Geçmiş aklıma geldi kardeşin aynı kafada devam ederse şunları yaşıycak
8. sınıfta dershaneye gitmiştim zorla babam kayıt ettirmişti derslere pek gitmezdik internet cafe meşhurdu gidip arkadaşlarla Counter strike atardık . Dershane günleri laylaylom geçti bizim zamanımızda OKS vardı OKS girdim 261 puan ne sağlık meslek tutuyodu ne anadolu ya meslek lisesine meteme gidicektim yada Düz lise bizim burdaki meslek lisesinde ilgimi çeken bölümler olmadıgından düz liseyi seçtim 9. sınıfın ilk döneminde teşekkür almıştım. Arkadaşları tanımıyordum ilk okuldan gelmişim liseye sudan cıkmış balığa dönmüşüm o yüzden teşekkür aldım heralde can sıkıntısından derslere calısıyoduk

Arkadaşlara ortamlara alıştıkca 1 ler karnede coğalmaya başladı

10 da sayısalı seçtim ailem seçtirdi onuda sayısalda cok meslek var diye

Sorsan iyiki sayısalı seçmişim sözel veya eşit ağırlık mezunu olsam kazanamazdım sanırım. sayısalı seçtikten sonrada 11 12 lay lay lom geçti lisede dershaneyede gitmedim derken ygs lys geldi bende 0 bilgi sayısalcıyım ama sorsan ne biliyon hiç bişey kimyam lisede 0 düşerdi 1 düşse kredi gelcek kredi bile gelmezdi. diploma notum 61 di 36-39 arası okul puanım vardı . YGS lys girdik baraj ygsde 180 di 220 puan almıstım ygs 1 den 2. sınav olan lysde barajı geçememiştim . Sonra mezuna kaldım ailem arkadaşlardan uzaklasıyım ders calısıym diye oturduğum şehirden ablamın yanına gönderdi orda dershaneye gittim dershanedeki sınıfım yüksekti yani bişeler bilen temeli olan öğrencilerdi bende temel yok hoca anlatırdı anlamazdım soramazdımda biraz utangaç tipim vardı o zaman sene 2011

dershaneye gidiyordum ama sanki boşuna gidiyordum sonra girdik yine ygs lys Dercem 600 bn . Hedefim mimarlıktı ablamın eşi yani eniştem mimardı cünkü lise 2 den beri hayranlıkla bakıyodum mesleğe calısma şartlarının ne kadar zor olduğunu biliyordum ama tam bana göre meslekdi yanlız puanları cok yüksekti. Sonra 2. kez mezuna kaldım ama hayatımda hiç ders calışmayan ben ders calısmaya başladı en temelden sıfırdan başladım mezunlugumun 2. senesinde derecem 141 bne kadar gelmişti. Yanılmıyorsam bayburt ve bir kaç yerde inşaat müh. tutuyordu. Ailem felan herkez git inşaat müh. iyidir. Akrabaların coğu zaten inşaat sektöründe iş sıkıntın olmaz vs vs. benim hedefim varya mimarlık gitmiyorum diyip tekrar mezuna kaldım. Ailemi güc bela ikna ettim calısıcagımı hedefim oldugunu vs. vs. diyip tekrar kaldım ama kendimi kandırdım. Mimarlık hedefiyle başladığım yolda bazı kendi sebeplerimden ( Mallık diyorum ) ders calısmayı bıraktım saldım saldım saldım geçen seneden düşük yaptım 159 bn sıralama yaptım Ailedeki herkez biz sana git demiştik böyle olucağu belliydi vs vs baya herkez üstüme geldi tercih yaptım bu sene Makine müh. tutturduk. Mimarlık hedefiyle başladık makine müh. kazandık okuyan birkaç arkadaşda var zor bir bölüm nasıl bitiricez orasıda cabası gittikten sonra belkide bırakırım başka bölüme geçmeye çalışırım.İşin garibi ben şanslıydım arkamda herzaman duran bir ailem vardı iyi olsun kötü olsun hep destek oldular.Bazı şeyleri fazla zorlamamak gerekiyormuş onu anladım.Elimden geleni yapsam calısıpda olmadı desem nasip derim kader derim ama çalışmayıp kazanılmayınca insanın içinde ukte kalmıyor değil.
Dershaneleride kaldırıyorlar gerçi sınav sistemi sil baştanda değişik. Düz lise meslek lise. İmamhatip den önce kardeşin MESLEĞİNİ belirlesin neye yeteneği var, sayısal zekasımı iyi sözelimi iyi bunları analiz edin hocam. Sevmediği biyere giderse onu bitirmek daha zor olur.Babanın senin demenle giderse hatayı en baştan yaparsınız.Okuycak olanda o gelecekde onun geleceği eğer seçimini kendi yaparsa ilerde şu durumla karşılaşmazsınız hayatımı siz kararttınız sizin yüzünüzden oldu gibi durumlarla. İleride kötüde olsa ben yaptım benim kararımla oldu der en azından. Şimdi küçük biraz ileriyi göremiyor. Ben zorlanmadan para kazanmak istiyorum felan diyorsa ama Sağlık meslek lisesi okuyan arkadaşlarımın şuan hepsi iş güç sahipi ben daha yeni üniversiteye başlıycam Sağlık meslek lisesini önerebilirim. Oda tutmuyorsa kararı kendisine bırakın benim fikrim budur.Ama şuda gerçek Meslek lisesi olsun düz olsun fen olsun çalışmadan hiçbir yere gelinmiyor hocam lisede calışmazsa mezun olduktan sonra ders calısır .Yine akıllanmazsa askerde akıllanır heralde
En son olarak şunu diyim ben meslek lisesi okudum şuan cok iyi para kazanıyorum ben düz lise mezunuyum paraya para demiyorum yada meslek lisesi okudum cok pişmanım felan aldırmayın hocam. Her 2 lisedende bitirip iyi yerde olanda var kötü yerdede.çalışanla çalışmayan bir olmaz kişi kendi belirler.