• 02-03-2021, 07:22:00
    #10
    yilmazsocial.com
    saylica adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Twitter de görmüştüm ev araba almak kolay diye bir yazı okumuştum. Dalga geçer gibi ev araba almak kolay diyorlar sağ olsunlar. Halbuki Faturasını ödemeyen onlarca insan varken. Asgari ücret çalışıp ek gelir olarak araç alıp satanlar için %5 Vergi, Adsenseden aylık 500 Tl kazan. Olmaz bana vergi vereceksin git şahıs şirketi kur 500 kazanıyorsan giderim 700 Olsun ( Örnek) 200 zarar kimsenin umrumda değil yeterki vergini öde. Freelancer çalış üstüne üstlük öğrencisin aylık 300- 500 Harçlık çıkarıyorsun hayır efendim ! Vergisini öde. Yağdır bilmem nedir çoğu ürüne %40-45 Oranında zam. Ama çiftcinin ürettiği ürün aldığı para aynı. Asgari ücrete tonlarca zam yapılmıyor. Neden ürün 2 katına çıkıyor ? Burası Muamma. Kendim adına konuşayım youtube için sosyal deney videosu çekiyordum 1-2 tane çektim pandemi girince bıraktım. Şimdi elim hiç gitmiyor şu adsense vergi olayından sonra. Php, bootstrap çalışıyorum şuan elim hiç gitmiyor kod yazmaya. Neden ? Freelancer vergi olayından sonra. Btc alıp 3-5 bir şey kazanırmıyım diye hayal kur. Webtekno paylaşsın btc ye vergi getirilmesi planlanıyor. Merkezde değilim merkeze gidip asgari ücret çalışayım diyorum. Elektrik, Su, Doğalgaz, Gıda ve çoğu şeye zam. Sonra neden ülkemizde kaliteli yazılımcı yok. Neden gençler intihar ediyor. Ne yapalım bize yol gösterin ? Youtube dedim adsense vergiden dolayı soğudum. Yazılım kasıyorum, freelancer vergi ? Yaz gelince araç alıp satayım diyorum ( Doğan, şahin) %5 Vergi + MTV si vb. Ne yapalım biz ? Sadece BTK ya ücretsiz kurs yüklemekle bizim için gelecek ve ya yazılıma teşvik olmuyor. Vergi olmasın değil olsun ama ayda 300 - 500 , 3-5 iş yapan ahmete vergi olmasın. Şuan belki çoğunuz yanlış anlayacaksınız. Amacın parti vb. değil . Benim arkadaşlarım, kardeşlerim, ben gibi gençler artık hayattan sıkılmasın biraz esneklik gösterilsin biraz hayata karşı tutumlu yaklaşalım. Bunları yazınca bir şey değişmeyecek ama biraz tokun, acın halinden anlaması lazım.. Yoksa tok yine tok olacak , tok kalacak olan yine biz gibi, siz gibi sizler gibi Pırlanta geçnlere olacak. Umarım kendimi , içimdeki acımı biraz ifade edebilmişimdir. Hatalarım Varsa Affola...
    "Tok olsan, Sadece kendini düşünsen ne yazar, Senin de gireceğin 2 metre mezar"

    yaptığımız iş adam yerine bile koyulmuyor 10 senedir sosyal medyadan para kazanıyorum ama çalışan sınıfında değilim halk tarafından eski nesil tarafından

    evet araba almak kolay kredi çekip ömrünü verirsen ama asla kredi çekmeden araba alacak babayiğit yok normal sınıf insanlar arasında benim hayalim motor almak 10bin liralık biriktiremiyorum alamıyorum kredi çekmeden asla ama asla alamicam çalışan olmadığın için kredi de vermiyorlar iyiki vermiyorlar o batağa düşmüyorum zaten 12bin devlete kyk parası ödicez bitmişiz biz arka fona müslüm babayı verin gelsin
  • 02-03-2021, 07:31:09
    #11
    yilmazdursunliv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaptığımız iş adam yerine bile koyulmuyor 10 senedir sosyal medyadan para kazanıyorum ama çalışan sınıfında değilim halk tarafından eski nesil tarafından

    evet araba almak kolay kredi çekip ömrünü verirsen ama asla kredi çekmeden araba alacak babayiğit yok normal sınıf insanlar arasında benim hayalim motor almak 10bin liralık biriktiremiyorum alamıyorum kredi çekmeden asla ama asla alamicam çalışan olmadığın için kredi de vermiyorlar iyiki vermiyorlar o batağa düşmüyorum zaten 12bin devlete kyk parası ödicez bitmişiz biz arka fona müslüm babayı verin gelsin
    İtalyada arkadaşım 2 ay çalışarak audi a6 aldı geçen gün hesapladık, türkiye de 3-4 yıl çalışırsan ve kazandığım paradan 2 bin tl her ay kenera atarsan öyle alıyorsun. En son yurt dışına gideceğim ailemi de alıp. El insaf kalmıyor gün gün. Benim yaşımda gençler yurt dışında gününü gün ederken ben burda gelecek düşünüyorum. Vergileri düşünüyorum, zamları düşünüyorum. Her şeye vergi bindirip. Sonra vergi bindirdikleri işlere bizi teşvik ediyorlar. Gerçekten çok komik . Freelancer vergi bindir. Sonra btk da gençlerimizi yazılımcı olmaya teşvik. Ülkem ülkem güzel ülkem daha çok şey söylemek isterim ama sonra hain ilan ediyorlar. İnşallah tez zamanda bu durumlardan kurtuluruz. Hiç bir siyasi parti vb. savunmam. Benim için her zaman en iyi parti. Halkımın iyi olmasıdır. Hayatı rahat yaşamasıdır. Her işten hakkını almasıdır. Babalarımızın borçtan ihtihar etmemesidir. Gençlerimizin hayallerini yıkmamaktır. Tekrardan hatalarım affola.

    "Dünyaya bir daha gelmeyecekken neden bu kadar hırs , neden bu kadar aç gözlülük, neden bu kadar zulüm"
  • 02-03-2021, 07:31:26
    #12
    bu sorun tek bende var sanıyordum 2 gün önce papara hesabımda 350 tl para vardı ay sonu faturalarımı bir ödedim 50TL para kaldı neyse ki stajım başladığı için bir yandan stajdan maaş gelecek o içimi rahatlatıyor ama para yönetimi hakkında araştırma yapmam gerekiyor sanırım
  • 02-03-2021, 07:38:21
    #13
    genel olarak çok zor bir zamanda yaşıyoruz 18 yaşındayım ben ve en büyük derdim para kazanmak, ailem aşırı zorluklardan gelmiş ne istersem vermeye çalışmış bende onlardan genelde kıyafet alırken gezmeye giderken para isteyemem alışkın değilim o yüzden ufakken harçlıklarımı biriktirip son 1 yıldır da kendi paramı kazanıp da isteklerimi karşılıyorum 18 yaşındayım ben daha resmi olarak reşit bile değilim ama bunları düşünüyorum bence böylesi daha iyi ileride birçok arkadaşım veya diğer insanlar okulları bittiğinde veya aileleri onlara para vermeyi kestiklerinde parayı nasıl kazanacaklarını bilmiyorlar çok şükür bazı zorlukların insanlara kattığı şeyler oluyor kabullenip daha çok çalışmaktan başka şansımız yok diye düşünüyorum
  • 02-03-2021, 07:40:56
    #14
    yilmazsocial.com
    insanları isyana teşvik ediyorum sanıp ban atmaz inş admin yorumlara baktım da herkes aynı konudan dertli
  • 02-03-2021, 07:41:40
    #15
    Benden öneri, cimri olmayı öğrenin 😅 5 aydır şu kadarlık iş yapayım premium üyelik alacağım diye diye birikim yaptım ama premiuma para vermek evlat acısı gibi geliyor 😅
  • 02-03-2021, 07:44:46
    #16
    amma abartıyorsunuz, arabanız var elinizde son model telefonlar, sonra evinizde buzdolabınız da var. daha ne istiyorsunuz anlamış değilim.

    https://eksisozluk.com/kuru-ekmek-yi...ildir--6764965
  • 02-03-2021, 07:46:15
    #17
    umutyasaru adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    genel olarak çok zor bir zamanda yaşıyoruz 18 yaşındayım ben ve en büyük derdim para kazanmak, ailem aşırı zorluklardan gelmiş ne istersem vermeye çalışmış bende onlardan genelde kıyafet alırken gezmeye giderken para isteyemem alışkın değilim o yüzden ufakken harçlıklarımı biriktirip son 1 yıldır da kendi paramı kazanıp da isteklerimi karşılıyorum 18 yaşındayım ben daha resmi olarak reşit bile değilim ama bunları düşünüyorum bence böylesi daha iyi ileride birçok arkadaşım veya diğer insanlar okulları bittiğinde veya aileleri onlara para vermeyi kestiklerinde parayı nasıl kazanacaklarını bilmiyorlar çok şükür bazı zorlukların insanlara kattığı şeyler oluyor kabullenip daha çok çalışmaktan başka şansımız yok diye düşünüyorum
    Düşüncenize saygı duyuyorum aynı şekilde ben de ailemden para almıyorum. Bana çok şey katıyor haklısınız. Fakat bizim böyle olmamız. Kendimizi geliştirmemize yardımcı olmuyor. Yazılım vergi, Youtube vergi, araç al sat vergi, her şeye zam zam. Hadi ailemizden para almadık kendimiz kazandık ( Nerden kazanacaksak ) Nerden kazanacağiz ? Vergiler aldı başını gidiyor, zamlar öyle. Bence her şeyden önce bizim önümüzü açmaları gerekir. Ayakta kalmayı öğrenmek yerine . Ayakta kalmayı öğrenmiş ve ayakta kalarak devam etmeyi öğrenmek gerekiyor. Bu noktada da devletimiz işin içine giriyor. Türkiye sınırları için de yaşadığımıza göre devletimizin kurallarına uymalıyız. Bu yüzden devletimiz bize biraz esneklik göstermeli diye düşünüyorum.
  • 02-03-2021, 07:51:16
    #18
    arenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amma abartıyorsunuz, arabanız var elinizde son model telefonlar, sonra evinizde buzdolabınız da var. daha ne istiyorsunuz anlamış değilim.

    https://eksisozluk.com/kuru-ekmek-yi...ildir--6764965
    Haklısınız hocam. Araba almamız kolay, Ev almamız kolay ( Tabi yoksa kredi çekip ömrünün sonuna kadar kim Katlı faizli kredi ödeyecek bankalarımıza ). Gerçekten doluyum hocam neler var içimde ama hepsini söylersek hele de doğruysa vay halimize metin akpınar ve müjdat gezen gibi dava açarlar