• 23-07-2018, 03:01:28
    #28
    keiran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki sizce sahibinden neden reklam koymuyor, veya ben mi görmüyorum?
    Eğer bir emlakçı veyahut rent-a car olarak Sahibinden'e kurumsal üyelik için başvurursanız ocağınıza incir ağacı dikilir. Güzel paralar istenmekte olup, Sahibinden sitesi içerisinde vitrin, kategori gibi benzer reklam çeşitleri mevcut. Aynı zamanda Sahibinden'in çıkarmış olduğu bir Doğal Reklam platformu mevcut. Site içerisinde reklam verebiliyorsunuz. Yani site içerisinde güzel bir döngü var hocam.
  • 23-07-2018, 06:38:29
    #29
    Zaten websiteleri olsun uygulamalar olsun çerezlerinizi alacağız diye açıkca belirtiyorlar daha ne desinler. Reklam vb. için kullanıyorlar.
  • 23-07-2018, 06:55:32
    #30
    Big data sadece size reklam göstermek amaçla kullanılmıyor. Sosyal medya analizleri yapan cihazlar ve yazılımlar var.

    Örneğin Levis yeni bir kot modeli çıkarmak istediğinde big data üzerinden analiz istiyor. Güzel bir yapay zeka uygulaması gelecekte insanların ne tür bir kot giymek isteyeceklerini çok yakın bir şekilde size iletiyor. Bu sayede Levis kotu üretiyor.

    Siz aslında aa süper dediğiniz herhangi bir ürün çok iyi analizlerle elde edilmiş bir ürün haline geliyor. Zaten sizden bizden biri...
  • 23-07-2018, 09:20:28
    #31
    Reklama gerek yok, ihtiyaçlarıda yok. uçtan uca şifrelemeymiş oymuş buymuş hikaye. Bilgilerinizi patır patır satıyor veya kullanıyor. Her alanda her sektörde istediği istatistiksel veriyi elde etme imkanı var. O yüzden günden güne bu tarz yazılımlar dahada artıyor. Mesela Turkcell BIP. ama en azından turkcell bunu açık açık kullanacağını söyledi.
  • 23-07-2018, 09:41:18
    #32
    Dereck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reklama gerek yok, ihtiyaçlarıda yok. uçtan uca şifrelemeymiş oymuş buymuş hikaye. Bilgilerinizi patır patır satıyor veya kullanıyor. Her alanda her sektörde istediği istatistiksel veriyi elde etme imkanı var. O yüzden günden güne bu tarz yazılımlar dahada artıyor. Mesela Turkcell BIP. ama en azından turkcell bunu açık açık kullanacağını söyledi.
    bakarsanız bu kötü birşey değil.İnsanın ihtiyaçlarına cevap vermek amaçlı güzel birşey.
    Kötü olan kısmı bu teknolojiyi bizim ülkemizin kullanmaması(yada bir elin parmağını geçmeyecek kadar yer)
    Fakat dünya şuan bu konuda yolları gitti geldi gitti geldi.Geç kalmadan bizimde yapmamız gerekli
  • 23-07-2018, 09:46:48
    #33
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakarsanız bu kötü birşey değil.İnsanın ihtiyaçlarına cevap vermek amaçlı güzel birşey.
    Kötü olan kısmı bu teknolojiyi bizim ülkemizin kullanmaması(yada bir elin parmağını geçmeyecek kadar yer)
    Fakat dünya şuan bu konuda yolları gitti geldi gitti geldi.Geç kalmadan bizimde yapmamız gerekli
    Turkcell bu konuda ciddi bir atılım yaptı. Geçtiğimiz aylarda bir konferansta bunun detaylı açıklamasını yaptılar izleyebilirsiniz. Sanırım Türkiyedede ciddi olarak big datayı en iyi oluşturan ve kullanıp değerlendiren Turkcell, başka yapanlarda vardır elbet ama turkcell kadar geniş kullanıcı kitlesine sahip bu işle ilgilenen başka bir firma olduğunu sanmıyorum
  • 23-07-2018, 09:48:11
    #34
    Dereck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turkcell bu konuda ciddi bir atılım yaptı. Geçtiğimiz aylarda bir konferansta bunun detaylı açıklamasını yaptılar izleyebilirsiniz. Sanırım Türkiyedede ciddi olarak big datayı en iyi oluşturan ve kullanıp değerlendiren Turkcell, başka yapanlarda vardır elbet ama turkcell kadar geniş kullanıcı kitlesine sahip bu işle ilgilenen başka bir firma olduğunu sanmıyorum
    İnşallah sadece Türkiye içinde değil global olarak yaparlar.Çünkü yapılması gereken bu
  • 23-07-2018, 09:50:47
    #35
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnşallah sadece Türkiye içinde değil global olarak yaparlar.Çünkü yapılması gereken bu
    benim konferanstan anladığım kadarıyla asıl amaçlardan biri bu veriyi yurt dışına satmak. Şu an ki projelerine bakılırsa global olarak yapmaları biraz zor gibi. Yapılan bütün girişimler global değil sadece Türkiye kullanıcılarına yönelik
  • 23-07-2018, 11:10:05
    #36
    Whatsapp facebook bünyesinde. ±50 çalışanı olduğu için çokta para getirmesine gerek yok. Bu çalışanlarında sürekli whatsapp'ın kullanıcı tarafını geliştirdiğini sanmıyorum. Öncelikli önemli olan marka yaratmak, tüm mecralara girmek. Bilinen tüm güncel uygulamalarda whatsappta paylaş butonu var artık. Whatsapp hangi uygulamanın hangi linkin ne kadar paylaşıldığını uygulamadan daha çok biliyor nerdeyse. Bu veriyi işlemek, analizler oluşturmak esas işleri. Bunları facebook kendi için ya da başka firmalar için satarak kazanabilir. Bir nevi pasif çalışıyorlar.