Adam video paylaşmış, "kaç kişi katılıyor" demiş; ortalık çarşamba pazarına dönmüş. Bir müslümanın yaptığı şeyi anlatıp konuşmak, dedikodu (gıybet) olur. Ki bu da en büyük günahlardan... Kaldı ki yapmadığı bir şeyse ve varmış gibi gösteriliyorsa iftiraya girer. Yaptığını söylemek gıybetse ve en büyük günahlardansa, yapmadığını söylemenin hesabını varın siz yapın.
Abi insanlar kötü olabilir. Ama eleştirinin de bi dozu olmalı. Ağzımıza geleni söylemek için yaşamıyoruz. Emin olmadığımız şeyleri söylemememiz lazım aslında.
"O bunları yapmış ben iki kelime edemeyecek miyim ulan" demeyin. Herkes kendinden sorumlu... Başkaları istediğini yapabilir. Hepimizin kendine bakması lazım. Allah rızası için doğruluğundan %100 emin olmadığınız şeyler hakkında böyle sert şeyler yazmayın.
26 yıllık kısa yaşamımda öğrendiğim şeylerden biri siyasilere, fısıltı gazetesine, özellikle de medyaya güven olmaz.
Allah biliyor ya kendisinden haz etmem. Tanımam, etmem. Zamanında çok eleştirmişliğim de var. Ama gençliğin verdiği heyecanla yaptığım yanlışlardan olduğuna inanıyorum. Allah affetsin, zamanında ben de çok sert konuşup, belki atıp tuttum. Ama artık şu ön yargı ve üslupsuzluğumuzu kendi kendimize tedavi etmemizin de şart olduğunu düşünüyorum. Başkasını eleştirmek için harcadığımız zamanın onda birini keşke kendimizi düzeltmek için harcasak...
Cübbeli Ahmet Hocadan İnstagram Yorumu
38
●6.424
- 30-01-2014, 21:41:42Üyeliği durduruldu
- 05-02-2014, 20:55:41Kuzenle balık keyfi, annemle kahve keyfi, arkadaşımla boğaz keyfi vs....Ne kadar sinir olduğumu anlatmam için henüz yeterli kelime dağarcığına sahip değilim. Görgüsüz ve özenti olduğumuz için kederleniyorum.