• 18-05-2017, 20:34:26
    #1
    Arkadaşlar çalıştığım yer 2k +ekstralarla beraber 3 kyı buluyor aldığım maaşı asgari üzerinden bankaya yatırıyorlar.Ama net maaşım 2 k Sigorta primlerinide asgariden gösteriyorlar,170 üzerinden şikayet edicektim.Yalnız Sözleşme imzalamıştım asgari maaş alıyorum yazıyomuş bakmamıştım.Dava falan açmanız lazım gibi bişeyler denildi.Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
  • 18-05-2017, 22:17:27
    #2
    yeni birşey değilki bu. özel şirketlerin %70i 80i böyle yapıyor.
  • 18-05-2017, 22:50:04
    #3
    Böyle yapmayan şirket sayısı çok az maalesef
  • 18-05-2017, 22:59:26
    #4
    Dava açarsan ve şahit bulursan (yani işyerinden 2 şahit) ispatlarsan kazanırsın. Kazanacağın şey şudur, sigorta primlerin yüksekten yatar çalıştığın süre boyunca geri dönük. Peki sen ne kazanırsın diye söyleyecek olursam hiçbirşey. Evet hiçbirşey kazanamazsın sigorta kazanır, işyeri kaybeder sende işinden olursun.

    İşyerinin kaybetmeme ihtimali de var çünkü sana sözleşme imzalatmış ve maaş bordrolarını da imzalattıysa hiçbirşey yapamazsın.

    Konu hakkında yeterli bilgiye sahibim.
    @By_ReFLeX gayet net bir şekilde açıklamış konuyu şirketler yüksek sigorta ve stopaj giderleri yüzünden böyle bir yola başvuruyorlar. Hakkın yeniyor doğrudur fakat işe ihtiyacın olduğu için mecbur kalıyorsun.
    Son zamanlardaki asgari ücretin yükseltilmesi de bu olayların bir nebze önüne geçmesi içindi yeterli mi bence değil. Devletimiz de buna bir çözüm bulmalı fakat iki tarafta zor durum çünkü işyerleri işçi çıkartmakla tehdit ediyor sendikalar grev yapmakla. Zor işler.

    Sen de kararını vereceksin bu durumda, ya maaşın kadar sigortanı yatıran bir şirket bulup çalışacaksın ya da duruma rıza gösterip maaşını düzenli alacaksın.
  • 18-05-2017, 23:11:21
    #5
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dava açarsan ve şahit bulursan (yani işyerinden 2 şahit) ispatlarsan kazanırsın. Kazanacağın şey şudur, sigorta primlerin yüksekten yatar çalıştığın süre boyunca geri dönük. Peki sen ne kazanırsın diye söyleyecek olursam hiçbirşey. Evet hiçbirşey kazanamazsın sigorta kazanır, işyeri kaybeder sende işinden olursun.

    İşyerinin kaybetmeme ihtimali de var çünkü sana sözleşme imzalatmış ve maaş bordrolarını da imzalattıysa hiçbirşey yapamazsın.

    Konu hakkında yeterli bilgiye sahibim.
    @By_ReFLeX gayet net bir şekilde açıklamış konuyu şirketler yüksek sigorta ve stopaj giderleri yüzünden böyle bir yola başvuruyorlar. Hakkın yeniyor doğrudur fakat işe ihtiyacın olduğu için mecbur kalıyorsun.
    Son zamanlardaki asgari ücretin yükseltilmesi de bu olayların bir nebze önüne geçmesi içindi yeterli mi bence değil. Devletimiz de buna bir çözüm bulmalı fakat iki tarafta zor durum çünkü işyerleri işçi çıkartmakla tehdit ediyor sendikalar grev yapmakla. Zor işler.

    Sen de kararını vereceksin bu durumda, ya maaşın kadar sigortanı yatıran bir şirket bulup çalışacaksın ya da duruma rıza gösterip maaşını düzenli alacaksın.
    Yorumlar için teşekkür ederim,işten bugün itibari ile çıktım.Kazandğımız 3 kuruşada konuyolar.
  • 19-05-2017, 01:07:54
    #6
    Metins adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlar için teşekkür ederim,işten bugün itibari ile çıktım.Kazandğımız 3 kuruşada konuyolar.
    Hayırlısı olsun. Bende nisanın sonunda ayrıldım işten. bir milyonu gözüm görmez ama 1 lira için ortalığı ateşe veririm. Aynı kafa yapısındayız belli

    Rahmetli Necip Fazıl'ın bir sözü vardır;
    Ya Allah'a baş eğer hiç kimseye kimseye eğmezsin, ya herkese baş eğer hiçbir şeye değmezsin...
  • 19-05-2017, 01:41:48
    #7
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlısı olsun. Bende nisanın sonunda ayrıldım işten. bir milyonu gözüm görmez ama 1 lira için ortalığı ateşe veririm. Aynı kafa yapısındayız belli

    Rahmetli Necip Fazıl'ın bir sözü vardır;
    Ya Allah'a baş eğer hiç kimseye kimseye eğmezsin, ya herkese baş eğer hiçbir şeye değmezsin...
    Cümlemiz hakkında hayırlısı olsun.Aynen öyle güzel abicim Allah bir kapıyı kapatır,diğerini açar kimseye minnetimiz yok rızkımızı Allah veriyor gerisi yalan
  • 20-05-2017, 14:30:51
    #8
    Merhaba Elden para verdiklerine dair bir belge fln imza karşılığında veriyorlarsa bunu belgeleyip tek taraflı iş akdi feshi yapabilirsin. Benimde aynı durum vardı bütün belgeleri sakladım. işten çıktığımda avukata verdim. Arada kalan paranın tamamını almıştım. ve son ay maaşını almam gereken brüt maaştan yatırmak zorunda kaldılar.
  • 20-05-2017, 14:44:11
    #9
    En son haberler de meslek türüne göre maaş alt limiti geleceğini söylemişlerdi ancak ne zaman yürürlüğe girer muamma