• 03-02-2016, 22:48:58
    #19
    Hasidluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayatında com.tr alan adı almamış adamların derdi ODTÜ olmuş.

    Beğenseniz de beğenmesenizde ODTÜ devretmezse sonsuza kadar .com.tr ODTÜ'nün olacak.

    Yandaş bir vakfa devredilen her işin çorbaya döndüğü ülkede siber saldırı yapıldığında artık serverlara muska bağlar ezan dinletirsiniz.
    Hasidluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    .tr tahsisini ODTÜ yapmıştır.
    Meclisten yasa çıksa dahi ODTÜ vermez. Çünkü böyle bir hak yok ve uluslar arası bir dava başlar. ODTÜ alan adı dağıtım yetkisini MECLİS'ten değil ICANN'dan alıyor.

    Devlet ancak odtü'ye lağım faresi bir rektör atar ve o rektör direk bu lisansı btk'ya aktarır. Tek çözüm bu.
    İşi siyasete çekmenin lüzumu yok. Web.archive.org'dan girin bakın, nic.tr 2000li yıllardan beri aynı tasarımı kullanıyor. Yahu yeni bir sürü teknoloji gelişti, web 2.0 geçti, material/responsive/user-friendly tasarımlara geçildi. URL'lerinde bile hala PHPSESSID ibaresi var. Mail/username/id yerine sistemin kendi atadığı saçma sapan bir kullanıcı adıyla login olmak ve bunu sürekli hatırlamak zorundasın. Yeri geliyor faks bile çekmen icap ediyor. Title'ın da ||| şeklinde apaçi karakterleri bulunan, memur zihniyetinin hakim olduğu, müşteri memnuniyetini kimsenin sallamadığı, yıllardır güncellenmeyen eski teknoloji amatör ve gülünç bir sistemi sırf ODTÜ işletiyor diye savunmak ve beğenmek zorunda mıyız? Ben değilim. Bunu dile getirince biz suçlu mu oluyoruz?
    Bu arada nic.tr'ye şöyle bir title öneriyorum, daha profesyonel gözükecektir: ☆.¸¸.•´¯`•.¸¸.♡.¸¸.•*´¯`♥ nic.tr ♥´¯`*•.¸¸.♡.¸¸.•´¯`•.¸¸.☆
    lol.
  • 04-02-2016, 13:15:57
    #20
    İşlevsellik!

    Google.com ana sayfasında ne var? 1 input 1 buton.

    17 yıl önce ne vardı? 1 input 1 buton.

    sonuc?
  • 04-02-2016, 15:22:01
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Hasidluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayatında com.tr alan adı almamış adamların derdi ODTÜ olmuş.

    Beğenseniz de beğenmesenizde ODTÜ devretmezse sonsuza kadar .com.tr ODTÜ'nün olacak.

    Yandaş bir vakfa devredilen her işin çorbaya döndüğü ülkede siber saldırı yapıldığında artık serverlara muska bağlar ezan dinletirsiniz.
    adama bak ya. sanki almak çok zormuş gibi konusuyor

    kaç para arkadaş bi adsoyad com tr. 12tl değil mi :) ver hesabını yollayayım al kendine :))

    allahın geri kafalısı
  • 04-02-2016, 15:43:16
    #22
    .tr alanadları yönetiminin siyasi otoritenin etkin olduğu bir kuruma devredilmesine kesinlikle karş çıkan birisi olarak, nic.tr ninde bu işi hakkıyla yerine getirmediğini düşünmüyorum.

    Bir ara yolladığım evrak kaybolduğunu söylerek işlemimi yapmadılar. Uğradığım zarar ciddi manadaydı ve ben hiçbir hak idda edemedim.

    Ancak .tr alanadları yönetimi eğer siyasi otoritenin eline geçerse o zaman durum daha vahim olacak. Başıma dolu yağmasın ben yağmura razıyım
  • 04-02-2016, 15:49:41
    #23
    Anlamadığım nokta ODTÜ bilindiği üzere ülkemizin en iyisi ve Dünya'nın en iyi üniversitelerinden biri olarak gösteriliyor. Çok ileri seviye yazılımcı ve grafikerler mevcut hatta belki de ülkemizin en iyileri mevcut diyebilirim. Ancak Ar-Ge çalışmaları yapmıyorlar mı maddi konularda sorun olduğunu pek sanmıyorum. Harika bir otomasyon sistemi ve yakışır bir şekilde tasarım yapmaları onlar için bence basit birşey olmalıdır.

    Nedenini bu şekilde bulmak çok zor bence direk içerden birilerine bu soruyu yöneltmek gerekiyor. Neden böyle diye, ben ODTÜ'nün elinde bulundurmasında bir sakınca görmüyorum ama bu kadar imkan varken gelişim neden mümkün değil?
  • 04-02-2016, 16:01:36
    #24
    UzmanYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    adama bak ya. sanki almak çok zormuş gibi konusuyor

    kaç para arkadaş bi adsoyad com tr. 12tl değil mi ver hesabını yollayayım al kendine )

    allahın geri kafalısı
    Hasidluu'ya katılmıyorum kesinlikle ancak adsoyad.com.tr alan adlarını normal olarak domain firmalarından alabiliyorsunuz.

    Sanırım bahsettiği marka tescil yaparak .com.tr almak. Bunun da fiyatı minimum 600 - 900 TL arası
  • 04-02-2016, 16:07:37
    #25
    Üyeliği durduruldu
    UzmanYazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    adama bak ya. sanki almak çok zormuş gibi konusuyor

    kaç para arkadaş bi adsoyad com tr. 12tl değil mi ver hesabını yollayayım al kendine )

    allahın geri kafalısı
    Dur şimdi dur sana banka hesabımı atıyorum 12tl gönderemezsen 24 saat içinde boş atan biri olduğunu belli etmiş olursun.

    Gönderirsen üstüne ben de 12tl daha koyup r10da bir lise öğrencisine godaddy'den .com domain hediye edeceğim.
  • 04-02-2016, 22:36:13
    #27
    MujaHeed adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşi siyasete çekmenin lüzumu yok. Web.archive.org'dan girin bakın, nic.tr 2000li yıllardan beri aynı tasarımı kullanıyor. Yahu yeni bir sürü teknoloji gelişti, web 2.0 geçti, material/responsive/user-friendly tasarımlara geçildi. URL'lerinde bile hala PHPSESSID ibaresi var. Mail/username/id yerine sistemin kendi atadığı saçma sapan bir kullanıcı adıyla login olmak ve bunu sürekli hatırlamak zorundasın. Yeri geliyor faks bile çekmen icap ediyor. Title'ın da ||| şeklinde apaçi karakterleri bulunan, memur zihniyetinin hakim olduğu, müşteri memnuniyetini kimsenin sallamadığı, yıllardır güncellenmeyen eski teknoloji amatör ve gülünç bir sistemi sırf ODTÜ işletiyor diye savunmak ve beğenmek zorunda mıyız? Ben değilim. Bunu dile getirince biz suçlu mu oluyoruz?
    Bu arada nic.tr'ye şöyle bir title öneriyorum, daha profesyonel gözükecektir: ☆.¸¸.•´¯`•.¸¸.♡.¸¸.•*´¯`♥ nic.tr ♥´¯`*•.¸¸.♡.¸¸.•´¯`•.¸¸.☆
    lol.
    Bu kadar eski sistemlere tasarımlara karşıysan demezler mi r10da ne işin var ?Yıl 2016 olmuş def tema kullanan bir sitede ticaret yapıyorsun ufacık bir buton değişse millet ağlıyor eskiye dönelim diye. Tamam tasarımı kötü hadi title olarak senin önerdiğin title bile kötü ama nedir yani bu odtü den alınsın ayakları ?