Kira stopajı ne kadardı tam hatırlamıyorum . %15 olması lazım. Bu stopajı siz dükkân sahibi adına devlete varıyorsunuz.
Dükkân sahibi sizden 1000 TL gelir elde ediyorsa bunun %15 ini stopaj olarak devlete ödemesi gerekir.
Devlet derki, dükkân sahibinin muhasebeyle vergiyle işi olmaz. Sen vergi mükellefi bir kiracı olarak dükkân sahibine 1000 TL olan kiranı 1000 TL yerine 850 TL olarak ver. 150 TL yı de dükkân sahibinin adına bize sen öde.
Olayın işleyişi bu şekilde. Stopaj oranını doğru yazmamış olabilirim. Detaylı bilgiyi muhasebecinizden alabilirsiniz.