• 23-10-2013, 19:00:00
    #1
    forumda bir aralar bu konular dönmüştü
    Asker kaçaklarının tespiti için GBT kontrolleri yeniden başlatılıyor

    Asker kaçaklarına sıkı takip başlıyor
    Zorunlu askerliğin kısalmasıyla birlikte asker mevcudunda sorun yaşanmaması için harekete geçildi. Asker kaçakları ve bakayalara göz açtırılmayacak. 750 bin kaçağın takibini polis ve jandarma yapacak.

    Ocak ayından itibaren 12 ayı dolduran askerler tezkeresini alacak, erken terhis asker mevcudunu azaltacak.
    Sorun yaşanmaması için Milli Savunma Bakanlığı harekete geçti. 750 bin bakaya ve asker kaçağı sıkı takibe alınacak. Milli Savunma Bakanlığı 750 bin kişiden oluşan listeyi İçişleri Bakanlığı'na gönderdi.

    GBT KONTROLLERİ YENİDEN BAŞLATILIYOR

    Kaçakların takibini polis ve jandarma yapacak. Asker kaçaklarını tespit için Genel Bilgi Toplama yani GBT kontrolleri yeniden başlatılacak. Polis ve jandarma denetimlerinde yoklama kaçağı ya da bakaya olduğu tespit edilenler en yakın askerlik şubesine teslim edilecek.

    Öte yandan genel bilgi toplama sorgusunda arandığı belirlenen kişilere eskiden olduğu gibi gözaltı işlemi yapılmayacak.

    15 gün içinde askerlik şubesine teslim olmayanlara bin liraya kadar idari para cezası uygulanacak. İhtiyaç halinde; bakaya veya yoklama kaçakları için bankalarda hesap açtırmama, yurtdışına seyahat ettirmeme gibi kısıtlamalar uygulamaya sokulacak.

    Öte yandan16 Ağustos 2013 tarihinden önce askere gitmek için karar aldıranların silah altına alınacağı tarihler de belli oldu. 1993-94 tertip erlerden 1'inci grup 04-07 Kasım, 2'inci grup 16-18 Aralık 2013 tarihlerinde birliklerine teslim olması gerekecek.

    Belirtilen tarihlerde askerlik şubelerinden sevk evraklarını almayanlar ve birliklerine katılmayanlar bakaya suçu işlemiş sayılacak ve para cezası ile cezalandırılacak.

    KAYNAK:trthaber
  • 23-10-2013, 19:06:52
    #2
    Benim önceki okul tecil ettirmiş 31.12.2015 tarihine kadar fakat mezuniyet belgemi henüz göndermemiş bu yüzden önceki okulumdan dolayı halâ tecilli gözüküyorum. Yeni okulu henüz bildirmedim yakın zamanda bildiririm. Benim merak ettiğim ise askerlik şubesine sadece geçen hafta bunu öğrenmek için gittim dahada hiç gitmedim. Ben yoklama kaçağı felan sayılıyor muyum ?
  • 23-10-2013, 20:41:32
    #3
    Ayrıca mesai saatleri dışında ise işlem yapılmıyor öylede geçti görsel yayın organlarında.
  • 23-10-2013, 20:56:18
    #4
    ben hiç askerlik şubesine gitmedim. muayene vb. nedenlerden dolayıda gitmedim. şuan üniversitedeyim. sizce bir problem çıkar mı ?

    gerçi muayene olmama gerek yok ben zaten çürük durumundayım (%42 raporum var) ama bunu askerlik şubesine haber vermedim haliyle.
  • 23-10-2013, 21:13:42
    #5
    CengizYurek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben hiç askerlik şubesine gitmedim. muayene vb. nedenlerden dolayıda gitmedim. şuan üniversitedeyim. sizce bir problem çıkar mı ?

    gerçi muayene olmama gerek yok ben zaten çürük durumundayım (%42 raporum var) ama bunu askerlik şubesine haber vermedim haliyle.
    Şuan için bir sorun yok çünkü öğrencisin ve okuduğun kurum onu askerlik şubesine toplu halde şu kişiler öğrencimizdir diye bildirim yapıyorlar.
    Okulun bittiği zamanda yine aynı şekilde öğrenciliğin bittiğini onlara yazı ile bildiriyor.
    Okulun bitti zaman gider muayene için başvurur çürük için "GATA" ya sevkine karar verebilirler büyük ihtimal.
    Rapor sadece yetmiyor bir de onların görmesi gerekiyor.
  • 23-10-2013, 21:32:28
    #6
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan için bir sorun yok çünkü öğrencisin ve okuduğun kurum onu askerlik şubesine toplu halde şu kişiler öğrencimizdir diye bildirim yapıyorlar.
    Okulun bittiği zamanda yine aynı şekilde öğrenciliğin bittiğini onlara yazı ile bildiriyor.
    Okulun bitti zaman gider muayene için başvurur çürük için "GATA" ya sevkine karar verebilirler büyük ihtimal.
    Rapor sadece yetmiyor bir de onların görmesi gerekiyor.
    bir gözüm protez. herhalde almazlar. ayda bir doktora gidiyorum. askere gitsem bile yaptırmazlar sanmam

    hep içimde kaldı. polis olamadım ya gözlerim açık ölecem.