• 03-11-2014, 00:39:30
    #64
    İmanına veyahut inancına karışıp, sana yol göstermeyeceğim.
    Soru olanı cevaplayıp gideceğim.
    "Evren", ne hiçlikten, ne boşluktan, ne yokluktan oluştu(yaratıldı, başladı).
    Madde ve antimaddenin tamamen simetrik olduğu bir düzende, "big bang" olarak adlandırılan büyük patlama sonucu bu simetri kırıldı ve madde cephesinde oluşum süreci başladı. Bu teori büyük kanıtları ile doğrulandı. Daha da araştırmak istiyorsan güzel türkçe kaynaklar ve "Cosmos a spacetime odyssey" belgesel serisini tavsiye edebilirim.

    Araştırdıktan sonra kendi inancını kendi doğrularını bulmalısın.

    Naçizane fizik bölümü 4. sınıf öğrencisiyim. Ben bile yazmaya çekindiğim ve tam olarak bilmedeğim konu hakkında, böyle 1-2 belgesel ve makale bilgisi ile burada ahkam kesen adamlara da fazla kulak asmamanı öneririm.
  • 03-11-2014, 00:52:08
    #65
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir şekilde emin olamazsın.
    İman edersin ya da etmezsin.
    İmanın alameti farikası da kesin olmayan bir konuyu var saymaktır.
    Kesin emin olduğunda buna iman değil bilgi denir.

    Diğer dinlerin hiç birinin içinde senin yeni peygamber müjdelenmesi geçmiyor.
    O dinlerin hiç biri kendi isimlerinin islam olduğunu da söylemiyor.
    Mantık dışı örnekleri hangi sivri hocalar ortaya atıyor merak ediyorum.
    Hakim olmak için okulları sırasıyla okuman lazım. Ama hepsini sen okursun. Dedene sadece ilkokulu, babana sadece liseyi, sana sadece üniversiteyi okutursak ortaya hiç bir zaman bir hakim çıkmaz.
    Tek bir din olsaydı hiç bir kafa karışılığı olmayacak tam tersine bir sürü dinin yarattığı tutarsızlık ortadan kalkacak herkesin aynı Tanrısı olacaktı.

    Alıştıra alıştıra islamiyet indirmek ne demek onu da anlamadım çünkü ilk insanın peygamber olduğunu iddia ediyoruz, hepimiz peygamber soyuyuz cennetten dünyaya gelmiş insanlarız, islama alıştırmak tezinin hiç bir mantığı yok.
    Bu alıştıra alıştıra ilkokul lise üniversite örneği tamamen saçma, ve kaynağını dinden değil kitaptan hadisten değil, islama zarar veren birilerinin uydurmasından alıyor.
    Yahu kardeşim boş konuşuyorsun.
    İncilde de tevradda da Hz.Muhammed müjdeleniyor.

    İncil 14. babın 16. ayeti;
    " Allah size, sizinle beraber kalacak bir teselli edici gönderecektir "
    14. babın 26. ayeti;
    " Bu hakiki tesellici size her şeyi öğretecek ve size benim öğrettiklerimi de hatırlatacaktır "
    16. babın 15. ayeti;
    " O, size her hakikate yol gösterecektir. Zira O, size kendiliğinden bir şey söylemeyecek, fakat Allah’ın söylediklerini size bildirecektir "
    72. bab;
    " Ben, Allah’ın resulünün yolunu hazırlamak için geldim. Bu Resul, sizden birkaç yıl sonra, İncil tahrif edilip hakiki inananların 30 kişi kadar kalacağı bir zamanda gelecektir. O zaman, Cenab-ı Hak, elçisini gönderecektir. Onun başının üzerinde beyaz bir bulut bulunur. O, putları kırar. Onun sayesinde, insanlar Allah’ı tanır ve ben de hakiki olarak tanınırım. "
    96. bab;
    " O resul güneyden gelecektir. "
    97.bab;
    " O resulün adı Ahmed’dir. "
    14. bab 30. ayet;
    " Artik ben sizinle çok söyleşmem. Çünkü bu alemin reisi geliyor...Bende asla onun nesnesi yoktur. "

    Hz.Musa tevratta kavmine şöyle buyurmuştu;
    " Rab sizin için aranızdan, kardeşlerinizden benim gibi bir Peygamber “aleyhissalatü vesselam” çıkaracaktır "

    Bilgisizce konuşup burada ki insanları yalnış yönlendiriyorsun.
    Daha da beni alıntılama bilader.
    • abcgrup
    • corpixx
    • UstaUser
    abcgrup, corpixx ve UstaUser bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 03-11-2014, 01:11:42
    #66
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bir şekilde emin olamazsın.
    İman edersin ya da etmezsin.
    İmanın alameti farikası da kesin olmayan bir konuyu var saymaktır.
    Kesin emin olduğunda buna iman değil bilgi denir.

    Diğer dinlerin hiç birinin içinde senin yeni peygamber müjdelenmesi geçmiyor.
    O dinlerin hiç biri kendi isimlerinin islam olduğunu da söylemiyor.
    Mantık dışı örnekleri hangi sivri hocalar ortaya atıyor merak ediyorum.
    Hakim olmak için okulları sırasıyla okuman lazım. Ama hepsini sen okursun. Dedene sadece ilkokulu, babana sadece liseyi, sana sadece üniversiteyi okutursak ortaya hiç bir zaman bir hakim çıkmaz.
    Tek bir din olsaydı hiç bir kafa karışılığı olmayacak tam tersine bir sürü dinin yarattığı tutarsızlık ortadan kalkacak herkesin aynı Tanrısı olacaktı.

    Alıştıra alıştıra islamiyet indirmek ne demek onu da anlamadım çünkü ilk insanın peygamber olduğunu iddia ediyoruz, hepimiz peygamber soyuyuz cennetten dünyaya gelmiş insanlarız, islama alıştırmak tezinin hiç bir mantığı yok.
    Bu alıştıra alıştıra ilkokul lise üniversite örneği tamamen saçma, ve kaynağını dinden değil kitaptan hadisten değil, islama zarar veren birilerinin uydurmasından alıyor.
    Söylediğin şeye kendin inanıyormusun acaba merak ediyorum. Allah insanların nasıl bir fıtrata sahip olduğunu biliyor.
    Diğer kitaplar değilde kuranı kerim ilk olarak indirilseydi hiç bir insan onu anlamayabilirdi. İnsanların anlamaları için
    uygun olan zaman 1400 yıl öncesi olduğu için o yıllarda kuranı kerim indirildi.
    İslam peygamber efendimiz ile gelmedi islam HZ. Adem zamanından beri vardır.
    İslamın kurucusu peygamber efendimiz değildir. Peygamber efendimiz sadece islamın son peygamberidir.
    Senin şuandaki okuduğun inciller biliyorsun incil şuanda tek bir kitap değil 4 tane farklı incil var bunların hepsi değiştirilmiştir.
    Herneyse bütün kutsal kitapların verdiği mesajlar benzerdir kuranı kerimi aralarından ayıran farklarından bir tanesi kuranı kerimin yol gösterici olmasıdır diğerleri sadece öğüt verirken kuran yol göstericidir. İncil dışında HZ. İsa 'nın peygamberliğini kabul eden tek din islam dinidir.

    Yuhanna incili 16. Bölümde HZ isa "Size daha çok söyleyeceklerim var , ama şimdi bunlara dayanamassınız ne var ki o , gerçeğin ruhu gelince sizi tüm gerçeğe yöneltecek çünkü kendiliğinden konuşmayacak , yanlız duyduklarını söyleyecek , o beni yüceltecek " diyerek hz. muhametten bahsediyor.

    Üstteki arkadaşın verdiği örnek gayet yerinde çocuk nasıl büyüyüp gelişiyor insanlarda böyledir 5-10 bin yıl öncesi insanın beyin yapısıyla 1400 yıl önceki insanın beyin yapısı bir değil.

    Bizim dinimizde kim HZ. İsayı inkar ediyorsa zaten o müslüman değildir.

    Yüce allah nasıl herşeyi dört dörtlük kusursuz bir şekilde yaratmışsa o neyin hangi zamanda nasıl şekilde indirileceğini senden daha iyi bilir.
  • 03-11-2014, 01:19:52
    #67
    corpixx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söylediğin şeye kendin inanıyormusun acaba merak ediyorum. Allah insanların nasıl bir fıtrata sahip olduğunu biliyor.
    Diğer kitaplar değilde kuranı kerim ilk olarak indirilseydi hiç bir insan onu anlamayabilirdi. İnsanların anlamaları için
    uygun olan zaman 1400 yıl öncesi olduğu için o yıllarda kuranı kerim indirildi.
    İslam peygamber efendimiz ile gelmedi islam HZ. Adem zamanından beri vardır.
    İslamın kurucusu peygamber efendimiz değildir. Peygamber efendimiz sadece islamın son peygamberidir.
    Senin şuandaki okuduğun inciller biliyorsun incil şuanda tek bir kitap değil 4 tane farklı incil var bunların hepsi değiştirilmiştir.
    Herneyse bütün kutsal kitapların verdiği mesajlar benzerdir kuranı kerimi aralarından ayıran farklarından bir tanesi kuranı kerimin yol gösterici olmasıdır diğerleri sadece öğüt verirken kuran yol göstericidir. İncil dışında HZ. İsa 'nın peygamberliğini kabul eden tek din islam dinidir.

    Yuhanna incili 16. Bölümde HZ isa "Size daha çok söyleyeceklerim var , ama şimdi bunlara dayanamassınız ne var ki o , gerçeğin ruhu gelince sizi tüm gerçeğe yöneltecek çünkü kendiliğinden konuşmayacak , yanlız duyduklarını söyleyecek , o beni yüceltecek " diyerek hz. muhametten bahsediyor.

    Üstteki arkadaşın verdiği örnek gayet yerinde çocuk nasıl büyüyüp gelişiyor insanlarda böyledir 5-10 bin yıl öncesi insanın beyin yapısıyla 1400 yıl önceki insanın beyin yapısı bir değil.

    Bizim dinimizde kim HZ. İsayı inkar ediyorsa zaten o müslüman değildir.

    Yüce allah nasıl herşeyi dört dörtlük kusursuz bir şekilde yaratmışsa o neyin hangi zamanda nasıl şekilde indirileceğini senden daha iyi bilir.
    Ya hocam boş konuşuyor işte.
    Bak konuyu baştan sona okumuşsundur büyük ihtimal. Adam sorduğumuz sorulara cevap veremiyor. Konuyu değişiyor.
    Sorduğu soruya cevap veriyoruz kabul etmeyip yine konuyu değişiyor.
    Şu soruya cevap verebilecek mi acaba.
    Hadi tamam haşa Allah yok.
    Öldük bize ne olacak?
    Hadi Allah var.
    Öldünüz size ne olacak?
  • 03-11-2014, 01:38:09
    #68
    Eğer bu konuyu açabiliyorsan sen evrim teorisinde dolanıyorsundur, eğer artniyetin yoksa bir arayış içindesindir ve şuan bulunduğunun yanlış ve boş olduğunun farkındasın ve seni tutacak bir eli bekliyorsun.

    Bu forumda ki arkadaşlar ve biz ben sana yardımcı olabilecek seviyede bilgi sahibi olduğumuzu düşünmüyoruz biz aileden bu şekilde gördüğümüzden saten kitabı okumasak bile bizim bünyemize ilk defa duyduğumuz sıra dışı olaylar bile ters gelmiyor çünkü bu beden alışmış ama siz farklı bir noktadasınız o yüzden daha prof ellerden yardım alın danışın bilgilenenin.

    İst avp yakasındasın.. Git Cübbeli hocanın oraya deki hadi bana anlatın onlar anlatsın..

    Bu arada şu videoda çok güzel noktadan yaklaşılıyor evrimi çürütmek için :
    https://www.facebook.com/video.php?v=898237566887506


    ALLAH HİDAYET VERSİN KARDEŞİM ARIYORSAN BULURSUN BU DÜNYA SADECE YE İÇ GEZMEK İÇİN GELMİŞ OLAMAYIZ EİNSTEİN bile atomu parçaladığında artık bunu buraya koyan biri olmalı diyerek evrimi pert etmiştir hea maymunu yaratan allah insanı yaratamazmı maymundan gelmişiz diye safsata atanlar büyük bir boşluktalar inşallah hepsi hidayete erer..
  • 03-11-2014, 01:39:49
    #69
    Üyeliği durduruldu
    Ben konuyu editlemiştim ama konu uçmuş gitmiş .
  • 03-11-2014, 01:40:48
    #70
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya hocam boş konuşuyor işte.
    Bak konuyu baştan sona okumuşsundur büyük ihtimal. Adam sorduğumuz sorulara cevap veremiyor. Konuyu değişiyor.
    Sorduğu soruya cevap veriyoruz kabul etmeyip yine konuyu değişiyor.
    Şu soruya cevap verebilecek mi acaba.
    Hadi tamam haşa Allah yok.
    Öldük bize ne olacak?
    Hadi Allah var.
    Öldünüz size ne olacak?

    Hocam bu iki sorunuza zaten kimse cevap veremez, verdiğiniz iddia edemez. İnanmayan insan için ölümden sonrası yoktur, toprak olur gideriz. Hatta gübre olur organik materyal olarak toprağa yarar sağlarız.

    İnanan insan içinde cennet - cehennem devreye girer. Bugün ölüm sonrası yeni başlangıcın açık bir delili daha doğrusu net bir kanıtı bulunuyor olsaydı kimse ateist ya da agnostik olmazdı. İki sınıf var. Birincisi kolayına kaçmak için Tanrı'yı reddeder. İkincisi gerçek anlamda somut delil aradığı için Tanrı'yı reddeder.

    İnanan da inanmayan da birbirine saygı duyduğu sürece sorun yok. Ama bu sadece bu ülke için değil diğer pek çok gelişmiş ülke için de geçerli. 1789'a kadar kilise baskısı altında yaşayan insanlar bugün aynı baskıyı görmese de en azından birbirine saygı göstererek yaşamayı öğrenmiş durumda. Bizde öğrenir isek problem kalmayacaktır.
  • 03-11-2014, 02:29:09
    #71
    Üyeliği durduruldu
    monarch20 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer bu konuyu açabiliyorsan sen evrim teorisinde dolanıyorsundur, eğer artniyetin yoksa bir arayış içindesindir ve şuan bulunduğunun yanlış ve boş olduğunun farkındasın ve seni tutacak bir eli bekliyorsun.

    Bu forumda ki arkadaşlar ve biz ben sana yardımcı olabilecek seviyede bilgi sahibi olduğumuzu düşünmüyoruz biz aileden bu şekilde gördüğümüzden saten kitabı okumasak bile bizim bünyemize ilk defa duyduğumuz sıra dışı olaylar bile ters gelmiyor çünkü bu beden alışmış ama siz farklı bir noktadasınız o yüzden daha prof ellerden yardım alın danışın bilgilenenin.

    İst avp yakasındasın.. Git Cübbeli hocanın oraya deki hadi bana anlatın onlar anlatsın..

    Bu arada şu videoda çok güzel noktadan yaklaşılıyor evrimi çürütmek için :
    https://www.facebook.com/video.php?v=898237566887506


    ALLAH HİDAYET VERSİN KARDEŞİM ARIYORSAN BULURSUN BU DÜNYA SADECE YE İÇ GEZMEK İÇİN GELMİŞ OLAMAYIZ EİNSTEİN bile atomu parçaladığında artık bunu buraya koyan biri olmalı diyerek evrimi pert etmiştir hea maymunu yaratan allah insanı yaratamazmı maymundan gelmişiz diye safsata atanlar büyük bir boşluktalar inşallah hepsi hidayete erer..
    Sana ve bu konu altından yorum yazmış, kendi bilgisi dahilinde bana yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız .
  • 03-11-2014, 02:55:00
    #72
    UstaUser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana ve bu konu altından yorum yazmış, kendi bilgisi dahilinde bana yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız .

    Kardeşim senin için en önemli adım, evrimi pert etmiştir diyenlere dikkat etmen olmalıdır. Evrimi, yalnızca maymundan gelmek olarak savunanlar, insan bedeninin zaman içerisinde yaşadığı değişimi anlamakta zorlanır. "Evrim" denildiğinde halen maymundan mı geliyoruz diyen insan topraktan geldiğini olduğu gibi kabul edip, açıklama zahmetine girmez.

    Evrim, bir süreçtir. Kalıtsal olarak değişime uğrarız, boyumuz kısalır, kafatasımız büyür vb. Bu hali hazırda zaten olan bir süreç. Sadece insanlar için değil diğer canlılar, doğa, gezegen bu evrim süreci içinde yoğruluyor. Daha önce ki mesajlarımda da söylediğim gibi ilgin var ise sciencedaily, phys.org, populer science gibi yayınlara göz atmanı tavsiye ederim. Yabancı dil konusunda sıkıntı yaşıyorsan çevirisi olan sayfalar da mevcut.

    İllaki araştırmak, evrime inanmak, bilime bağlı olmak Allah'ı reddetmek değildir. Ama Dawkins'in çok güzel bir sözü vardır. Gerçekleri kutsal kitaba göre yorumlayan biriyle tartışamazsınız".

    Edit: Bak burada da çok güzel bir şekilde ifade edilmiş. http://www.evrimagaci.org/makale/388