• 15-08-2013, 17:39:14
    #1
    Farzedelim bir restorant'dayım.Ben ve arkadaşım

    Ben cola içmek istiyorum.Arkadaşım süt içmek istiyor.Garson'a :

    Garson'a "süt varmı" diyeceğim.Nasıl diyebilirim yazdıklarımın hangisi hangileri doğrudur?

    Is there milk ?

    Is there much milk ?

    Is there much milk in the restourant ?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • 15-08-2013, 17:42:40
    #2
    Is there a chance that do you possess milk?
    I would like to have milk.
    Do you have milk?
    There is milk?
    You have milk?
    Have milk?
    Milk?
    O Milk buraya gelecek!!
  • 15-08-2013, 17:45:20
    #3
    Are you milk
  • 15-08-2013, 18:02:58
    #4
    Frekans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Is there a chance that do you possess milk?
    I would like to have milk.
    Do you have milk?
    There is milk?
    You have milk?
    Have milk?
    Milk?
    O Milk buraya gelecek!!
    There is milk? şu cümle yanlış olmuş

    soru yaparken takı başa gelmiyormu ?

    Is there milk ?

    Doğrusu bu olmuyacak mı ?
  • 15-08-2013, 18:06:39
    #5
    "Abi sizde süt var mı?"
  • 15-08-2013, 18:09:13
    #6
    Süt varmı zaten komik bir istek olucak ama restaurantta do you have milk? desen kafidir..
  • 15-08-2013, 18:09:58
    #7
    yani restaurantta pek dile dikkat etmesende olur yani sadece milk ? desende oluyor ama normalde have you got any milk ? diyebiliriz ki lanet olsun benimde gramerim berbat.
  • 15-08-2013, 18:15:31
    #8
    @Kirkhammett;
    Konuşma diliyle yazım dili farklıdır.
    Yazarken "süt var mı?" demek istiyorsanız "is there milk?" demelisiniz.
    Konuşurken "is there milk?, there is milk?" diyebilirsiniz. İkisi de "süt var mı?" anlamına gelirler.

    Hatta adam size "there is milk" diye süt var dediğinde "there is milk?" derseniz "süt de mi var?" anlamına gelir. Kafanızı sallayıp "aaa, there is milk" derseniz, "süt de varmış", alaycı bir şekilde "hmm, there is milk" derseniz "anca süt olur zaten" demektir. Dudaklarınızı büküp söylerseniz süt olsa da sütü sevmediğiniz anlamına gelir.

    Çünkü insan düz cümle mi, soru cümlesi mi kurduğunu mimikleriyle belli eder.
    Konuşurken aynı cümle çok farklı yerlere gidebilir.
  • 15-08-2013, 18:46:44
    #9
    Frekans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Kirkhammett;
    Konuşma diliyle yazım dili farklıdır.
    Yazarken "süt var mı?" demek istiyorsanız "is there milk?" demelisiniz.
    Konuşurken "is there milk?, there is milk?" diyebilirsiniz. İkisi de "süt var mı?" anlamına gelirler.

    Hatta adam size "there is milk" diye süt var dediğinde "there is milk?" derseniz "süt de mi var?" anlamına gelir. Kafanızı sallayıp "aaa, there is milk" derseniz, "süt de varmış", alaycı bir şekilde "hmm, there is milk" derseniz "anca süt olur zaten" demektir. Dudaklarınızı büküp söylerseniz süt olsa da sütü sevmediğiniz anlamına gelir.

    Çünkü insan düz cümle mi, soru cümlesi mi kurduğunu mimikleriyle belli eder.
    Konuşurken aynı cümle çok farklı yerlere gidebilir.

    Gerçekten mi diye sormak en basiti işte.

    Really? = Gerçekten mi?
    Really. = Gerçekten.

    Ses tonlamasıyla kelimenin anlamı değişiyo.