• 16-05-2009, 14:57:17
    #10
    GoldenBlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    patlıcan kebabı değilde söğürme olucak.
    ya orda asıl söylenmek istenen onuda yer onuda yer farketmez anlamında.yoksa lahmacun asla ama asla söhürme'siz yenmez

    teknohaberci adlı üyeden alıntı:
    Ben de Osmaniyede yaşarken bu ve benzeri muhabbetlere rastladım daha doğrusu deyişlere.Oranın da konuşma şekli hemen hemen aynı hatta hep kele bre falan derdik

    Sonra eniştem de ökkeş ama antepli değil deme ki osmaniye de antepe çok benziyor

    Özledim buralarda oraların sıcaklığı yok
    antep ağzı osmaniyeye göre daha bi incedir.yani maraş malatya osmaniye adana tarafları daha bi kalın söyleyiş tarzlarına sahip.
    mesela oralarda gelorum gidorum tarzı kullanılır..antepde geliyk gidiyk
  • 16-05-2009, 15:12:06
    #11
    birçok antepli tanışım var.ve yazılan bir çok yazılarda da uyuyorlar.şahsen birisi bana devamlı abi yorum demezmi kopuyorum.
    yav yorum agam dediklerindeyse bitiyorum.
    güzel şiveleri var.
    ne zaman bir antepli ile aynı ortamda bulunsam şivemi şaşırıyrum.
    çok çabuk alışkanlık yaratıyor ortamdaki kelimeler ağzımda dolanıyor.
    o yüzden kolay kolay antepli birisiyle aynı ortamda bulunmuyorum.
    iki 3 kelimelerinden birisi agam yorum oluyor genelde buda ağzıma dolanıyor.
    biraz garip huyumda olsa öyleyim
  • 16-05-2009, 15:16:17
    #12
    Güzel şeyleri yazmışsın , Özledim bak şimdi antep'i

    antepli bi ögrencinin evine yeni gelen diğer bi antepli tabii birbirlerinin antepli olduklarının farkında deillerdir taa ki ev sahibi anteplinin kalkıpta misafire yemek yaparken 'genelde makarna olur' has antep salçası yerine domates salçası koyarken misafir anteplinin benimki salçasız olsun diyene gadar. çünkü hiçbir antepli safi domates salçasıynan yapılan yemeee yemezzz ,domates salçası olucuysa bile ille oda antep salçası olmalı......

    şu olayı antep'li olupta yaşamayan yoktur sanırım , bende çok yaşarım
  • 16-05-2009, 15:19:24
    #13
    süpermiş hakkatten yağlı köfte, lahmacun, kebap vazgeçilmezler
  • 16-05-2009, 15:23:49
    #14
    antepli biri bizim burda yaşayamaz sanırım açlıktan 3 günde hakkın rahmetine kavuşur kaldı ki biz bile 5 senede zor adepte olmuştuk
  • 16-05-2009, 17:00:39
    #15
    teknohaberci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    antepli biri bizim burda yaşayamaz sanırım açlıktan 3 günde hakkın rahmetine kavuşur kaldı ki biz bile 5 senede zor adepte olmuştuk
    merak etme bi antepli yemek konusunda başının çaresine bakmasını bilir
    balcanını (patlıcanını) alır kebabını yapar..kebaplık patlıcan bulamazsa getirtir biyerlerden.
    her haftasonu sahre sini (pikniğini) yapar mutlaka..
    lahmacunun asıl yapılışını oradaki pide fırınına zorda olsa anlatır ve mutlaka o lahmacunu yer..çünkü dayanamaz
    baklava ihtiyacınıda giderir mutlaka.hiç bulamadı bana bi tlf. açar
  • 16-05-2009, 17:08:02
    #16
    MicroChip adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merak etme bi antepli yemek konusunda başının çaresine bakmasını bilir
    balcanını (patlıcanını) alır kebabını yapar..kebaplık patlıcan bulamazsa getirtir biyerlerden.
    her haftasonu sahre sini (pikniğini) yapar mutlaka..
    lahmacunun asıl yapılışını oradaki pide fırınına zorda olsa anlatır ve mutlaka o lahmacunu yer..çünkü dayanamaz
    baklava ihtiyacınıda giderir mutlaka.hiç bulamadı bana bi tlf. açar

    bizim burda kokulu otlar ve maki bitki örtüsü yok.ne eti ne sütü hiçbir şeyi lezzetli değil.istediğin kadar yap lezzet çookk uzaklarda sürekli antep ve dolaylarından besin akışını sağlamayı gözü kesen gelsin beri

    mangal isi dumanı bile burda tatsız o kadar diyim yani

    Biz osmaniyedeyken pinknik kültürü denen bişi vardı her hafta sonu dolardık arabamıza bi kilo et bi mangal 10-15 şiş yeterdi.şimdi çok özlüyorum o günleri Allahım
  • 16-05-2009, 17:21:05
    #17
    Antepte millet nerde çim bi alan görse kurar hemen mangalı yarın antepte görüş açısı azalır.Cidden söylüyorum pazar günleri havada sis varmış gibi oluyor.Kebap dumanlarından.
  • 16-05-2009, 18:08:29
    #18
    GoldenBlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Antepte millet nerde çim bi alan görse kurar hemen mangalı yarın antepte görüş açısı azalır.Cidden söylüyorum pazar günleri havada sis varmış gibi oluyor.Kebap dumanlarından.
    yarın kavaklık dolaylarına incem.unutmazsam çeker koyarım fotosunu (:
    gerçi kara bi dumandan başka bişey görünmez ama olsun