• 18-11-2014, 17:30:48
    #10
    Kural alıcıdan ve satıcıdan %3 tür. 4000 lira Çıkarın koyun masanın üstüne Hakk'ını helal et diyin sıkın elini olsun bitsin....
  • 18-11-2014, 17:38:59
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba emlak sektörüyle uğraşıyor babam ve küçükten beri bu konuda bilgim var.
    Ankarada alıcıdan ve satıcıdan %2 toplamda %4 komisyon alınıyor.

    200.000 tl lik bir mülkün komisyonu bir taraf için = 4000 tl

    Bazı semtlerde %3 alınıyor örneğin aydın..

    İli söylerseniz bakabilirim
  • 18-11-2014, 17:59:40
    #12
    Hocam %3 alıcı %3 satıcıdan alınıyor antalyada. 150 binlik daire aldım indirim yapmadi sabit fiyat dediler
  • 18-11-2014, 20:03:43
    #13
    AnSaNeRi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeş yanlış anlama 200 bin lira vermişsin çok dememişsin adama vereceğin 3-4 bin liraya mı çok diyorsun.

    200 bin lira verebildiğine göre 3-4 bin lira sana koymaz..

    ki adam hem tanıdığınmış hemde çok yardımcı olmus.

    bence haketmiş yani.
    Tanımadığın bir kişiye karşı yaklaşımın çok kaba ve terbiyesizce . Başta kardeşin değilim sonrasınsa ,koymaz' gibi ahlahsızca seviyesizce kelimeler ne size yakışıyor nede bu forumun kalitesine yakışmıyor.

    Ayrıca aynı binadaki diğer kataki sattığı diğer daire 1000 lira vermişler. not buralarda 3 kdv felen yokmuş kimki ne alabildiyse ,tuturmasına bağlı yani. İlgilenenlere teşekkürler
  • 18-11-2014, 23:04:36
    #14
    maxipowers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tanımadığın bir kişiye karşı yaklaşımın çok kaba ve terbiyesizce . Başta kardeşin değilim sonrasınsa ,koymaz' gibi ahlahsızca seviyesizce kelimeler ne size yakışıyor nede bu forumun kalitesine yakışmıyor.

    Ayrıca aynı binadaki diğer kataki sattığı diğer daire 1000 lira vermişler. not buralarda 3 kdv felen yokmuş kimki ne alabildiyse ,tuturmasına bağlı yani. İlgilenenlere teşekkürler
    off bir koymaz lafıyla ne kabalığımız kaldı ne terbiyesizliğimiz ne ahlaksızlığımız...

    Kusura bakma terbiye yi de ahlakıda senden öğrenecek değilim..

    Ben tanımadığım bir adama kardeş diyerek onu yüceltirim kendimden sayarım
    sen sana kardeş diye terbiyesiz ahlaksız diyerek seviyeni belli ediyorsun..

    daha bişi yazmam ahlaksızlık terbiyesizlik koymaz lafını söyleyende değil
    200 bin lira eve trink bayılırken düşünmeyip EMEKÇİNİN 1000 2000 lirasını nasıl cebe indiririm de ödemem diye düşünen zihniyettedir !

    ne alıntı yap nede cevap ver bak işine !
  • 18-11-2014, 23:31:10
    #15
    AnSaNeRi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    off bir koymaz lafıyla ne kabalığımız kaldı ne terbiyesizliğimiz ne ahlaksızlığımız...

    Kusura bakma terbiye yi de ahlakıda senden öğrenecek değilim..

    Ben tanımadığım bir adama kardeş diyerek onu yüceltirim kendimden sayarım
    sen sana kardeş diye terbiyesiz ahlaksız diyerek seviyeni belli ediyorsun..

    daha bişi yazmam ahlaksızlık terbiyesizlik koymaz lafını söyleyende değil
    200 bin lira eve trink bayılırken düşünmeyip EMEKÇİNİN 1000 2000 lirasını nasıl cebe indiririm de ödemem diye düşünen zihniyettedir !

    ne alıntı yap nede cevap ver bak işine !
    Lafını halla bilmiyorsun . Toplum içinde halen nasıl konuşulcağını öğrenmemişin , öğretmemişler .koymaz lafın güzel söz değil hala bunu anlamıyorsun. Ve ukalalığına terbiyesizliğine halen devam ediyorsun. Evet saygıyı terbiyeyi öğrenmemisin ben sana bu yaşından sonrada öğretememde ama gelip konuma şuursuzca kendini bilmeden saçmalarsansa tabikide cevabını alırsın. Şunuda benden öğrenin artık tanımadığınız birine kardeş diyede hitap edemezsiniz .
    Ayrıca çarpıtmada üstünüze yok kimsenin hakkını yediğimiz yok çok şükür ALLAH Bize kısmet etmesinde . Ama pazarlıkta herkesin en doğal hakkı ve bu sizide ilgilendirmez. O evin parası ne zorluklarl kazanılıyor biliyormusunuz. Biz parayı anlımızın teri ile helali ile kazanıyoruz tabi 1 liranın hesabını yapacaz. Para kolay kazanılmıyor .yanlış anlaşılmasın emlakçının emeği neyse fazlası ile verilecektir helaliği alınacaktır bir kez daha vesile olan arkaşdaştan ALLAH Razı olsun.
  • 19-11-2014, 15:10:53
    #16
    3500-4000 lira helalidir, daha fazla kesinlikle verme.
  • 19-11-2014, 15:19:56
    #17
    %3 iki taraftan alıyor. Yol yemek parasını versen yeter. Millet sırtında taş taşıyor o kadar almıyor.
  • 19-11-2014, 15:54:59
    #18
    1000 Tl verdiğinizde eğer emlakçının durumu çok kötü değilse size buyrun gidin bunla sakız alın bile diyebilir. Bende çok üzün süre emlakçılarda çalıştım %3 gerçek hakkıdır ama bunu aldığımızı hiç hatırlamıyorum. Eğer siz ne kadar vermeliyim diyorsanız hakkı 4 bin civarıdır . Ancak ne kadar az verebilirim diye düşünüyorsanız bu emlakçının durumuna göre değişebilir.