• 01-11-2021, 14:44:54
    #19
    bundan 5 10 yıl önce bizim buradaki okulun önünde bi tane araç olmazdı. bugün bakıyorum her öğretmen 200 300 binlik araçları okulun önüne çekiyorlar. park edecek yer yok. sonra öğretmen maaşları yetmiyor diyorlar.
  • 01-11-2021, 14:48:56
    #20
    KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bundan 5 10 yıl önce bizim buradaki okulun önünde bi tane araç olmazdı. bugün bakıyorum her öğretmen 200 300 binlik araçları okulun önüne çekiyorlar. park edecek yer yok. sonra öğretmen maaşları yetmiyor diyorlar.
    asfhasjhfgajhsfgasjhfgajsfhgashjfgajsfasf
  • 01-11-2021, 15:24:48
    #21
    Yok ya
    Ben inanmıyorum, alın teri ile sadece karnın doyar, başka bir şey olmaz.
    Zenginlik için, farklı bir şey lazım
  • 01-11-2021, 15:27:14
    #22
    Borçlanarak
  • 01-11-2021, 16:14:37
    #23
    Üyeliği durduruldu
    Aile sorunlarım nedeniyle evimizde 1 tane araç olmasına rağmen kendime ait bir araç aldım (tofaş). Bunu almamın en büyük sebebi; nakit para birikimi yapamıyorum. Hem birikimi de geçtim kendime ait bir mal varlığım olsun istedim. Kendimi krediye bağladım ve aracımı aldım. Memnun muyum evet. Çünkü ben aldım 22.000 TL'ye şuan araca 38.000 TL veren var
    (Satsana vs. demeyin arkadaşlar çünkü o fiyata satsam yine en fazla tofaş alabiliyorum )
  • 01-11-2021, 16:24:50
    #24
    Ev sahibi olmak için öncelikle cesaret gerekiyor. Geçen sene 0.64'ten kredi faiz oranlarıyla milyonlarca insan ev sahibi oldu bende dahil. Ekşisözlük, R10 dahil pek çok platformda ben hayatımın 5-10 yılını borç ödeyerek geçiremem, o eve vereceğim faiz parasıyla gezer tozarım farklı farklı evlerde kiracı olarak otururum dediler peki ne oldu? cesareti olmayanlar halen evsiz. Eve verdiğin faiz 40-50 bin evin değeri 150 bin arttı ki 1 senede olanlar bunlar. Aldığın ev her gün değerleniyor, çünkü inşaat sektörü bittikçe az olan boş dairelerin fiyatları daha da tavan yapacak.

    Korkmayın, girin ödemem ödeyemem demeyin, ne yapıp ne edip ödüyorsunuz günü geldiğinde.
  • 01-11-2021, 16:29:21
    #25
    t4ko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev sahibi olmak için öncelikle cesaret gerekiyor. Geçen sene 0.64'ten kredi faiz oranlarıyla milyonlarca insan ev sahibi oldu bende dahil. Ekşisözlük, R10 dahil pek çok platformda ben hayatımın 5-10 yılını borç ödeyerek geçiremem, o eve vereceğim faiz parasıyla gezer tozarım farklı farklı evlerde kiracı olarak otururum dediler peki ne oldu? cesareti olmayanlar halen evsiz. Eve verdiğin faiz 40-50 bin evin değeri 150 bin arttı ki 1 senede olanlar bunlar. Aldığın ev her gün değerleniyor, çünkü inşaat sektörü bittikçe az olan boş dairelerin fiyatları daha da tavan yapacak.

    Korkmayın, girin ödemem ödeyemem demeyin, ne yapıp ne edip ödüyorsunuz günü geldiğinde.
    Konu ev almak istemediğimiz değil. Konu ev alacak taksiti ödeyemeyecek olmamız. Hayatının 10 yılını taksit ödemeye adamak ; hayatını 10 sene boyunca sanki başına hiç bir şey gelmeyecek, sanki başka bir şeye ihtiyacın olmayacak gibi yaşamak demek. Ki bu ülkede yarını atlatırsan şükür diyorsun.
  • 01-11-2021, 16:53:21
    #26
    Osmanli38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 yaşındayim 2 evin 2 arabam var çocukluğumdan bu yana çalışırım inşaat işi yapıyorum. Gerçeğini söylemek gerekirse el işinde çalışılarak sadece karnınız doyuyor bir işin iyi bir ustası iseniz siz istemeseniz de iş gelip sizi buluyor. Beraber ekibimde çalışıp babamdan daha yaşlı olup tek bir arabası bile olmayan insanda var. Yani işin gerçeği ne kadar emek o kadar kazanç oluyor ve küçük yaşta babasız büyüyen biriyim.
    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    32 yaşındayım 2 yıl evel bir kısmını kredi ile 150.000 ₺ aldıgım araç şuan 380.000₺ satmıyorum.

    17-18 yaşından beri çalışıyorum. Çalışmayı bırakıp 25 yaşından itibarende kendi firmamı kurup Taşeronluk yapıp inşaat işleri tutuyorum küçük orta ölçekte.

    Çalıştıgım zaman şimdinin parasıyla ustalara 200 lira yövmiye veriliyordu ama 1 ustanın sana çıkardığı iş en az 2.000₺.. Yani usta çalısıyor 200 lira yövmiye alıyor ama işverene 2.000₺ kazandırıyor niye ? Çünkü usta Risk alıp kendini işini tutmadıgı için…

    Önceden fiyatlar böyle yüksek değildi 350.000₺ nakit ve altın bozdurarak aldıgımız daire şuan 1 milyon.

    Aylık maaşla pek bir yere gelinmiyor.. Ne yapıp edin kendi işinizi yapmaya ve girişimci olmaya bakın..

    Aylık maaşla yövmiyeyle sadece işvereni zengin edersiniz..

    Piyasada gördüğünüz araçların büyük kısmı kredi ile alınma ayrıca evlerde öyle karı koca çalışıyor eve 2 maaş giriyor kredi çekip araba daire alıyorlar 15 sene o dairenin ve arabanın borcunu ödemekle geçiyor..

    2 yıl evel bu ev ve arabayı almasaydım şimdiki artan fiyatlarda asla istediğim gibi daire ve araba sahibi olamazdım + son 1 yıl boyuncada hiç inşaat işi tutamadım çünkü çimentonun m3 fiyatı fırladı demirin ton fiyatı 8.000₺ yi geçti kâr oranımız çok düştü.. Teklif verdiğimiz işlerde kurtarmadıgı için iş tutmuyorum, ben kâr edip kazanmıyorsamsa müteahiti sırtımdan zengin etmeye niyetim yok..
    Konudaki en gerçekçi iki yorum.
    Altına da imzamı atıyorum.
  • 01-11-2021, 18:33:37
    #27
    LordHaseky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konudaki en gerçekçi iki yorum.
    Altına da imzamı atıyorum.
    Hayat tecrübesi ve çocukluktan gelen dışarı sokak hayatı ve erken yaşta çalışmakla ezilmekle gelen tecrübeye dayalı. Allah herkesin gönlüne göre versin. İyi forumlar