Şimdi öncelikle genel olarak şunları bilmek gerek:
1- Kripto para volitiliteli, çok kırılgan ve fud a çok elverişli market yapısı vardır.
2- Sizin de belirttiğiniz gibi regüle edilmemiş devlet mekanizması tarafından denetimi olmayan piyasadır.
3- Bu ve bunun gibi benzer unsurlar sebebiyle
en riskli yatırım aracıdır.
Bu 3 noktayı bu işin içinde olmayan 7 den 70'e artık duymayan yok gibi. Peki bu piyasada yıllardır birbirine benzeyen yüzlerce olay yaşanmışken neden hala hiç ummadığımız maddi kayıplar yaşıyoruz? Cevabı 3 kelimelik bir cümle.
- Risk yönetimi yapmıyoruz. Evet olay bu, cevabını söyledim, yapmak isteyen araştırıp deneyebilir.
Kriptonun fişini çekmedikçe böyle olaylar çok yaşanması muhtemel, işte olay da bu, piyasa böyle işte. Şeffaf olmak gerek, özellikle ülkemizde işin içinde olan insaların %95 ı kripto para piyasasının ne olduğu bilmiyor, uzun süredir aldım sattım diyen bile idrak edemedi, net söylüyorum.
Forumdan kriptoyla ilgili ticari girişimim olmadığı için çıkarlarını koruyan biri de değilim. Elimden geldiğince söylüyorum. Yine de anlatırım. Yatırımcı bilinçlenmezse sistem bunu önümüze çıkaracak.
Son olaylarda kripto yatırımı olan herkes etkilendi, zarar etmedim diyen yalan söyler. Çünkü olay diğer tüm unsurları da etkiledi. Ama B planı yapan zararı hedgeledi, şahsım dahil. Gelelim merkezi borsalara yaklaşımınızla ilgili olan kısma...
Kıymetli kardeşlerim... İlla şöyle bir giriş yapıp yapıp anlattıracaksınız adama 😂
Her neyse size bir çok olayı, bilgiyi delilleriyle açıklarım ama gerek duymuyorum. İşin içinde olan biri söylüyorum, önceki mesajımda dediklerimin sonuna kadar arkasındayım. Bugün yaşanmış şu olayla merkezi belli ellerin yaptığını sizlerin yorumuna bırakıyorum:
https://twitter.com/cz_binance/statu...ye_09bdhw&s=19
Günlerdir düşen LUNA'yı 0.01$ görene kadar vadeli işleme kapatmayıp, bir anda hem alım-satıma hem de çekim işlerine kapatmak bu suça ortak olmak değil midir? Dediği gibi yatırımcılarını mı düşünüyor gerçekten? 1-0.5$ arası onlarca kademeye girdiğim emirlerim neden gerçekleşmeden teğet geçti, stop-loss dahil? Long tarafında gerekli likitide yok diye kazancı sürekli artan pozisyonumu otomatik kapatıyorlar. Ama birilerinin short işlemleri 0.0000 bilmem kaç sıfıra indirecek kadar başarılı oluyor 😀 CZ dünyanın en zengin isimlerinden biri nasıl olmuş buradan az çok belli😀 CZ'nin açıklamasını okuyalım sorularımla ilgili ele aldığı bir husus varsa, söyledikleri içinize siniyorsa saygı duyarım. Regüle bir düzende böyle bir ekonomik güç kurabilir miydi, sanmıyorum. Ama merkeziyetsiz dexlerde işleyiş bellidir. Mesela şu olaya bakalım isterseniz:
https://twitter.com/0xSmartContract/...OJzD0Mhlg&s=19
Balinalar parasını merkezi borsalara kadar aptal değil hocam, düzeni de kuralı da bilir, kendi risk yönetimini yapar. Floodda da ifade edildiği gibi "merkezi borsalardaki kaldıraçlı işlemleri amatörler kullanır" Sun her ne kadar akıllı adam olsa da merkeziyetsiz felsefesini yanlış para emellerine alet ettiği için sistem cezasını kesecekti, zor yırttı😀
Sonuç olarak... Blockchain teknik yapısına bakarsak merkezi borsalarda aldığın şey bir kripto para değildir. O şeyleri hesabımızda tuttuğumuz yer de bir kripto cüzdanı değildir. Cüzdan olmadığı için bir adress tx verilmez. Hesabınıza yatırmak istediğiniz her coin için farklı farklı cüzdan adresi verilme sebebi size d
eğil kendi cüzdanlarına gitmesidir. Cüzdan tx adresi tektir, farklı chainleri tek adreste kullanmamızı olanak sağlar. kimin cüzdanında ne var görmeyi, şeffaflık olmasını ve gizli saklı işlerin yaşanmaması için bu teknoloji bizlere sunulmuştur. Bu 1$ olan için de geçerli 1 milyar doları olan için de geçerli. Olması gereken cüzdan budur: CÜZDAN 1 CÜZDAN 2
Gizli olan ya da bilinmeyen şeyler yazmadım, isteyen kendisine milyonlar kazandıracak bilgi birikime sahip olabilir. Bu teknoloji böyle imkan tanıyor. Kim neyi seçmek isterse artık...
Sevgiler