Merahba arkadaşlar ben fark ettiğime göre türkiye de kitap okuma konusunda çok geri kalmış ancak düzenli kitap okuyan sayısı %10'dur. Bu da en iyimser tahmin diyebilirim.Üniversite okuyan kesimlerde bile kitap okuma alışkanlığı yok hatta şöyle diyeyim üniversitede hocanın verdiği ödevden başka çok nadir kitap okuyan kesim var.
Bunun nedenleri ne olabilir?
Yani mesela kitaplara erişim az denilemez. Güzel kitap yok denilemez. Neden yani kitap okumuyorlar. Bir çok blog açmış arkadaşta kitap okumuyor bunuda biliyorum.
Yani okumak neden bu kadar zor geliyor insanlarımıza.
Yani bu büyük bir sorun aslında böyle devam ederse örnek zaten şuan bile video marketler youtube gibi yerlerde artık bilgiyi okuyarak değil görsel ve sesli verilmeye başlandı. İnsanlar basitte kaçmaya başladı.
Sorunun kaynağı ve çözümü sizce ne olabilir?