• 18-08-2018, 03:38:04
    #10
    Jadzyildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar üniversite zamanı ev tutmayı planladığım için İzmir Bornova 1+1 ev kiralarını gördüm en aşağı 1200 Eşyalı bir ev için tabi ev masrafıdır vb. durumlar ile bu tutar neredeyse 1900-2000 arasını buluyor elektirk su doğalgaz vb. tabi ki ailem 1250-1300 arası bir para göndereceğini söyledi ama bunun yanı sıra benim de part-time bir iş bulmam gerekiyor. Neyse fazla uzatmadan siz abilerime soracağım bir kaç soru var;
    - İzmir'de part-time iş bulabilir miyim?
    - Part time işin maaşı ne kadar olur tahmini?
    - Sizce evi eşyalı mı tutmalıyım eşyasız mı?
    - Daha öncelerinde izmirde öğrenci evinde kaldıysanız ne kadar harcama yaptınız?
    (NOT: Sigara kullanıyorum ve günde 1 paketi buluyor)

    Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim
    Aydında üniversiteyi bitirmiş bir Bornovalı olarak sana yardımcı olayım kardeşim. Öncelikle şunu söyliyim hayatımda hiç her ay düzenli 2000tl gelen bir öğrenciyle tanışmadım. Ayrıca tek başına eve çıkan erkek öğrencide tanımadım. Öncelikle kiraya bakman için evka4 mevlana mahallesi gibi tek vesait ile okula gidebileceğin mevkileri araştır. Çünkü muhtemelle kuvvet bornova merkezde tek başına erkek öğrenciye ev vermek istemeyeceklerdir. Küçük parkta verenler olabilir. Yalnızsan kısa süre yurtta kalıp ardından tanıştığın bir kaç kişiyle eve çıkman mantıklıdır. Zaten arkasından ev değiştirme veya bulma işinin çok kolay olduğunu görüceksin. 1000/3 350 lira gibi düşün sen kirayı.

    İzmirde part-time iş bulabilirmiyim: İzmirde bulamazsan hiçbiyerde bulamazsın kardeşim.
    Part Time işin maaşı ne kadar olur tahmini : giyim mağazaları saati 6tl kafeler saati 4-6 arası değişir.
    Eşyalı ev tutmalısın. dışardan geliyosan
    Öğrencilik hayatım boyunca hiç 2000 lira param olmadı. Aydında en baba harcayan arkadaşım 1500lira harcıyodu İzmirde tabi biraz farklı kyk krediside alırsan ki al oda 500lira filan hayli hayli geçinirsin sorun olursa dm atabilirsin.
    Zaten okula pek gitmeyeceğinden aslında ilk sene evi uzak ta da tutsan olur. Ne kadar ben hayır giderim desende gitmicen boşuna kasma
  • 18-08-2018, 03:39:40
    #11
    Jadzyildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar üniversite zamanı ev tutmayı planladığım için İzmir Bornova 1+1 ev kiralarını gördüm en aşağı 1200 Eşyalı bir ev için tabi ev masrafıdır vb. durumlar ile bu tutar neredeyse 1900-2000 arasını buluyor elektirk su doğalgaz vb. tabi ki ailem 1250-1300 arası bir para göndereceğini söyledi ama bunun yanı sıra benim de part-time bir iş bulmam gerekiyor. Neyse fazla uzatmadan siz abilerime soracağım bir kaç soru var;
    - İzmir'de part-time iş bulabilir miyim?
    - Part time işin maaşı ne kadar olur tahmini?
    - Sizce evi eşyalı mı tutmalıyım eşyasız mı?
    - Daha öncelerinde izmirde öğrenci evinde kaldıysanız ne kadar harcama yaptınız?
    (NOT: Sigara kullanıyorum ve günde 1 paketi buluyor)

    Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim
    Hocam ek olarak 2 yıldır Ege Üniversitesindeydim. Öğrenci köyünde başlayıp 3 kere eve çıktım. Bu yıl şehir değiştirceğim ama herhangi bir sorunuz olursa özelden Pm atabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.
  • 18-08-2018, 05:03:46
    #12
    1.500 kira,
    100 elek
    100 int
    50 su
    kışın 200 civarı jeotermal geliyor.

    1500 de ben yiyodum. 3.500 felan harcıodum ben balçovada. izmir son zamanlarda çok pahalandı.
    ben yemek yapamıyorum , bide çok geziyorum kendini benle kıyaslamada.
    tek eve çıkmak zor gider çok fazla tutuyor her türlü.
  • 18-08-2018, 13:22:33
    #13
    Merhaba doğma büyüme İzmirliyim.23 Yaşındayım.
    O bölgede ve İzmir'de rahatlıkla iş bulursun, ha maaşı-rahatlığı-zamanı değişkenlik gösterir ama bulursun.
    Ta azerbaycandan manisaya okumaya gelip bornovada garsonluk yapan arkadaşlarım var.Bende cbüde okuyorum.
    İş bulma için, face izmir ve üniversite itiraf instagram gruplarını kullanabilirsin, gazete ilanlarıda.
    Kiralar yüksekmiş gel bucada otur dicem 700tl kira bulursun ama git gel uğraş ulaşım maliyeti.
  • 18-08-2018, 13:32:46
    #14
    Jadzyildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar üniversite zamanı ev tutmayı planladığım için İzmir Bornova 1+1 ev kiralarını gördüm en aşağı 1200 Eşyalı bir ev için tabi ev masrafıdır vb. durumlar ile bu tutar neredeyse 1900-2000 arasını buluyor elektirk su doğalgaz vb. tabi ki ailem 1250-1300 arası bir para göndereceğini söyledi ama bunun yanı sıra benim de part-time bir iş bulmam gerekiyor. Neyse fazla uzatmadan siz abilerime soracağım bir kaç soru var;
    - İzmir'de part-time iş bulabilir miyim?
    - Part time işin maaşı ne kadar olur tahmini?
    - Sizce evi eşyalı mı tutmalıyım eşyasız mı?
    - Daha öncelerinde izmirde öğrenci evinde kaldıysanız ne kadar harcama yaptınız?
    (NOT: Sigara kullanıyorum ve günde 1 paketi buluyor)

    Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim
    Facebook da gruplarda öğrenci evi için yanına arkadaş arayan insanlar oluyor, eve tam anlaım ile yerleşmeden önce birileri ile görüşüp anlaşmanızı öneririm. Tek kişi öğrecnlik hayatı için gereksiz lüks. Ayrıca kalabalık olmanın tadı başka Eğer tek kalmak istiyorsan Pansiyonları incelemenizi öneririm, tek kişilik odalarına vereceğiniz ücret 700-1200 TL arasında olacaktır hemen hemen. Genelde sabah kahvaltısı ve akşam yemeği veriyorlar. Oda temizliği vs cabası. Üniversite hayatımda ilk 2 sene Pansiyonda kaldım, son 2 sene ise öğrenci evine çıktık arkadaşlarla. 2 sinin de artıları eksileri var tabi. En azından ilk sene pansiyonda kalıp insanlarla tanışın. 2. sene eve çıkarsınız. En mantıklı seçenek bu oluyor genelde.

    Hem 2. sene öğrenci evine çıkmanız şu faydaları beraberinde getirecek, ilk sene tanıştığınız ve evden çıkan kişilerden 2. el uyguna eşya bulabileceksiniz. Tanışıp birlikte vakit geçirebileceğiniz insanları seçebilecek ve eve çıkma teklifi götürebilirsiniz. Tavsiyem bu yönde, eve çıkmak için ortalama ne kadar harcama gerekir, buda sizin düzeninize bağlı. En az 2 kişi ile bir eve çıkmanız durumunda maddi olarak çok zorlanmayacaksınızdır. Ayrıca ilk seneden bunun için birikim dahi yapabilirsiniz.

    Part Time işlere gelecek olursam, ben zamanında hafta sonları restoranlarda komilik yaptım Günlüğü 30-50 TL arası değişiyor. Onun dışınd Kipa-Migros gibi marketler part time öğrencileri işe alıyor. Genelde haftada 3-5 gün çalışmayı kabul ediyorsunuz ortalama 300-700 TL gibi bir gelir sağlıyor. Tabi bizim zamanımızdan bu yana fiyatlar değişmişitir. İş konusuda çok yönlü, ne tür iş yapabileceğinize bağlı. Öğrenci olduğunuz ve okula gitme zorunluluğu olduğu sürece genelde asgari ücret altı olacaktır.
  • 18-08-2018, 13:49:47
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İşverenler yarı zamanlı çalışanlara ya da çalışan üniversite öğrencilerine sigorta yapıyor mu ? Merak ettim de..
  • 18-08-2018, 14:20:59
    #16
    Hemen eve çıkmaktansa bir süre yurtta kalınabilir.
    Eşyalı eve çıkmaktansa eşyasız çıkın, zamanla eşyalarınızı elinize para geçtikçe tamamlarsınız. Öğrenci evi zaten dört dörtlük olmaz.
    Part-time ücreti net değildir. Sigorta yapılırsa yarım asgari ücret verirler. Yapılmazsa anlaşmana bağlı.
  • 18-08-2018, 15:12:01
    #17
    Bal
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    İzmir DEU'da okuyorum,
    Hazırlık sınıfından beri çalışarak paramı kazanıyorum aileme yük olmuyorum, para almıyorum. Öncelikle sigarayı bırak bu kadar saçma sapan bir harcama yapmanın hiç gereği yok üniversite öğrencisi olacaksın ne sigarası hiç yakışmıyor, part-time iş bulabilirsin evet fakat çok düşük ücretlerle çalışırsın komik gelmesin alacağın teklif muhtemelen saatlik 5 TL gibi rakamlar olacak ve genelde haftalık 30 saat sınırını aştırırlar resmi olmasa da. İnternet ortamından para kazanmanın yollarını da aramalısın bu nedenle.
    Bir süre hem part-time işte hem internet projelerimde çalışmış aynı zamanda okulu da götürmüştüm şunu rahatlıkla söyleyebilirim part-time ve internet işlerini aynı anda götürürsen kendini idame edebilirsin 3 kişilik bir öğrenci evinde kalıyorum aylık ev harcamalarım kira, yemek vb. dahil ortalama 550 - 630 TL arasında. Eğer bir iş yerinde part-time çalışacaksan bunun okuduğun bölümle ilgili olması adına elinden geleni yap, bu sayede hem saatlik daha yüksek ücret alırsın hem de yetkinlik elde edersin. Ben bankada çalışmıştım 1 yıl kadar üniversite birinci sınıfta daha sonra denetim firmasına geçtim son sınıfın şu an fakat halen hem part-time çalışıyorum hem de internet projelerini idame ediyorum. İlk başlarda çok zor olacak muhtemelen bunu neden yaptığını soracaksın, daha sonra 20 yaşında pazartesi sendromu yaşamaya falan başlayacaksın üniversite hayatı yaşamayı, çimlerde sabahlamayı falan da bekleme.
    Tavsiyem;
    Tavsiyem okuduğun bölümle ilgili part-time bir işe girmen, mümkünse benim yaptığım gibi yapmaman ve kendine de zaman ayırman. Anladığım kadarıyla ailenin durumu da iyi 1200 TL düşük bir rakam değil her ay bu kadar para gönderebiliyorlarsa hiç çalışmadan da kendini idame edebilmen gerekir bunu yapabilmelisin, idare etmeyi, katlanmayı öğrenmelisin üniversitede KYK yurdunda 7 kişiyle kalıp, 425 TL'lik KYK burslarıyla geçinmeye çalışan arkadaşların olduğunu görünce bunu daha iyi muhakeme edebilirsin. İllaki tek kalacağım diyorsan senin bileceğin iş fakat en azından bir ev arkadaşı maliyetlerini ciddi şekilde düşürür, hemen ev arkadaşı bulma, en iyi arkadaşınla eve çıkma bu konuda çok dikkatli davran öncelikle bir yurtla 6 aylık sözleşme imzala ve 6 ay içersinde çevrendekileri, potansiyel ev arkadaşlarını tanı daha sonra eve çık. Bu sayede hem yazın balon gibi şişen kira fiyatlarından kurtulur hem de arkadaş seçimi konusunda daha özgür olursun. Eve çıkacağın arkadaşının çalışkan ve kibar olmasına dikkat et hoyrat insanlardan uzak dur enerjini emerler.
    Sitemim;
    Benim düşüncem devletin öğrencileri emlakçı ve esnafın pençelerine atmaması gerekiyor. Finlandiya ve onlarca farklı ülkede sadece öğrencilerin kalacak yer sorununu çözmek ve her öğrenciye tek kişilik bir yaşam alanı sunmak için faaliyet gösteren resmi kurumlar var. Bu çok zor bir şey değil ne b** yerseniz yiyin demektense devletin bunu yapması gerektiğini düşünüyorum, farklı ülkelere yardım yapma konusunda milli hasılamızın 0,85'i ile dünya birincisiyiz ve bize en yakın ülke Norveç 0,15 oranında yardım yapıyor diğer devletlerin ise 0,05 gibi bir ortalaması var ben iktisatçıyım rasyonel davranmak ve ülkemin faydasını gözetmek durumundayım. Dolayısıyla farklı ülkelerde yardıma ihtiyacı olan kişilere sermaye tahsis etmektense önceliğin gençlere verilmesi gerektiğini düşünüyorum. SGK fiilen batık, (yanlış anlaşılmasın SGK'nın batması gibi bir durum söz konusu olamaz sistem batık) devlet yardımlarıyla ayakta ve bunun sebebi gençlerin % 25'lik işsizlik oranıyla bu devlete bir yük olması, çalıştıkları zaman maaşlarından kesilecek SGK primleriyle emeklilerin prim ödemelerini yapamaması buna imkan bulamaması. Sorunun çözülmesi için gençlerin istediği işte çalışabilmesi, en azından okuduğu bölümle ilgili bir iş yapmanın hayalini kurmaması bunu zaten yapabilmesi ve konusunun uzmanı olabilmesi gerekir.
    İzmir;
    İzmir çok kaygan bir zemin dostum, dikkatli olmalısın.
  • 18-08-2018, 15:38:51
    #18
    SLiM_BoY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşverenler yarı zamanlı çalışanlara ya da çalışan üniversite öğrencilerine sigorta yapıyor mu ? Merak ettim de..
    Üni öğrencisi olsanda hepsi sigorta yapmak zorunda, part timeda nasıl oluyor bilmiyorum.