• 10-09-2014, 17:28:47
    #1
    Arkadaşlar tansiyonum sıklıkla yükseliyor. Baş dönmesi özellikle çok yaşıyorum. daha önce karşılaşan var mı?
  • 10-09-2014, 17:30:58
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Kizilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar tansiyonum sıklıkla yükseliyor. Baş dönmesi özellikle çok yaşıyorum. daha önce karşılaşan var mı?
    Aşırı sıcaklardan, beslenme düzeniniz'den olabilir. Uykusuzluktan arada bana'da oluyor banyo yapıp 2,3 saat şekerleme yapınca düzeliyor.
  • 10-09-2014, 17:31:45
    #3
    yaşını bilmiyorum ama; tuzlu şeyler tüketmemeye ve ani hareket yapmamaya özen göster. Ve en yakın zamanda doktora gitmelisin.
  • 10-09-2014, 17:34:30
    #4
    10ur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaşını bilmiyorum ama; tuzlu şeyler tüketmemeye ve ani hareket yapmamaya özen göster. Ve en yakın zamanda doktora gitmelisin.
    salataya tuz attım biraz ve fena salladı diyebilirim . yaş 26 . ani hareket yapınca başım fena döndü iş çıkışı acile gideceğim mesai bitsin bekliyorum.


    iGrand adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşırı sıcaklardan, beslenme düzeniniz'den olabilir. Uykusuzluktan arada bana'da oluyor banyo yapıp 2,3 saat şekerleme yapınca düzeliyor.

    düzenli uyurum normalde beslenme sürekli lokanta tarzı yerlerde bekar düzeni maalesef. Biraz dinlendim düzeldim gibi olmuştu ancak yemekden sonra yine fena oldum.
  • 10-09-2014, 17:36:04
    #5
    🌐 𝘀𝗼𝗰𝗶𝗳𝗹𝘆.𝗰𝗼𝗺
    Yükselen tansiyon genelde baş dönmesi yapmaz, düşük tansiyon baş dönmesi yapar.
    Yüksek tansiyon daha çok baş ağrısı yapar. Kaç ölçtünüz tansiyonunuzu?
  • 10-09-2014, 17:37:55
    #6
    tolgasen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yükselen tansiyon genelde baş dönmesi yapmaz, düşük tansiyon baş dönmesi yapar.
    Yüksek tansiyon daha çok baş ağrısı yapar. Kaç ölçtünüz tansiyonunuzu?

    dün ölçtürmüştüm aile sağlık merkezinde 140 80 di.

    bugün kendim makine ile ölçtüm . Makine maşallah 3 farklı sonuç verdi. 145 90 140 95 gibi
  • 10-09-2014, 17:39:27
    #7
    Aynen öyle, baş dönmesi tansiyon düşmesine işarettir. Bence ani hareket kaynaklıdır o, sürekli olmuyorsa tansiyona bağlamamak lazım. Bir de tansiyon kaç çıktı ki? Büyük 12-13'ten fazla değilse çok büyük sıkıntı olmaz.

    Babamın tansiyonu geçen 20-25'e çıkmıştı.
  • 10-09-2014, 17:40:12
    #8
    🌐 𝘀𝗼𝗰𝗶𝗳𝗹𝘆.𝗰𝗼𝗺
    Kizilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dün ölçtürmüştüm aile sağlık merkezinde 140 180 di.

    bugün kendim makine ile ölçtüm . Makine maşallah 3 farklı sonuç verdi. 145 90 140 95 gibi
    1 tane limon sık bardağa hocam ve direkt onu iç. Tansiyonunuzu normal seviyeye getirir. Baş ağrısı falan yapmıyor mu?
  • 10-09-2014, 17:41:18
    #9
    Kizilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dün ölçtürmüştüm aile sağlık merkezinde 140 180 di.

    bugün kendim makine ile ölçtüm . Makine maşallah 3 farklı sonuç verdi. 145 90 140 95 gibi
    Büyük tansiyon için 12 idealdir hocam, 14 çıkmış. Çok fazla olmamakla birlikte hafif fazla. Bir doktora gidin. İlaç verilip verilmeyeceğine karar versin. Çok yüksek olmadığı sürece yüksek tansiyon, düşüğe yeğdir. Çünkü ilaçla indirmek mümkün oluyor. Bunun dışında sinir strese çok dikkat etmek lazım.

    Bazı insanlar yüksek bazı insanlar düşük tansiyona alışıktır, bünye uyar ona. Şimdi büyük tansiyonu 10 olan biri 14 olsa onu fena çarpabilir. Ama sizin oluşunuz itibariyle muhtemelen tansiyonunuz hafif yüksektir, bende de var, genetik biraz. Benim normal halim 12-13 bu yaşta.