• 25-05-2018, 00:44:29
    #1
    Merhaba arkadaşlar,
    Almanyada yaşayan bazı arkadaşlara genel olarak bir kaç sorum olacak. Orada yaşayan ve konsolosluk ile ilgili kurallara hakim kişiler özel mesaj yolu ile bana ulaşabilir yada konu altına altına yazarlar ise dönüş sağlarım. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.



    Arkadaşlar yok mu yardım edebilecek kimse?
  • 26-05-2018, 20:48:07
    #2
    Konuyu güncellemek için yazıyorum kimse yok mu acaba yardım edebilecek ?
  • 26-05-2018, 21:43:46
    #3
    KSyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu güncellemek için yazıyorum kimse yok mu acaba yardım edebilecek ?
    Kardeşim forumda nasıl yardım isteyeceğini henüz çözememişsin.
    Çok genel soru sormuşsun.
    Konu özel olabilir ama konsolosluk ile ilgili ne gibi bir sorun olduğunu sorman lazım.
    Kimse konsolosluk çalışanı değilse konsoloslukla ilgili herşeyi bilemez ve doğal olarak sana yanıt bile yazmaz.
    Oysa sen konsolosluktaki işinin ne olduğunu söyleyip açıklayarak yardım istersen daha önce bu konuda deneyimi olanlar tecrübelerini anlatabilirler.
  • 26-05-2018, 21:50:28
    #4
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim forumda nasıl yardım isteyeceğini henüz çözememişsin.
    Çok genel soru sormuşsun.
    Konu özel olabilir ama konsolosluk ile ilgili ne gibi bir sorun olduğunu sorman lazım.
    Kimse konsolosluk çalışanı değilse konsoloslukla ilgili herşeyi bilemez ve doğal olarak sana yanıt bile yazmaz.
    Oysa sen konsolosluktaki işinin ne olduğunu söyleyip açıklayarak yardım istersen daha önce bu konuda deneyimi olanlar tecrübelerini anlatabilirler.
    Haklısınız hocam
    Genel olarak sorum; Almanya Berlin'de iş kurmak istiyorum ancak işlemleri burdan veya oraya giderek yapmam arasındaki farkları zorlukları kolaylıkları sormak istiyorum. Daha önce 2 kere gittim düzenini yaşamını öğrenmek açısından ve çok memnun kaldım. Ancak bu iş kurma mevzularında bazı püf noktalar oluyor hayat kurtarıcı şeyler bu konuda bilgisi olan varsa ve yardımı olursa çok memnun kalacağım.

    Aslına bakarsanız Türkiyeden çok orada akrabam var ama bu şekilde bir soru sorduğumda bile düzenimden ve zorluklarından bahsedip kafa şişirmekten öteye gitmiyorlar bu yüzden ne yaparsam kendi başıma yapmak istiyorum ve günümün çoğu bu forumda geçtiği için buradan yardım istedim
  • 28-05-2018, 13:37:22
    #5
    KSyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam
    Genel olarak sorum; Almanya Berlin'de iş kurmak istiyorum ancak işlemleri burdan veya oraya giderek yapmam arasındaki farkları zorlukları kolaylıkları sormak istiyorum. Daha önce 2 kere gittim düzenini yaşamını öğrenmek açısından ve çok memnun kaldım. Ancak bu iş kurma mevzularında bazı püf noktalar oluyor hayat kurtarıcı şeyler bu konuda bilgisi olan varsa ve yardımı olursa çok memnun kalacağım.

    Aslına bakarsanız Türkiyeden çok orada akrabam var ama bu şekilde bir soru sorduğumda bile düzenimden ve zorluklarından bahsedip kafa şişirmekten öteye gitmiyorlar bu yüzden ne yaparsam kendi başıma yapmak istiyorum ve günümün çoğu bu forumda geçtiği için buradan yardım istedim


    orada birine iş yaptıracaksan vekalet vermen gerekmezmi ?
    ne tür iş yapacaksın dönercilikmi veya casino
    Kuaförlükde iyi gider ama bütcen nasıl ?

    Yüklü para ile almanaya geliyorum dersen işin daha kolay olabilir (iş adamı olarak) konsolosluktan ve Arbeitsamt gibi devlet dairelerinden bilgi edinebilirsin.

    Benim arkadaş alman bayan ile evlendi gitti sonra kuaförde çalıştı şimdi iyi...........
    Oradakiler buradaki zorlukları tatmadığı icin senin icin orası daha kolay gelebilir cünki hayat mücadele derdi yok ölüm kalım derdi yok herkez tıpış tıpış işin peşinde (monoton ama huzurlu bi hayat).
  • 29-05-2018, 03:44:43
    #6
    RISE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    orada birine iş yaptıracaksan vekalet vermen gerekmezmi ?
    ne tür iş yapacaksın dönercilikmi veya casino
    Kuaförlükde iyi gider ama bütcen nasıl ?

    Yüklü para ile almanaya geliyorum dersen işin daha kolay olabilir (iş adamı olarak) konsolosluktan ve Arbeitsamt gibi devlet dairelerinden bilgi edinebilirsin.

    Benim arkadaş alman bayan ile evlendi gitti sonra kuaförde çalıştı şimdi iyi...........
    Oradakiler buradaki zorlukları tatmadığı icin senin icin orası daha kolay gelebilir cünki hayat mücadele derdi yok ölüm kalım derdi yok herkez tıpış tıpış işin peşinde (monoton ama huzurlu bi hayat).
    Merhaba,
    Orada birine işlem yaptırtmak istemiyorum hocam sadece bu konu ile ilgili bilgisi olan kişiler ile bilgi alışverişi yapmak istiyorum. Açacağım iş yeri dediğiniz tarzda yerler olmayacaktır zaten bu tarz yerler için kabul alabileceğimide düşünmüyorum. Daha önce 2 kere gittim yaşamak istediğim bölgeye gerek hayat standartlarını öğrenmek gerek oradaki yaşam tarzına biraz alışmak için. Zaten ne yalan söyliyim normalde oraya gittiğimde yabancılık çekmem gerekiyordu ama ben buraya dönünce yabancılık çektim diyebilirim. Orada herşeyden öte insanların birbirine saygısı var bunu yolda yürürken bile fark edebiliyorsunuz. Allah nasip ederse çok yakın zamanda ailemi kuracağım ve düzenimizi kurmadan bu işlemleri halledebilirsem orada bir hayata başlamak ilk hedefim. Eğer burada düzen kurarsak sonradan tekrar onu bozmak gerekecek buda maddi manevi zarardır diye düşünüyorum.

    Üsttede yazdığım gibi orada çok akrabam var öz abimde dahil fakat bu tarz konularda onlarla konuşmak burada forum arkadaşlarım ile konuşmaktan daha zor geliyor, en ufak bir aksilikte "bak bu işler zor dedik biz sana" muhabbeti oluyor. Güzel olan herşey zordur mantığı almanyada yok, çünkü benim gördüğüm orada her şey çok kolay.
  • 29-05-2018, 13:46:23
    #7
    KSyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    Orada birine işlem yaptırtmak istemiyorum hocam sadece bu konu ile ilgili bilgisi olan kişiler ile bilgi alışverişi yapmak istiyorum. Açacağım iş yeri dediğiniz tarzda yerler olmayacaktır zaten bu tarz yerler için kabul alabileceğimide düşünmüyorum. Daha önce 2 kere gittim yaşamak istediğim bölgeye gerek hayat standartlarını öğrenmek gerek oradaki yaşam tarzına biraz alışmak için. Zaten ne yalan söyliyim normalde oraya gittiğimde yabancılık çekmem gerekiyordu ama ben buraya dönünce yabancılık çektim diyebilirim. Orada herşeyden öte insanların birbirine saygısı var bunu yolda yürürken bile fark edebiliyorsunuz. Allah nasip ederse çok yakın zamanda ailemi kuracağım ve düzenimizi kurmadan bu işlemleri halledebilirsem orada bir hayata başlamak ilk hedefim. Eğer burada düzen kurarsak sonradan tekrar onu bozmak gerekecek buda maddi manevi zarardır diye düşünüyorum.

    Üsttede yazdığım gibi orada çok akrabam var öz abimde dahil fakat bu tarz konularda onlarla konuşmak burada forum arkadaşlarım ile konuşmaktan daha zor geliyor, en ufak bir aksilikte "bak bu işler zor dedik biz sana" muhabbeti oluyor. Güzel olan herşey zordur mantığı almanyada yok, çünkü benim gördüğüm orada her şey çok kolay.

    Alman devleti seni "yük" olarak görmezse, tabiki git yaşa gör sonra karar senin. Yani farkı tam anlamak icin biraz uzun kalmak gerekiyor. Sonra demiymesin türkiyede bu serbesti bu rahatı , kimse karışmıyordu hayat vardı eğlence vardı..burası (almanya) cok monoton , ırkcı, önyargılı bunlar genelde benim arkadaşlardan duyduklarım. Her iki tarafında artısı eksisi var (orada doğmuş ve büymüş birisi olarak yazıyorum). Ama her insana göre değişiyor. Benim icin ülke fark etmiyor. Kendi cevremi kendim yaratma lüksüme sahib olabilmem lazımki ben rahat ve huzurlu yaşabileyim gerisi 2nci sırada gelir.