• 19-04-2018, 08:05:29
    #1
    igtr.net
    Merahba arkadaşlar ben fark ettiğime göre türkiye de kitap okuma konusunda çok geri kalmış ancak düzenli kitap okuyan sayısı %10'dur. Bu da en iyimser tahmin diyebilirim.Üniversite okuyan kesimlerde bile kitap okuma alışkanlığı yok hatta şöyle diyeyim üniversitede hocanın verdiği ödevden başka çok nadir kitap okuyan kesim var.


    Bunun nedenleri ne olabilir?
    Yani mesela kitaplara erişim az denilemez. Güzel kitap yok denilemez. Neden yani kitap okumuyorlar. Bir çok blog açmış arkadaşta kitap okumuyor bunuda biliyorum.
    Yani okumak neden bu kadar zor geliyor insanlarımıza.
    Yani bu büyük bir sorun aslında böyle devam ederse örnek zaten şuan bile video marketler youtube gibi yerlerde artık bilgiyi okuyarak değil görsel ve sesli verilmeye başlandı. İnsanlar basitte kaçmaya başladı.
    Sorunun kaynağı ve çözümü sizce ne olabilir?
  • 19-04-2018, 08:06:53
    #2
    hocam kitap okumayı giç sevmem
  • 19-04-2018, 08:11:39
    #3
    igtr.net
    satalker34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kitap okumayı giç sevmem
    neden yada gerçekten siz hiç kitap okurken size sonunu merak edeceğiniz bir kitap okudunuz mu?
    çünkü böyle kitaplar okursanız gerçekten okumayı severseniz. Mesela ben okuduğumkitabın filmini izlemem zaten eğer bir kitap okuyup o kitap üstüne çekilmiş bir film varsa izlerseniz sizde fark edeceksiniz ki kitap daha heyecan verici.
  • 19-04-2018, 08:17:05
    #4
    hocam siz entellektuel olmussunuz hayatımda 2 kitap okudum biri din ile ilgili digeri tarih
  • 19-04-2018, 08:17:26
    #5
    Bu belirttiğiniz %10'un bir de Watpadd ve envai çeşit gereksiz fantastik kitap yüzdesi var onu da çıkarmak gerek kitaptan sayılmaz onlar zira. Kitap okutma sistemi kurulamaz, eğitim sistemi kurulabilir. Önce eğitim sistemi kurulsun, gerisi gelecektir.
  • 19-04-2018, 08:30:22
    #6
    Doğru kitaptan başlamamıştır. O yüzden alışamamıştır.
  • 19-04-2018, 08:31:48
    #7
    igtr.net
    satalker34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam siz entellektuel olmussunuz hayatımda 2 kitap okudum biri din ile ilgili digeri tarih
    hocam entellektüel olmakla alakası yok din kitapları okuyabilirsin. Yani çok iyidir mesela kendim okduğum kitaplar var çokta okudum (Said Nursi Külliyatı var) bunlar okunmalı.
    tarih dediniz ben genel anlamda tarih severim yani bunları belki siz okudunuz size sıkıcı geldi.
    Gerçekten tarihe merakı olmayan birine tarih kitabı oku demek eziyettir.
    Ama mesela isterseniz size bir kaç kitapönereyim okuyun. Hiç olmasa bir tanesini okuyun sevmezseniz ilk 10 sayfasını okuyun bırakın.
    Bartol (fedailerin kalesi alamut)
    George orwel (Hayvan çiftliği)
    George orwel (1984)
    Aziz nesin (Sizin köyde eşek yok mu )
    Bunları bir dene mesela aziz nesin oku kısa hikayeler bak seversin hem mizah hem eleştiri



    AngelOfDeathh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu belirttiğiniz %10'un bir de Watpadd ve envai çeşit gereksiz fantastik kitap yüzdesi var onu da çıkarmak gerek kitaptan sayılmaz onlar zira. Kitap okutma sistemi kurulamaz, eğitim sistemi kurulabilir. Önce eğitim sistemi kurulsun, gerisi gelecektir.
    zaten o watpadd edebiyatı saçmalığını tek bir sefer okudum keşke okumasaydım
  • 19-04-2018, 08:33:54
    #8
    Hocan ben tarihi cok severim inan uni 100 almistim
  • 19-04-2018, 08:34:28
    #9
    igtr.net
    ismail5412 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru kitaptan başlamamıştır. O yüzden alışamamıştır.
    aynen hocam malesef daha sonra okumuyorlar aramıyorlar.



    satalker34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocan ben tarihi cok severim inan uni 100 almistim
    o zaman tarihi roman olarak alamut kalesini kesin oku.