• 18-08-2018, 16:09:30
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bdemiraki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üni öğrencisi olsanda hepsi sigorta yapmak zorunda, part timeda nasıl oluyor bilmiyorum.
    Yarı zamanlı daha doğrusu kısmi süreli çalışanlara da sigorta yapılabiliyor. Fakat konuştuğum üniversitelilerin %80'i sigortasız çalışıyor. İşverenler sigortasız nasıl çalıştırıyor ? Çalışanlar sigortasız çalışmaya neden razı oluyor ? Diğer şehirlerde durum ne merak ediyorum
  • 18-08-2018, 16:26:03
    #20
    SLiM_BoY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yarı zamanlı daha doğrusu kısmi süreli çalışanlara da sigorta yapılabiliyor. Fakat konuştuğum üniversitelilerin %80'i sigortasız çalışıyor. İşverenler sigortasız nasıl çalıştırıyor ? Çalışanlar sigortasız çalışmaya neden razı oluyor ? Diğer şehirlerde durum ne merak ediyorum
    Durum değişir.Paraya bakarsın, misal şuan izmirde otelde 8 saat çalışma +sigorta için bi insan kaynakları-ajansıyla görüşücem.70tl dedi.Extracı olarak çalışıcam düzenli değil, 4-5 yıldızlı otellerde.
    Ama burgere girip çıkmıştım bide 3 aydır çalışan arkadaşım var , 3 aydır sigortası yatıyor günlüğü 56tl.8 saat çalışma.
    Sigortasız yine günlük biraz daha yüksek fiyata işler bulabilirsin.İş çok sigortayı denetleyen kişiler sinek avlıyor herhalde çok bildiğim var sigortasız çalışan.
  • 18-08-2018, 16:50:39
    #21
    bdemiraki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Durum değişir.Paraya bakarsın, misal şuan izmirde otelde 8 saat çalışma +sigorta için bi insan kaynakları-ajansıyla görüşücem.70tl dedi.Extracı olarak çalışıcam düzenli değil, 4-5 yıldızlı otellerde.
    Ama burgere girip çıkmıştım bide 3 aydır çalışan arkadaşım var , 3 aydır sigortası yatıyor günlüğü 56tl.8 saat çalışma.
    Sigortasız yine günlük biraz daha yüksek fiyata işler bulabilirsin.İş çok sigortayı denetleyen kişiler sinek avlıyor herhalde çok bildiğim var sigortasız çalışan.
    Ben de işverenim. Çalışma arkadaşı ihtiyacım olduğunda "bana sigorta yapma, işsizlik maaşı alıyorum" diyen var, "sigorta yapma günlük 50 lira elden ver" diyen de var. Öğrencilerle konuştuğumda "saatlik 4 lira alıyorum, sigortam yok" diyenine de rastladım.

    Üniversite yakınındaki işletmelerde çalışanların büyük bir bölümü öğrenci zaten.. Ve biliyorum ki sigorta yapmadan ortalama 4-5 lira saatlik ücret alıyorlar. Ben de istiyorum ki her şey yasal olsun; sigortası olsun, çalışma saati yasal sınırlar içerisinde olsun vs..

    İşletmeler denetimlerde ne yapıyor acaba ? Sigortasız eleman çalıştırmak ceza gerektiriyor. Ama yok, bir türlü anlayamadım bu sigortasız çalışma/çalıştırma düzenini
  • 18-08-2018, 20:13:57
    #22
    Hocam hepinize güzel ve açıklayıcı mesajlarınız için teşekkür ederim. Öncelikle şunu söylemek istiyorum hepinizin tavsiyelerine kulak asacağım. Mesela şimdiden bile yavaş yavaş abilerim sigarayı bırak dediği için azaltma yoluna gittim kendi kendime. Bir diğer yandan ise yazdıklarınız için ne kadar teşekkür etsem az, ben gibi İzmir'de okumayı planlıyan herkese yardımcı oldunuz. Bunları R10'da göreceğimiz şeyler olsada yine de çok güzel bir duygu. Dediğiniz gibi bir sene belki özel yurt ortamlarını deneyebilirim buradan diğer arkadaşlara da yardımcı olması için http://www.myviagny.com Myvia Genç Yaşam diye bir site buldum Özel bir yurt olmasına rağmen ortama, odalara ve sosyal yaşam alanlarına bakınca vereceğimiz miktara değeceğini düşünüyorum. Şimdiden böyle yurt arayan arkadaşlar için linki bıraktım inceleyebilirler.

    2. Senem de ise hem part-time bir iş bulup, internet üzerinden de kazanç sağlayabileceğim işlere odaklanabilirim. Bu arada mezun olduğum bölüm İngilizce. Mütercim-Tercumanlık, İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Öğretmenlikler olsun neredeyse hepsini doldurdum Ege'de okuyan arkadaşlarla tanışıp buluşmakta isterim açıkcası geldiğim zamanlarda sonuçta burada hepimiz bir aileyiz. Farkındayım sürekli teşekkür ediyorum ama insan bunları gördükçe hala iyi insanların olup ve yardımseverliğin bitmediğini görünce şaşırıyor. Hepinize çok teşekkür ederim abilerim, kardeşlerim. İnşallah geldiğim zaman sizlerle buluşmak görüşmek isterim Belki R10 olarak bir takım etkinlikler veya buluşma bile hazırlayabiliriz. Saygılar