Kizilay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dün ölçtürmüştüm aile sağlık merkezinde 140 180 di.

bugün kendim makine ile ölçtüm . Makine maşallah 3 farklı sonuç verdi. 145 90 140 95 gibi
Büyük tansiyon için 12 idealdir hocam, 14 çıkmış. Çok fazla olmamakla birlikte hafif fazla. Bir doktora gidin. İlaç verilip verilmeyeceğine karar versin. Çok yüksek olmadığı sürece yüksek tansiyon, düşüğe yeğdir. Çünkü ilaçla indirmek mümkün oluyor. Bunun dışında sinir strese çok dikkat etmek lazım.

Bazı insanlar yüksek bazı insanlar düşük tansiyona alışıktır, bünye uyar ona. Şimdi büyük tansiyonu 10 olan biri 14 olsa onu fena çarpabilir. Ama sizin oluşunuz itibariyle muhtemelen tansiyonunuz hafif yüksektir, bende de var, genetik biraz. Benim normal halim 12-13 bu yaşta.