• 18-10-2016, 17:21:47
    #10
    Üyeliği durduruldu
    SAKIN.

    İnternette yorumları bolca var.
    Ben buradan uzun uzun yazmayacağım. Benimde gitmişliğim var.
  • 18-10-2016, 17:39:43
    #11
    Hevesinizi kırmak istemem ama bilgeadam'da eğitim görüp uzmanlaşmış tek bir kişi tanıyor musunuz? 2010 senesinde henüz 20 yaşındaydım ve şu anki bilgi birikimimin %40'ına bile sahip değildim, buna rağmen web konusunda hem üniversitede eğitim görmüş hem bilgeadam'a gitmiş bir eleman işe başlayıp benim 25 günde güvenli ve yüksek performansla yaptığım işi 40 günde anca bitirebilmiş ve yaptığımız bütün güvenlik testleri başarısızlıkla sonuçlanmıştı.

    Şimdi ben şöyle düşünüyorum, öğrenme sürecimde sadece internetten faydalanmasaydım ve bir kursa gitseydim nasıl olurdu? Aynı heves ve merakla hareket etseydim muhtemelen ya aynı bilgi seviyesinde ya da biraz daha yukarısında olurdum. Ama elimde bir sertifikam olurdu ve piyasayı bilmeyip ille de sertifikalı/diplomalı eleman arayan firmalarda çalışarak asgari ücretin biraz üzeriyle yetinmek gibi anlamsız bir imkânım olabilirdi.

    Bilgeadam öğretir, geliştirmez. Yazılımda önemli olan gelişimdir. Birkaç ayda öğreneceğiniz bir yazılım dilini, ömrünüzün sonuna kadar geliştirmeniz gerekir. Çünkü dil sürekli gelişir. Bugün çok güvendiğiniz yöntem 3 ay sonra çıkan bir güncellemeyle eskimiş hale gelebilir.

    Çok konuştum ama yüksek meblada bir kurs olduğu için önemsiyorum, affola. Biraz daha konuşacağım.

    Geçenlerde bir müşterim yeni yaptırdığı yazılımı tamir ettirmek istediğini söyledi. Sebep: sunucusunda çalışmıyormuş, yapan kişiye de ulaşmış ama benim sunucumda çalışıyor ve ben size teslim ettiğimde çalışıyordu diye cevap almış. Parasıyla bile tamir etmeyi kabul etmemiş.

    Yazılımın çalışmama nedeni: PHP'de eskiden beri kullandığımız mysql_ fonksiyonlarının 5.5 sürümünde "eskimiş" durumuna alınacağı ve 7.0 sürümünde tamamen kaldırılacağı 2014 yılında duyurulmuştu. Bunu bilmeyen, takip etmeyen yazılımcı mysql_ fonksiyonlarını kullanmış ve müşterimin sunucusu PHP 7.0'a yükseltildiği için yazılım çalışmamış.

    Benden önce gidilen bir başka yazılımcı sunucuya PHP 5.3 kurmayı ya da PHP 5.3 kullanılan başka bir sunucuya taşımayı önermiş. Mysql yerine PDO kullandık ve sorun çözüldü. Tüm işlemler 3 saat sürdü.

    Tabii şu da var. Her yazılım dili aynı zorlukta değil. PHP'yi öğrenmek çok zor değil, geliştirmek de orta zorlukta. Sadece benim gibi hem front-end hem back-end geliştiriciyseniz işiniz biraz daha zorlaşıyor.

    Tüm bunlara rağmen öğrenmek istediğiniz yazılım dilinin öğrenme zorluk derecesi ne seviyede bilmiyorum. Bu yüzden benim söylediklerimi çok da fazla önemsemeyin. Kendiniz ne istiyorsanız onu yapın, en azından denemiş olursunuz. Boşuna yazmış oldum gibi geldi şimdi. Ama olsun. Belki PHP öğrenmek için Bilgeadam'a gidecek birine faydam dokunur.
  • 18-10-2016, 18:17:14
    #12
    Üyeliği durduruldu
    9milyar fiyat cekmişlerdi gecen sene bende 2 3 milyar felan sandim , 9milyari bana siz verin ben 4 seneye ögrenip gelip size calisiyim felan dedim kapattilar aradan 1ay gecmedi tekrar arandim dediler böle böle o arkadaş işten atildi musterilerimizin coguna ters konustugu vb dolayi iyi dedim hayirli olsun dediler size kendimizi affettirelim %50 indirim sagliyalim 4.500tl yapalim dediler ögrenci adamim dedim o parayi cikartamam ilk geldigim ucretde bi gun egitim verirseniz gelirim dedim kapattim. 1.5hafta sonra tamam glein sizi kirmayalim diyip cagirmişlardi

    bende parayi yemiştim isteselerde gidemezdim
  • 18-10-2016, 18:31:35
    #13
    andro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    9milyar fiyat cekmişlerdi gecen sene bende 2 3 milyar felan sandim , 9milyari bana siz verin ben 4 seneye ögrenip gelip size calisiyim felan dedim kapattilar aradan 1ay gecmedi tekrar arandim dediler böle böle o arkadaş işten atildi musterilerimizin coguna ters konustugu vb dolayi iyi dedim hayirli olsun dediler size kendimizi affettirelim %50 indirim sagliyalim 4.500tl yapalim dediler ögrenci adamim dedim o parayi cikartamam ilk geldigim ucretde bi gun egitim verirseniz gelirim dedim kapattim. 1.5hafta sonra tamam glein sizi kirmayalim diyip cagirmişlardi

    bende parayi yemiştim isteselerde gidemezdim
    DH Ölücü Timden' misin hocam ?
  • 18-10-2016, 18:35:32
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DH Ölücü Timden' misin hocam ?
    ölücülük denmez buna hocam adam gidiyo 2milyara kayit oluyo ayni sinifdasin soruyorsun 2milyar diyo sana sen veriyon 5milyar sonra bu işin sonu meyhanede bitiyor
  • 18-10-2016, 18:36:52
    #15
    FreddyKrueger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SAKIN.

    İnternette yorumları bolca var.
    Ben buradan uzun uzun yazmayacağım. Benimde gitmişliğim var.
    sewakldawk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hevesinizi kırmak istemem ama bilgeadam'da eğitim görüp uzmanlaşmış tek bir kişi tanıyor musunuz? 2010 senesinde henüz 20 yaşındaydım ve şu anki bilgi birikimimin %40'ına bile sahip değildim, buna rağmen web konusunda hem üniversitede eğitim görmüş hem bilgeadam'a gitmiş bir eleman işe başlayıp benim 25 günde güvenli ve yüksek performansla yaptığım işi 40 günde anca bitirebilmiş ve yaptığımız bütün güvenlik testleri başarısızlıkla sonuçlanmıştı.

    Şimdi ben şöyle düşünüyorum, öğrenme sürecimde sadece internetten faydalanmasaydım ve bir kursa gitseydim nasıl olurdu? Aynı heves ve merakla hareket etseydim muhtemelen ya aynı bilgi seviyesinde ya da biraz daha yukarısında olurdum. Ama elimde bir sertifikam olurdu ve piyasayı bilmeyip ille de sertifikalı/diplomalı eleman arayan firmalarda çalışarak asgari ücretin biraz üzeriyle yetinmek gibi anlamsız bir imkânım olabilirdi.

    Bilgeadam öğretir, geliştirmez. Yazılımda önemli olan gelişimdir. Birkaç ayda öğreneceğiniz bir yazılım dilini, ömrünüzün sonuna kadar geliştirmeniz gerekir. Çünkü dil sürekli gelişir. Bugün çok güvendiğiniz yöntem 3 ay sonra çıkan bir güncellemeyle eskimiş hale gelebilir.

    Çok konuştum ama yüksek meblada bir kurs olduğu için önemsiyorum, affola. Biraz daha konuşacağım.

    Geçenlerde bir müşterim yeni yaptırdığı yazılımı tamir ettirmek istediğini söyledi. Sebep: sunucusunda çalışmıyormuş, yapan kişiye de ulaşmış ama benim sunucumda çalışıyor ve ben size teslim ettiğimde çalışıyordu diye cevap almış. Parasıyla bile tamir etmeyi kabul etmemiş.

    Yazılımın çalışmama nedeni: PHP'de eskiden beri kullandığımız mysql_ fonksiyonlarının 5.5 sürümünde "eskimiş" durumuna alınacağı ve 7.0 sürümünde tamamen kaldırılacağı 2014 yılında duyurulmuştu. Bunu bilmeyen, takip etmeyen yazılımcı mysql_ fonksiyonlarını kullanmış ve müşterimin sunucusu PHP 7.0'a yükseltildiği için yazılım çalışmamış.

    Benden önce gidilen bir başka yazılımcı sunucuya PHP 5.3 kurmayı ya da PHP 5.3 kullanılan başka bir sunucuya taşımayı önermiş. Mysql yerine PDO kullandık ve sorun çözüldü. Tüm işlemler 3 saat sürdü.

    Tabii şu da var. Her yazılım dili aynı zorlukta değil. PHP'yi öğrenmek çok zor değil, geliştirmek de orta zorlukta. Sadece benim gibi hem front-end hem back-end geliştiriciyseniz işiniz biraz daha zorlaşıyor.

    Tüm bunlara rağmen öğrenmek istediğiniz yazılım dilinin öğrenme zorluk derecesi ne seviyede bilmiyorum. Bu yüzden benim söylediklerimi çok da fazla önemsemeyin. Kendiniz ne istiyorsanız onu yapın, en azından denemiş olursunuz. Boşuna yazmış oldum gibi geldi şimdi. Ama olsun. Belki PHP öğrenmek için Bilgeadam'a gidecek birine faydam dokunur.
    andro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    9milyar fiyat cekmişlerdi gecen sene bende 2 3 milyar felan sandim , 9milyari bana siz verin ben 4 seneye ögrenip gelip size calisiyim felan dedim kapattilar aradan 1ay gecmedi tekrar arandim dediler böle böle o arkadaş işten atildi musterilerimizin coguna ters konustugu vb dolayi iyi dedim hayirli olsun dediler size kendimizi affettirelim %50 indirim sagliyalim 4.500tl yapalim dediler ögrenci adamim dedim o parayi cikartamam ilk geldigim ucretde bi gun egitim verirseniz gelirim dedim kapattim. 1.5hafta sonra tamam glein sizi kirmayalim diyip cagirmişlardi

    bende parayi yemiştim isteselerde gidemezdim
    Dotnet internetten öğrenebileceğim güzel ücretsiz yerler var mı arkadaşlar ? Kendimi evde bari geliştireyim boş oturmaktan sıkıldım
  • 18-10-2016, 20:53:21
    #16
    Rayjon32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dotnet internetten öğrenebileceğim güzel ücretsiz yerler var mı arkadaşlar ? Kendimi evde bari geliştireyim boş oturmaktan sıkıldım
    Dostum ba'a milyarlar vermeye razi olup kitaplara yada ucretli video egitimlere para vermeyi istememek abesk kacmiyor mu 😊 kanuya vakif degilim ama youtube de vardir elbet arastirmak lazim.

    SM-G920F cihazımdan gönderildi
  • 18-10-2016, 21:04:09
    #17
    yasina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum ba'a milyarlar vermeye razi olup kitaplara yada ucretli video egitimlere para vermeyi istememek abesk kacmiyor mu 😊 kanuya vakif degilim ama youtube de vardir elbet arastirmak lazim.

    SM-G920F cihazımdan gönderildi
    Hocam ba yı kötüleyen akradaşlar nternetten ücretsiz öğrenebilecekken neden gitmeye gerek var dedi bende düşündüm harbiden öyleyse öğreneyim dedim sordum. Abes kaçmıyor çünkü videolu eğitimlerin ne kadar kaliteli olduğunu hepimiz biliyoruz kendimizi kandırmayalım.
  • 19-10-2016, 03:48:53
    #18
    bende seneye gitmeyi planlıyordum fakat yapılan yorumlardan sonra maalesef gitmem oraya verilecek paranın yarısı kadarını bir ingilizce kursuna verip, ingilizce sitelerden bilgi edinmek daha mantıklı sanırım..