• 03-09-2018, 18:35:53
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar, son donemde zam ustune zam olaylarından sonra acayip derecede hayat pahalandı yiyecekten giyecege kadar. Bazen diyorum bu ay su kadar para atacam diyorum ama nedense hep birşeyler cıkıyor veya fedakarlık edıyoruz olmuyor. Siz nasıl birikim yapıyorsunuz, her gun bir onceki gundem daha kotu olmaya basladı, yorumlarınızı beklemekteyim.
  • 03-09-2018, 18:37:30
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Bu ay bitirdim borcu diyordum, önümüzdeki maaş yine komple kredi kartına gidecek. Düzlüğe çıkamadım gitti.
  • 03-09-2018, 18:40:11
    #3
    Üyeliği durduruldu
    borç öderken borca giriyoruz, isteyerekte yapmıyoruz. paradoksun içinde yaşıyorum sanki 🤔
  • 03-09-2018, 18:41:26
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Maalesef ben yapamıyorum. Elim çok açık olduğu için elimde para tutamıyorum. Çok para gelip geçiyor ama birik 0
  • 03-09-2018, 18:43:25
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    1000 TL para 2017 senesinin bu ayının bu gününün 400-500 Tl'sine dönüştü. Birikimi bırak, gıdaya para yetmeyecek bu gidişle.
  • 03-09-2018, 18:44:40
    #6
    kartları kapatmadan taksitleri bitirmeden Kredileri ödemeden ( zorunlu faturalar hariç ) birikim yapamazsiniz.
    Benim ne kredi karti borcum nede taksidim var. ama ben yine birikim yapamiyorum çünkü harcıyorum. bugün yemezsem yarın yemezsem ne zaman yiyicem o parayi
  • 03-09-2018, 18:49:30
    #7
    Enflasyon seviyesi açıklandığından çok daha fazla yüzde 80 civarlarında. Bir yazı okudum tüm her şeyi ile çok doğru bişeye temas etmiş Günümüzün 200 lirası 70 lira civarına denk geliyor enflasyondan dolayı. Her geçen gün paramız eriyor. Her geçen gün her şeye zamlar geliyor Kötü günlerdeyiz çok daha kötü günler bizi bekliyor... Bu yüzden elinizde ki paranız zaten alım gücü çok düştüğü için her şey pahalı olduğu için yüksek miktarlar harcanarak hiç bir yatırım yapılmıyor maalesef...
  • 03-09-2018, 18:52:07
    #8
    Geçinemiyoruzki,birikim yapalım.
  • 03-09-2018, 19:03:31
    #9
    chasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyon seviyesi açıklandığından çok daha fazla yüzde 80 civarlarında. Bir yazı okudum tüm her şeyi ile çok doğru bişeye temas etmiş Günümüzün 200 lirası 70 lira civarına denk geliyor enflasyondan dolayı. Her geçen gün paramız eriyor. Her geçen gün her şeye zamlar geliyor Kötü günlerdeyiz çok daha kötü günler bizi bekliyor... Bu yüzden elinizde ki paranız zaten alım gücü çok düştüğü için her şey pahalı olduğu için yüksek miktarlar harcanarak hiç bir yatırım yapılmıyor maalesef...
    Tüketici fiyat endeksinde yer alan kalemler tek tek açıklanıyor:
    http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistik...o?istab_id=653

    Buradan kalem kalem teyit yapılabilir. Sepet nereden hesaplanıyor derseniz onun için de her yıl yapılan bütçe anketinde belirlenen tüketim ağırlıkları kullanılıyor.