• 13-05-2022, 20:10:34
    #10
    Hexagon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi öncelikle genel olarak şunları bilmek gerek:
    1- Kripto para volitiliteli, çok kırılgan ve fud a çok elverişli market yapısı vardır.
    2- Sizin de belirttiğiniz gibi regüle edilmemiş devlet mekanizması tarafından denetimi olmayan piyasadır.
    3- Bu ve bunun gibi benzer unsurlar sebebiyle en riskli yatırım aracıdır.

    Bu 3 noktayı bu işin içinde olmayan 7 den 70'e artık duymayan yok gibi. Peki bu piyasada yıllardır birbirine benzeyen yüzlerce olay yaşanmışken neden hala hiç ummadığımız maddi kayıplar yaşıyoruz? Cevabı 3 kelimelik bir cümle.
    - Risk yönetimi yapmıyoruz. Evet olay bu, cevabını söyledim, yapmak isteyen araştırıp deneyebilir.

    Kriptonun fişini çekmedikçe böyle olaylar çok yaşanması muhtemel, işte olay da bu, piyasa böyle işte. Şeffaf olmak gerek, özellikle ülkemizde işin içinde olan insaların %95 ı kripto para piyasasının ne olduğu bilmiyor, uzun süredir aldım sattım diyen bile idrak edemedi, net söylüyorum.
    Forumdan kriptoyla ilgili ticari girişimim olmadığı için çıkarlarını koruyan biri de değilim. Elimden geldiğince söylüyorum. Yine de anlatırım. Yatırımcı bilinçlenmezse sistem bunu önümüze çıkaracak.

    Son olaylarda kripto yatırımı olan herkes etkilendi, zarar etmedim diyen yalan söyler. Çünkü olay diğer tüm unsurları da etkiledi. Ama B planı yapan zararı hedgeledi, şahsım dahil. Gelelim merkezi borsalara yaklaşımınızla ilgili olan kısma...


    Kıymetli kardeşlerim... İlla şöyle bir giriş yapıp yapıp anlattıracaksınız adama 😂

    Her neyse size bir çok olayı, bilgiyi delilleriyle açıklarım ama gerek duymuyorum. İşin içinde olan biri söylüyorum, önceki mesajımda dediklerimin sonuna kadar arkasındayım. Bugün yaşanmış şu olayla merkezi belli ellerin yaptığını sizlerin yorumuna bırakıyorum:



    https://twitter.com/cz_binance/statu...ye_09bdhw&s=19


    Günlerdir düşen LUNA'yı 0.01$ görene kadar vadeli işleme kapatmayıp, bir anda hem alım-satıma hem de çekim işlerine kapatmak bu suça ortak olmak değil midir? Dediği gibi yatırımcılarını mı düşünüyor gerçekten? 1-0.5$ arası onlarca kademeye girdiğim emirlerim neden gerçekleşmeden teğet geçti, stop-loss dahil? Long tarafında gerekli likitide yok diye kazancı sürekli artan pozisyonumu otomatik kapatıyorlar. Ama birilerinin short işlemleri 0.0000 bilmem kaç sıfıra indirecek kadar başarılı oluyor 😀 CZ dünyanın en zengin isimlerinden biri nasıl olmuş buradan az çok belli😀 CZ'nin açıklamasını okuyalım sorularımla ilgili ele aldığı bir husus varsa, söyledikleri içinize siniyorsa saygı duyarım. Regüle bir düzende böyle bir ekonomik güç kurabilir miydi, sanmıyorum. Ama merkeziyetsiz dexlerde işleyiş bellidir. Mesela şu olaya bakalım isterseniz:



    https://twitter.com/0xSmartContract/...OJzD0Mhlg&s=19

    Balinalar parasını merkezi borsalara kadar aptal değil hocam, düzeni de kuralı da bilir, kendi risk yönetimini yapar. Floodda da ifade edildiği gibi "merkezi borsalardaki kaldıraçlı işlemleri amatörler kullanır" Sun her ne kadar akıllı adam olsa da merkeziyetsiz felsefesini yanlış para emellerine alet ettiği için sistem cezasını kesecekti, zor yırttı😀
    Sonuç olarak... Blockchain teknik yapısına bakarsak merkezi borsalarda aldığın şey bir kripto para değildir. O şeyleri hesabımızda tuttuğumuz yer de bir kripto cüzdanı değildir. Cüzdan olmadığı için bir adress tx verilmez. Hesabınıza yatırmak istediğiniz her coin için farklı farklı cüzdan adresi verilme sebebi size değil kendi cüzdanlarına gitmesidir. Cüzdan tx adresi tektir, farklı chainleri tek adreste kullanmamızı olanak sağlar. kimin cüzdanında ne var görmeyi, şeffaflık olmasını ve gizli saklı işlerin yaşanmaması için bu teknoloji bizlere sunulmuştur. Bu 1$ olan için de geçerli 1 milyar doları olan için de geçerli. Olması gereken cüzdan budur:

    CÜZDAN 1
    CÜZDAN 2

    Gizli olan ya da bilinmeyen şeyler yazmadım, isteyen kendisine milyonlar kazandıracak bilgi birikime sahip olabilir. Bu teknoloji böyle imkan tanıyor. Kim neyi seçmek isterse artık...

    Sevgiler
    Aslında aşağı yukarı aynı şeyleri söylüyoruz zaten

    Merkeziyetsiz derken çoğu insan alınan kararların yatırımcı topluluğu lehine alındığını, her şeyin şeffaf olduğunu, amacın yatırımcının korunması olduğunu sanıyor. Merkez bankaları sıkışınca para basıyor, kripto da öyle mi, sınırlı bir arzı var diye düşünenler geldiğimiz nokta da bunların pek de bir öneminin kalmadığını gördü sanırım. 1 günde tüm birikimler eridi.

    Peki bu önlenemez miydi? En kötü Binance borsası müdahale edebilirdi. Yapılan bu saldırıyı başında durdurabilirdi. Spot dahil kaldıraç işlemlerini kesebilirdi. Kim hesap soracaktı? Herkes kabul etmek zorunda kalacaktı. Hatta tam tersi orta ve alt gelirli yatırımcılar destek verecekti. Ama olmadı. Ha tabii luna sadece Binance da listelenmiyordu ama yine de bu kadar düşüş olmazdı.

    Ben bunu 2 sebebe bağlıyorum.

    1. aslında UST BUSD için bir rakipti. Her ne kadar BUSD sadece Binance da kullanılsa da stabil bir coin de yaşanacak böylesi bir düşüş ister istemez BUSD a yarayacaktı. Sadece UST değil aslında diğer stabil coinlerin de tehlike de olduğunu herkes görmüş oldu. BUSD Binance de kullanıldığı için böyle bir saldırı planlandığı zaman Binance anında müdahale edip BUSD fiyatını dengeleyebilir. Eğer UST de olduğu gibi düşüşe izin verirse kendine olan güveni kaybeder ki bunu göze alamaz.

    2. balinalara müdahale edip onları ürkütmek istemedi. Kısa sürede 10x 20x ve daha fazlasını gören coinlere müsaade edip aynı şekilde yaşanan düşüşe engel olmaya çalışırsan bu birilerini kızdırır. Zaten bu tarz coinleri bu kadar şişirilmesinin nedeni düşükten toplayıp yüksekten satmak değil mi? Hiç bir balina benim şu kadar BTC olsun diye almıyor. Piyasa da karşılığı olmayan bir şeye kimse yatırım yapmaz. Şu kadar dolarım olsun diye alıyorlar.

    Son olarak Binance akıllıca davrandı ve tüm işlem çiftlerine kapatmasına rağmen sadece BUSD için açık bıraktı lunayı. Bu sayede bari arta kalan coinleri getirin BUSD a çevirin ziyan olmasın dedi.
  • 15-05-2022, 11:45:12
    #11
    tether usd ve amerika gibi.
    karsiliksiz amerikan dolari , amerikan dolari nasil basiyor kafasina gore..
    Tether da oyle. cok defa amerikada davalik oldu havuz hesaplarini halka acilmasi icin ama salladiklari bircok neden den oturu yapmadilar.

    ben sahsen TRY tutuyorum. Bu durumda bile borsa kacarsa try gider

    her turlu risk var. Banka hesabina transfer yapiyorum bazen ama bu zamanda limitim doluyor.
  • 15-05-2022, 17:29:17
    #12
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında aşağı yukarı aynı şeyleri söylüyoruz zaten

    Merkeziyetsiz derken çoğu insan alınan kararların yatırımcı topluluğu lehine alındığını, her şeyin şeffaf olduğunu, amacın yatırımcının korunması olduğunu sanıyor. Merkez bankaları sıkışınca para basıyor, kripto da öyle mi, sınırlı bir arzı var diye düşünenler geldiğimiz nokta da bunların pek de bir öneminin kalmadığını gördü sanırım. 1 günde tüm birikimler eridi.

    Peki bu önlenemez miydi? En kötü Binance borsası müdahale edebilirdi. Yapılan bu saldırıyı başında durdurabilirdi. Spot dahil kaldıraç işlemlerini kesebilirdi. Kim hesap soracaktı? Herkes kabul etmek zorunda kalacaktı. Hatta tam tersi orta ve alt gelirli yatırımcılar destek verecekti. Ama olmadı. Ha tabii luna sadece Binance da listelenmiyordu ama yine de bu kadar düşüş olmazdı.

    Ben bunu 2 sebebe bağlıyorum.

    1. aslında UST BUSD için bir rakipti. Her ne kadar BUSD sadece Binance da kullanılsa da stabil bir coin de yaşanacak böylesi bir düşüş ister istemez BUSD a yarayacaktı. Sadece UST değil aslında diğer stabil coinlerin de tehlike de olduğunu herkes görmüş oldu. BUSD Binance de kullanıldığı için böyle bir saldırı planlandığı zaman Binance anında müdahale edip BUSD fiyatını dengeleyebilir. Eğer UST de olduğu gibi düşüşe izin verirse kendine olan güveni kaybeder ki bunu göze alamaz.

    2. balinalara müdahale edip onları ürkütmek istemedi. Kısa sürede 10x 20x ve daha fazlasını gören coinlere müsaade edip aynı şekilde yaşanan düşüşe engel olmaya çalışırsan bu birilerini kızdırır. Zaten bu tarz coinleri bu kadar şişirilmesinin nedeni düşükten toplayıp yüksekten satmak değil mi? Hiç bir balina benim şu kadar BTC olsun diye almıyor. Piyasa da karşılığı olmayan bir şeye kimse yatırım yapmaz. Şu kadar dolarım olsun diye alıyorlar.

    Son olarak Binance akıllıca davrandı ve tüm işlem çiftlerine kapatmasına rağmen sadece BUSD için açık bıraktı lunayı. Bu sayede bari arta kalan coinleri getirin BUSD a çevirin ziyan olmasın dedi.
    "Son olarak Binance akıllıca davrandı ve tüm işlem çiftlerine kapatmasına rağmen sadece BUSD için açık bıraktı lunayı. Bu sayede bari arta kalan coinleri getirin BUSD a çevirin ziyan olmasın dedi. "
    Ziyan olmasın diye BUSD paritesini açan, bizleri düşündüğü için teşekkürler koca yürekli CZ Mesele BUSD la hiç alakası yok, BUSD-UST yapısı çok farklı zaten. Her neyse bence bakış açınızı değiştirin derim

    Ben önceki mesajımda bu durumdan bahsettim, sonrasında bakın neler çıkıyor ortaya...



    https://twitter.com/0xSmartContract/...04145650827266


    Hesap benim değil bu arada, buradan alıntı yapıyorum diye öyle düşünülmesin Takip ettiğim bir kaynak sadece. LUNA coini ne amacı var, Terra ağındaki kullanım nedenini bilen bir kişi, day trade haricinde asla LUNA'nın yanında bile geçmez. CZ'nin LUNA yı tekrar alım-satıma açması, bu kadar volitiliteli hareket etmesi ve sadece BUSD paritesinde açmasının amacı hala zararını kurtarmaya çalışanları ümitlendirip, sonra... Sonrasını bence malum Merkezi borsalara hala güveni olanlara saygı duyarım.

    Bu güruh "Rüzgar nereye eserse aynı taraftalar" bence çoğu insan hala olayın ne kadar büyük olduğunu anlamadı. Umarım risk yönetimi doğru ayarlanıp kazançlı çıkarlar. Herkese bol şans
  • 15-05-2022, 17:41:08
    #13
    Hexagon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Son olarak Binance akıllıca davrandı ve tüm işlem çiftlerine kapatmasına rağmen sadece BUSD için açık bıraktı lunayı. Bu sayede bari arta kalan coinleri getirin BUSD a çevirin ziyan olmasın dedi. "
    Ziyan olmasın diye BUSD paritesini açan, bizleri düşündüğü için teşekkürler koca yürekli CZ Mesele BUSD la hiç alakası yok, BUSD-UST yapısı çok farklı zaten. Her neyse bence bakış açınızı değiştirin derim

    Ben önceki mesajımda bu durumdan bahsettim, sonrasında bakın neler çıkıyor ortaya...



    https://twitter.com/0xSmartContract/...04145650827266


    Hesap benim değil bu arada, buradan alıntı yapıyorum diye öyle düşünülmesin Takip ettiğim bir kaynak sadece. LUNA coini ne amacı var, Terra ağındaki kullanım nedenini bilen bir kişi, day trade haricinde asla LUNA'nın yanında bile geçmez. CZ'nin LUNA yı tekrar alım-satıma açması, bu kadar volitiliteli hareket etmesi ve sadece BUSD paritesinde açmasının amacı hala zararını kurtarmaya çalışanları ümitlendirip, sonra... Sonrasını bence malum Merkezi borsalara hala güveni olanlara saygı duyarım.

    Bu güruh "Rüzgar nereye eserse aynı taraftalar" bence çoğu insan hala olayın ne kadar büyük olduğunu anlamadı. Umarım risk yönetimi doğru ayarlanıp kazançlı çıkarlar. Herkese bol şans
    Halen daha para yatıranları görüyorum. O da maşallah düştükçe düşüyor. Ben ümit verme olarak bakmıyorum. İçeri de yine hatırı sayılır oranda luna var. Niye bunlar ziyan olsun ki? Hangi borsa bunları yakmak ister? Bel ki ilerleyen süreçte alım-satımı kapatıyoruz tüm lunalar busd a çevrilecek diyecek.
  • 15-05-2022, 18:34:14
    #14
    agalar istediklerine istedikleri operasyonu çekiyor, bu kadar.. 😅