oda yapar.Ben mühendislikte bilgisayar da psikoloji de müzikte biliyorsam ve aç değil açıkta değil herşeyi yapabilecek kapasitedeysem sizlerde olursunuz merak etmeyin.
  • 14-09-2018, 14:38:04
    #3
    kontejyan deÄŸil hocam kontenjan.
  • 14-09-2018, 14:43:52
    #4
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kazanan okula mı gidiyor.Bırakın artık sistem kötü diye konuşmayı.Desen ki bana herkes elinden geleni yapıyor ama olmuyor eyvallah ama kimse bir halt yapmıyor sonra suçu sisteme atıyor.Bırakın bunları artıkta o zaman sistemi düzeltmek için birşey yapın.Açıkçası sistem denen şey berbat ama ben tek bir torpilsiz birşeyler yapıyorsam sende oda yapar.Ben mühendislikte bilgisayar da psikoloji de müzikte biliyorsam ve aç değil açıkta değil herşeyi yapabilecek kapasitedeysem sizlerde olursunuz merak etmeyin.
    Kimsenin elinden geleni yapmaması da eğitim sisteminin sonucu değil mi temelde?

    Demek ki insanları ellerinden geleni yapma ile ilgili bile eğitememiş eğitim sistemi.

    Eğitim - Öğretim deniyor ya. Önce eğitimi verememiş ki öğretime geçsin. Direkt hurraa ikisini bir arada yapmaya çalışmış.
  • 14-09-2018, 22:05:05
    #5
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimsenin elinden geleni yapmaması da eğitim sisteminin sonucu değil mi temelde?

    Demek ki insanları ellerinden geleni yapma ile ilgili bile eğitememiş eğitim sistemi.

    Eğitim - Öğretim deniyor ya. Önce eğitimi verememiş ki öğretime geçsin. Direkt hurraa ikisini bir arada yapmaya çalışmış.
    kolay olan suçu başkasına atmaktır.
    kendimiz mükemmel görürüz ama aslında hiçbirşeyden anladığımız yok.
    neden hocam bilir misin ?
    r10da yüzlerce konu var 10 k tl 50 k tlniz olsa ne yaparsınız diye.Birisi dememiş üret.Altın al,arsa al.Amaç sadece kolay para.Bu şekilde maalesef birşey gelişmez
  • 14-09-2018, 22:11:01
    #6
    taban puanları az çok belli bu kadar boş kontenjan kalma nedeni sistem değil tercih yapmayı bilmeyenler.
    (eÄŸitim sistemimiz ciddi problemli bahsettiÄŸim ÅŸey tercih sistemi)

    siz puan yetmeyen yeri bile bile yazarsanız açıkta kalırsınız .

    12 yıldır yaklaşık hobi olarakgiriyorum ve taban puanları sıralamaları ara ara takip ediyorum.

    fark ettiğim şey her geçen gün taban puanlar düşüyor her geçen gün öğrencilerin seviye düşüyor. daha da düşecektir.

    2 puanla 1 puanlık yer seçerseniz gelmez boşta kalırsınız 2 puanlık yerlerin de kontenjan artar bunda bir sorumlu arayamazsınız adam yazmıyor düşük yeri iyi yer de kontenjan açmıyor. sınavın kalkamsı gerekliliği kısmına katılıyorum. sözel okuyan adam neden matematik işaretlemek zorunda kalsın ya da tam tersi