@Kirkhammett;
Konuşma diliyle yazım dili farklıdır.
Yazarken "süt var mı?" demek istiyorsanız "is there milk?" demelisiniz.
Konuşurken "is there milk?, there is milk?" diyebilirsiniz. İkisi de "süt var mı?" anlamına gelirler.
Hatta adam size "there is milk" diye süt var dediğinde "there is milk?" derseniz "süt de mi var?" anlamına gelir. Kafanızı sallayıp "aaa, there is milk" derseniz, "süt de varmış", alaycı bir şekilde "hmm, there is milk" derseniz "anca süt olur zaten" demektir. Dudaklarınızı büküp söylerseniz süt olsa da sütü sevmediğiniz anlamına gelir.
Çünkü insan düz cümle mi, soru cümlesi mi kurduğunu mimikleriyle belli eder.
Konuşurken aynı cümle çok farklı yerlere gidebilir.
Gerçekten mi diye sormak en basiti işte.
Really? = Gerçekten mi?
Really. = Gerçekten.
Ses tonlamasıyla kelimenin anlamı değişiyo.