• 22-05-2014, 11:24:04
    #19
    Metin sende motorcuydun yanlış mı hatırlıyorum ?
    Verdiğin linke gelirsek evet tüm önlemler alınmadan motora binilmez hız yapılır ama yerine ve zamanına göre yapılır ıslak buzlu zeminde yada dar virajlarda kökleyemezsin. Ha otoban olur boş olur zemin kurudur gözün kesiyordur deneyim edinmişsindir koyver yapıştır git. Benim hedeifm ilk önce motoru almak değil önce tulum ve kask önemli benim için. Zaten o parça parça olan ekipmanlara para vermeyi düşünmüyorum şimdilik (mont pantolon vs) direk en kalitelisinden tulumunu kaskını dizliğini belliğini alırım tamam benim düşüncem bu şekilde. Bu işi profesyonel yapmayı düşünüyorum zaten. Honda CBR 125 ile başlarım akabinde 600rr'a geçmeden hondanın sürüş eğitimlerine katılırım böylece deneyimlerle bu yola girmiş olurum.
  • 22-05-2014, 11:39:54
    #20
    qLd
    Misafir
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Metin sende motorcuydun yanlış mı hatırlıyorum ?
    Verdiğin linke gelirsek evet tüm önlemler alınmadan motora binilmez hız yapılır ama yerine ve zamanına göre yapılır ıslak buzlu zeminde yada dar virajlarda kökleyemezsin. Ha otoban olur boş olur zemin kurudur gözün kesiyordur deneyim edinmişsindir koyver yapıştır git. Benim hedeifm ilk önce motoru almak değil önce tulum ve kask önemli benim için. Zaten o parça parça olan ekipmanlara para vermeyi düşünmüyorum şimdilik (mont pantolon vs) direk en kalitelisinden tulumunu kaskını dizliğini belliğini alırım tamam benim düşüncem bu şekilde. Bu işi profesyonel yapmayı düşünüyorum zaten. Honda CBR 125 ile başlarım akabinde 600rr'a geçmeden hondanın sürüş eğitimlerine katılırım böylece deneyimlerle bu yola girmiş olurum.
    direk 600 le geçme derim ben. ben de 3 senedir kullanıyorum, ama şuan 150cc deyim. bidaki motorum ninja 250r olcak.
  • 22-05-2014, 16:33:35
    #21
    Corydoras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanlış anlamayın motor kullanıcısı değilim.Çevremde çook fazla kullanan arkadaşım var geneli supersport tarz motorlar.Arka koltukta olmak üzere 250'lik Ninja'ya da bindim üzerinde 1200'lük özel motor olan ZX10R'a da bindim.Uzatmadan şunu söylemek istiyorum otomatik veya yarı otomatik motor kullanmaya benzemez.600'lük bir supersport dediniz mi altınızda yaklaşık 100 beygir güç var demektir.Bu gücü kontrol etmek inanın kolay değil.Eğitimler falan hikaye oluyor neden derseniz sizin o güçteki bir motorla tabiri caizse oynayabilmeniz için tecrübeniz olması gerekiyor.O eğitimle o tecrübe ancak teoride kalır.
    Sizlere tavsiyem en azından 250'lik bir motorla başlamanız.Normalde onuda önermem 150'lik bi apache çok temiz işinizi görür veya 125 YZF 125 CBR olabilir supersport görünümünde güzel başlangıç motorlarıdır.
    İlk başta 600'lük motor ile başlarsanız Allah korusun o macera çabuk biter.
    Umarım yanlış anlaşılmamışımdır.
    Saygılarımla.
    Çok doğru yerlere değinmişsin, benimde düşüncelerim bu yönde heleki türkiye gibi motora saygı olmayan bir yerde daha çok dikkat gerektiriyor.
  • 23-05-2014, 00:21:53
    #22
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hondalar ninjalara göre yakıtta daha cimri ama. 250r'a baktım kawaski markasını bir türlü sevemeidm zaten benim için şuanda alternatij başlangıç olarak honda cbr 125R görünüyor.
    Kawasaki ZX 250R çift silindirdir.CBR 250R tek silindirdir.Performans olarak ninja tabiki üstündür ama yakıt olarakta biraz çok yakar.Honda sağlam yapar yakıt cimrisi yapar parçaları uygun olur.Şuan baktığımızda (en son daha 1 hafta önce yine motorcu arkadaşlarla aramızda geçti yanlışım olabilir kusura bakmayın) CBR 250R'ın grenajları komple 200 TL civarı imiş.Aynı grenajlar ninja'da 1000 TL civarı.Yeni başlayacağınız için motoru illaki düşüreceksiniz o açıdan CBR almak daha mantıklı bence güzel bir seçim kazasız belasız kullanırsınız inşallah

    Bu arada motorcular derki;"Tekerin yere düz bassın dostum "

    Saygılarımla.

    Not:Komple grenaj yazmışım ama orada bahsettiğim şu sağa sola yatırdığımızda hasar alacak olan yan parçalar
  • 23-05-2014, 01:38:25
    #23
    4 yıllık motosiklet kullanıcısı ve son 1.5 yıldır ss kullancısı olarak yorum yapacağım hocam. Daha öncesinde 125 - 250 ss tecrübeniz yoksa 600rr sizin için tabut olacaktır.Allah korusun kazasız belasız sürüş nasip etsin ama dediklerimde Ciddiyim. İstediğiniz kadar yavaş kullanırım dikkat ederim deyin fark etmez. Ss kolay iş değildir, oturuş pozisyonu hız, ivmelenme ağırlık vs. hepsi ustalık ister.
  • 23-05-2014, 05:27:28
    #24
    Üyeliği durduruldu
    cbr 600 daha iyi olmazmıydı yahu
  • 23-05-2014, 16:44:05
    #25
    Bana kalırsa öncelikle küçük CC motorlarda en az bir 10bin km devirmek lazım. 250r ile bu girişi yapacaksınız.

    Not: eğer tecrübe edindiyseniz bu mesajı kaale almayınız.


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
  • 23-05-2014, 19:20:26
    #26
    Mert sende hergün bişey almaya karar veriyosun
  • 23-05-2014, 20:33:57
    #27
    FZaman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mert sende hergün bişey almaya karar veriyosun
    sıra sanada gelecek