• 12-02-2016, 03:39:23
    #1
    *sene tam 1 sene öncesi*
    Belarus'a eğitim için gittim, mevzuyu anlatayım. yaklaşın yamacıma;

    minsk'te devlet dil üniversitesinde ilk ayımı doldurduktan sonra bi kaçamak yapayım trenle kiev'e (ukrayna) geçeyim dedim. trene bindim gittim, 1 ay kaldıktan sonra yine trenle dönüyorum... Sınırda, Gomel'de trene gümrük memurları bindi. Pasaport'u falan gösterdim, sağlık sigortan nerede diye sordu... dedim yurtta, ben öğrenciyim a-ha bu da propuskum (öğrenci kartı gibi bişi) "o zaman gidemiyorsun " diyerek bi gülüş attı ve "valizini al gel benimle" dedi.

    Beni aldılar bir barakaya doğru götürdüler, tren bu sırada harekete geçtim. Normalde rüşvetten içeri girsen, rüşvet ödeyerek çıkıyorsun. Böyle bir ülkede ben 3-4$'lık sağlık sigortam yok diye sınırdışı ediliyordum. Cepte kuruş yok! Olay daha gariban zamanlarımız, yeni yeni para vurduğumuz zamanlar internetten. Acemilik ya tüm parayı pavyonlarda/strip clublerde yemişiz. "her tayfun bey diyene vermişim 100 doları" lakin Sabri abinin kuşu hiç hesaba katmamışız

    Cepte tam olarak, 110 bin belarus rublesi var yani 7-8 dolar bir şey yanlış hatırlamıyorsam (gardan gideceğim yere kadar rahat götürecek bir para ayırmıştım) bi de böyle 200 ukrayna grivnası ya var ya yok (20 lira).

    Bunlar aldı beni barakaya koydular, arkadaş kutup soğuğu! Ben ki iç ve doğu anadolu kırması bir çocuğum hayatımda "üşüdüm" lafını kullanmamışımdır. Afedersiniz totomda hissediyorum soğuğu, ellerimi koltuk altıma kıstırıyorum. Petekten bozma elektrikli ısıtıcı var, ona sarılmışım ceketimi siper etmişim kendime. Gece 2 civarıydı beni indirdiklerinde, bir Allah'ın kulu Ingilizce bilmiyor, e benim Rusça anca, anca. Yeni öğrenmeye gitmişim zaten. dert anlatamıyorum.

    Böyle 60lı yaşlarda bir dayımızı getirdiler (transit vizesi yokmuş, ondan almışlar). Ingilizce süper, yahudi bir özbekmiş... New York'ta 7 tane dükkanı varmış. (kıyafetlerden belli armani paltolar, nautica valizler ve duruştan belli) e özbekler rusça bilir. bana epey yardımcı oldu, gümrük memurları sabah 8-9 civarı seni sınıra bırakacağız dedi. bıraksınlarda oradan Minsk'e nasıl gideceğim? tabi adamların umru değil. biletim yanmış, hava buz gibi soğuk, cepte para yok. hesap kitap yapıyorum, çaresizce defalarca cepteki parayı sayıyorum, banka kartım var, banka kartında bi miktar para var ama otobüse nasıl geçiricem vs. vs. kafamda deli sorular.

    bunu gördü dayı durduk yere o yahudi adam bana $10 para çıkarıp verdi. o $10 cebimdeki tüm paralarla birleşince tamı tamına bir otobüs ve 4 günlük sigorta almama yetecek kadar para etti.

    sınıra bıraktılar, koca gümrükte yabancı dil bilen tek bir insan bulabildim! rütbeli bir polis memuru, rütbe dediğim çavuş tarzı bir şey. dünyanın en güzel kadınlarının olduğu ülkede, bıyıklı, kezban bir tip. şimdi biz de çirkin adam değiliz şükür, gördü yağız delikanlıyı yüreği pır-pır yardım etti. Ukrayna'dan gelen otobüsü durdurdu ve beni almalarını söyledi. E otobüsteki herkes gümrükten geçecek, otobüs geçecek derken ben sınırı geçtim, kontrol noktasından 20-30 metre sonra dışarıda bekliyorum. Tamı tamına 1.5 saat! Eller buz kesti, en sonunda bindim. Minsk'e vardım gideceğim yere gittim, ama o yolculuk bana bir ders oldu, hem de ummadık taşın baş yarabileceğini öğrendim.

    Sadaka harbiden önemli, ayrıca kul sıkışmadıkça hızır yetişmezmiş.

    bu sadece şu lanet memlekette yaşadıklarımdan bir kaçı.


    • Ahlatli
    Ahlatli bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-02-2016, 15:16:11
    #2
    Güzel bir yazı ve anı olmuş
  • 12-02-2016, 17:22:39
    #3
    hepsini okudum, geçmiş olsun hocam
  • 12-02-2016, 20:42:20
    #4
    Geçmiş olsun hocam , polis maaşının 100 150 dolar arası olduğu bir ülkede böyle teşkilatlanmalar oluyor malesef. Şuanda komple genç kadro geldi polis kadrosuna son zamanlarda aşırı genç nesil eklendi. Şuanlık Ukrayna'da rüşvet biraz azaldı gibi lakin yen olduklarından kaynaklı ortama biraz alıştıktan sonra mutlaka onlar da bozulacaktır Geçmiş olsun sanırım bu forumda sizin bu yaşadıklarını en iyi anlayacak sayılı kişilerden olmalıyım 4 yılı aşkın süredir Ukrayna'dayım. Rüşvetsiz hiçbir şey dönmüyor ne yazıkki.
  • 12-02-2016, 22:48:44
    #5
    Rüşvetin kralının döndüğü ve rüşvetsiz iş yapmanın neredeyse mümkün olmadığı toplist ülke Ukraynadır.

    Arkadaşınkine benzer bir durum Donetsk havalimanında benim de başıma gelmişti. Küçük bir odaya kapatıp 2 polis rüşvet istediler. Mecburen vermek zorunda kaldım. Çıkışta nasıl beddua ettiysem 1 seneye kalmadan başlarına yıkıldı ortalık. Rusya falan hikaye yani ben yıktım oraları.
  • 12-02-2016, 23:34:14
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Geçmiş olsun başkan sabri abinin kuşunu her zaman düşünmen lazım
  • 13-02-2016, 04:09:39
    #7
    sağolun arkadaşlar.

    emir_tnk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam , polis maaşının 100 150 dolar arası olduğu bir ülkede böyle teşkilatlanmalar oluyor malesef. Şuanda komple genç kadro geldi polis kadrosuna son zamanlarda aşırı genç nesil eklendi. Şuanlık Ukrayna'da rüşvet biraz azaldı gibi lakin yen olduklarından kaynaklı ortama biraz alıştıktan sonra mutlaka onlar da bozulacaktır Geçmiş olsun sanırım bu forumda sizin bu yaşadıklarını en iyi anlayacak sayılı kişilerden olmalıyım 4 yılı aşkın süredir Ukrayna'dayım. Rüşvetsiz hiçbir şey dönmüyor ne yazıkki.
    o gidişimden sonra ukraynada bi 4 defa daha gidip totalde 5 ay kadar kaldım. gerçekten nacizane bir ülke, havası suyu acayip seviyorum. e kalbimizin yarısı zaten orada. en son 2.5 ay önce oradaydım ve yine bir arkadaşımın totosunu kurtarmak için rüşvet ödemem gerekti.

    hoşuma gitmiyor değil, yüksek rakam beklentileri yok. her suçun ört bas edilmesi için belli tarifler var, para her kapıyı açıyor. bu bir yandan benim hoşuma gidiyor.
    Ukraynalılar biraz daha akıllı ve medeni ama belaruslular tam anlamıyla aptal ve embesiller.

    cagataycan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rüşvetin kralının döndüğü ve rüşvetsiz iş yapmanın neredeyse mümkün olmadığı toplist ülke Ukraynadır.

    Arkadaşınkine benzer bir durum Donetsk havalimanında benim de başıma gelmişti. Küçük bir odaya kapatıp 2 polis rüşvet istediler. Mecburen vermek zorunda kaldım. Çıkışta nasıl beddua ettiysem 1 seneye kalmadan başlarına yıkıldı ortalık. Rusya falan hikaye yani ben yıktım oraları.
    sondan bi önceki gidişim arkadaşlarımla birlikte olmuştu, 5 samimi, çocukluk arkadaşı Kiev'e gittik. hovardalık olsun, eğlence olsun. borispol havalimanında indik, arkadaş sigara yaktı.. tak polis tepemizde. (ben kullanmam etmem hiç aklıma gelmemişti) meğer yasakmış havalimanı önünde içmek. aldı arkadaşı götürüyor, ben Rusça konuşup durumu kurtarmaya çalışırken, rusça biliyorum biraz diye beni de aldı. haydaaa!

    ama ben mevzuyu ayıktım, biliyorum nasıl işlediğini. yolda söylüyorum istediğin şeyi biliyorum taksi gelecek bizi oyalama, gidelim vereyim diye. aldı bi barakaya soktu, prosedürden bahsediyor; "dosya masrafları şu kadar, bi de bu kadar süre sizi tutucam falan fistan" dedim dosya masrafı ne kadar? 270 grivna falan bi rakam söyledi (30 lira falandı galiba) çıkardım barakada verdim, dedim bizi sal. hemen cebe koydu yolladı.

    halbuki yok öyle bi dosya masrafı şuyu buyu, belki yaptırımı var ama umurunda olmaz normalde.

    borispol, uluslararası havalimanı neredeyse tek ve en çok inen uçak istanbul uçağı, bizimkileri koparmak için havalimanı çıkış kapısında volta atıyor akbabalar. tak, bizim oğlan gibi safları koparmak için. sigara içeni sırasıyla çekip koparıyorlar, sonra nöbet değişiyorlar.

    ben uğraşmak istemedim yoksa, konsolosluğu arasam taklaya gelmişti. Allah'tan bizimkilerin borusu orada ötüyor. dedim 30 liradan bir şey olmaz tat kaçmasın.

    Ryle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun başkan sabri abinin kuşunu her zaman düşünmen lazım
    50 tane silahlı adamımız yok ki çatışmaya girelim.
    • cagataycan
    cagataycan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 15-03-2016, 14:18:15
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sağolun arkadaşlar.



    o gidişimden sonra ukraynada bi 4 defa daha gidip totalde 5 ay kadar kaldım. gerçekten nacizane bir ülke, havası suyu acayip seviyorum. e kalbimizin yarısı zaten orada. en son 2.5 ay önce oradaydım ve yine bir arkadaşımın totosunu kurtarmak için rüşvet ödemem gerekti.

    hoşuma gitmiyor değil, yüksek rakam beklentileri yok. her suçun ört bas edilmesi için belli tarifler var, para her kapıyı açıyor. bu bir yandan benim hoşuma gidiyor.
    Ukraynalılar biraz daha akıllı ve medeni ama belaruslular tam anlamıyla aptal ve embesiller.



    sondan bi önceki gidişim arkadaşlarımla birlikte olmuştu, 5 samimi, çocukluk arkadaşı Kiev'e gittik. hovardalık olsun, eğlence olsun. borispol havalimanında indik, arkadaş sigara yaktı.. tak polis tepemizde. (ben kullanmam etmem hiç aklıma gelmemişti) meğer yasakmış havalimanı önünde içmek. aldı arkadaşı götürüyor, ben Rusça konuşup durumu kurtarmaya çalışırken, rusça biliyorum biraz diye beni de aldı. haydaaa!

    ama ben mevzuyu ayıktım, biliyorum nasıl işlediğini. yolda söylüyorum istediğin şeyi biliyorum taksi gelecek bizi oyalama, gidelim vereyim diye. aldı bi barakaya soktu, prosedürden bahsediyor; "dosya masrafları şu kadar, bi de bu kadar süre sizi tutucam falan fistan" dedim dosya masrafı ne kadar? 270 grivna falan bi rakam söyledi (30 lira falandı galiba) çıkardım barakada verdim, dedim bizi sal. hemen cebe koydu yolladı.

    halbuki yok öyle bi dosya masrafı şuyu buyu, belki yaptırımı var ama umurunda olmaz normalde.

    borispol, uluslararası havalimanı neredeyse tek ve en çok inen uçak istanbul uçağı, bizimkileri koparmak için havalimanı çıkış kapısında volta atıyor akbabalar. tak, bizim oğlan gibi safları koparmak için. sigara içeni sırasıyla çekip koparıyorlar, sonra nöbet değişiyorlar.

    ben uğraşmak istemedim yoksa, konsolosluğu arasam taklaya gelmişti. Allah'tan bizimkilerin borusu orada ötüyor. dedim 30 liradan bir şey olmaz tat kaçmasın.



    50 tane silahlı adamımız yok ki çatışmaya girelim.

    15 yıldır sovyetlerde yaşayan biri olarak gel kulağını ben çekim birazda =))

    niye hiç bir işi kanununa göre yapmıyoruz peki hep biz haklıyız onlar hiç haklı değil demi ? tamam sen öğrencisin hak veriyorum peki biz ailesi olan bizler çocuklarımız burada büyüyor belarus dediğin ülke dünyanın en güvenli ülkelerinden birisidir ne mafyalar ne ağa babaları sınırdışı edildi paraları umrunda olmadı şimdi gelde pisle ülkeyi sonra ülkedeki bütün polisler türkler şöyle türkler böyle e adamlar haklı şimdi senin ülkenin kanunlarına ters bişey yaptığın zaman suçlu o yabancı değil mi ? çuvaldızı kendine iğneyi başka yere lütfen rica ediyorum tamam çok iyi demiyorum ama senden önce kimler geçmiştir o kapıdan ve senin yaptıklarının 3 katını yapmıştır bir düşün sen en küçüğüsün ne pislikler var artık oradan git teşekkür ederim
    haddimi aştıysamda özür dilerim.
  • 15-03-2016, 14:46:56
    #9
    Sfenky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    15 yıldır sovyetlerde yaşayan biri olarak gel kulağını ben çekim birazda =))

    niye hiç bir işi kanununa göre yapmıyoruz peki hep biz haklıyız onlar hiç haklı değil demi ? tamam sen öğrencisin hak veriyorum peki biz ailesi olan bizler çocuklarımız burada büyüyor belarus dediğin ülke dünyanın en güvenli ülkelerinden birisidir ne mafyalar ne ağa babaları sınırdışı edildi paraları umrunda olmadı şimdi gelde pisle ülkeyi sonra ülkedeki bütün polisler türkler şöyle türkler böyle e adamlar haklı şimdi senin ülkenin kanunlarına ters bişey yaptığın zaman suçlu o yabancı değil mi ? çuvaldızı kendine iğneyi başka yere lütfen rica ediyorum tamam çok iyi demiyorum ama senden önce kimler geçmiştir o kapıdan ve senin yaptıklarının 3 katını yapmıştır bir düşün sen en küçüğüsün ne pislikler var artık oradan git teşekkür ederim
    haddimi aştıysamda özür dilerim.
    haklı olduğun bir konu var o da haddini aştığın. bunun sebebi ise önyargın.
    • Metins
    Metins bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.