Hem Kira,Hem Vergi Bu İşte Bir Yanlış Var
4
●403
- 09-12-2015, 21:50:31Üyeliği durdurulduKira stopajı ne kadardı tam hatırlamıyorum . %15 olması lazım. Bu stopajı siz dükkân sahibi adına devlete varıyorsunuz.
Dükkân sahibi sizden 1000 TL gelir elde ediyorsa bunun %15 ini stopaj olarak devlete ödemesi gerekir.
Devlet derki, dükkân sahibinin muhasebeyle vergiyle işi olmaz. Sen vergi mükellefi bir kiracı olarak dükkân sahibine 1000 TL olan kiranı 1000 TL yerine 850 TL olarak ver. 150 TL yı de dükkân sahibinin adına bize sen öde.
Olayın işleyişi bu şekilde. Stopaj oranını doğru yazmamış olabilirim. Detaylı bilgiyi muhasebecinizden alabilirsiniz. - 09-12-2015, 22:22:072500 kira,730 stopaj muhasebe gerisini yazamıyorumproticy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-12-2015, 01:04:27brüt üzerinden hesaplarsan %20 net üzerinden hesaplarsan %25 dir. Muhasebeciyim ama hala ben bile bu mantıgı anlayabilmiş değilim

2500X%25= 625 TL tutar. damga vergisi ve mali müşavir makbuz kestiyse onun stopajı da vardır.
Mal sahibi 30000 tl yıllık geliri üzerinden vergi ödeyecek ya normalde. Senin sayende ödemeyecek
Mesela ödemesi 8.000 tl çıktı senin ödediğin bu 625 TL leri düşecek hepi topu 500 tl falan ödeyecek. Hatta hiç ödemeyip bide devletten stopajı alanlar var
