• 03-03-2013, 19:03:45
    #1
    Merhaba arkadaşlar 2 gün önce biriyle web sitesi için anlaştım.Siteyi sanalpazar üzerinden satış olarak açtı bende kredi kartıyla aldım fakat sanalpazar satıcıdan sitenin faturasını istiyor böyle saçmalık olabilirmi adam sitenin faturasını nasıl kesecek artık sanırım bundan sonrada online teslimat yasakmış.2.el laptop satışı gibi göstersek yine fatura istiyorlarmı bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim
  • 03-03-2013, 20:33:04
    #2
    devlet saat,giyim vs yurtdişindan alinip faturasiz şekilde e-ticaret sitelerinde satiliyor diye ceza yardiriyordu en son..
    büyük ihtimal bu yüzdendir..

    ama 2. el'ede fatura isterlerse şaşirtmaz beni..
  • 02-11-2013, 23:43:19
    #3
    Sanalpazar a biraz önce mesaj attım cevap geldi bu konu ile ilgili bir domain satın alacağımı 2500-3000 tl lik bir satış olacağını belirttim fatura isteniyor mu alıcı da satıcı da şirket değil dedim geri dönüş olarak İşleminiz sürecinde taraflardan satış sözleşmesi benzeri belgeler talep edilebilmektedir. dendi. Bu sözleşme dediği şey boş bir a4 e ... ücret karşılığında ... domaini ... kişiye satılmıştır diye imzalasak yeterli midir acaba ? böyle bir sözleşme ileri de satıcı tarafın başını maliye ile derde sokabilir mi?
    Site yerine arkadaşın dediği gibi 2. el laptop vs gibi göstersek? yine aynı durum söz konusu mudur?
    Alıntı
    Tekrar konu açmamak adına konuyu güncelliyorum
  • 03-11-2013, 01:23:04
    #4
    TheRAPy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanalpazar a biraz önce mesaj attım cevap geldi bu konu ile ilgili bir domain satın alacağımı 2500-3000 tl lik bir satış olacağını belirttim fatura isteniyor mu alıcı da satıcı da şirket değil dedim geri dönüş olarak İşleminiz sürecinde taraflardan satış sözleşmesi benzeri belgeler talep edilebilmektedir. dendi. Bu sözleşme dediği şey boş bir a4 e ... ücret karşılığında ... domaini ... kişiye satılmıştır diye imzalasak yeterli midir acaba ? böyle bir sözleşme ileri de satıcı tarafın başını maliye ile derde sokabilir mi?
    Site yerine arkadaşın dediği gibi 2. el laptop vs gibi göstersek? yine aynı durum söz konusu mudur?
    Noter onaysız sözleşmelerin kanunen herhangi bir geçerliliği bulunmamaktadır.Geçerli olduğu şartlar istisnadır.(Senet örneğin.Zaten üzerinde tüm bilgiler için alan vardır o yüzden.)Bu yüzden bu geçerli değil noter onaylı yapın lütfen diyebilirler.Noter onay için ya yüz yüze olmanız lazım şahısla yada sizin birine vekalet vermeniz onun sizin adınıza imzalaması gerekmektedir.Uğraştırır,extra masraf çıkartır.
    Saygılarımla.
  • 03-11-2013, 12:18:55
    #5
    ikinci el üründe fatura istemiyor ama kargo takip kodunun doğruluğunu kontrol ediyor ve alıcıyı arayıp telefonla işlemi doğruluyor.
    • TheRAPy
    TheRAPy bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-11-2013, 13:01:18
    #6
    2. elde bi kargo çıkartım yapsın size bu şekilde işinizi sanırım halledebilirsiniz. 2. elde fatura olma zorunluluğu yok. kayıp olabilir çünkü.