• 22-12-2017, 22:36:56
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ce7in adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesele finansal piyasalardaki tecrübeniz ya da tecrübesizliğiniz değil, yeni bir teknolojiyi eski argümanlarla değerlendiriyor oluşunuz. Bu durumu yargılamıyorum. Olması gereken bu zaten. İnsan beyni sahip olduğu veriler üzerinden çıkarımlar yapar. Karşılaştığı yeni örüntüleri geçmiş deneyimleriyle eşleştirmeye çalışır. Bu konuda oldukça iyidir. Bulutlardan bile anlam çıkarabiliyoruz çoğu zaman. Yaşadığımız bir olayı gördüğümüz bir rüya ile ilişkilendirip "rüyamda gördüm, gerçekleşti" kanısına varıyoruz. Rüya tabirleri, fallar, astroloji gibi safsatalar da insanın bu yanılgılarının bir ürünü. Örüntü tanıma yeteneğimiz bizi bugünlere getiren, doğada hayatta kalmamızı sağlayan en büyük silahımız. Bize pek çok konuda avantaj sağlayan bu yeteneğimiz yan ürünü de yukarıda bahsettiğim yanılgılarımız. Bundan kaçış yok.

    Her insan sizin yaptığınızı yapar. Geçmiş tecrübelerini karşılaştığı yeni durumlarda kullanmaya çalışır. Bazı durumlarda işe yarasa da çoğu zaman bizi yanıltır. Siz klasik finansal enstrümanlar ile kripto piyasasını aynı görüp buradan değerlendirme yapıyorsunuz ve bu yüzden sıfırlanacağını söylüyorsunuz. Şu an piyasada adı bilinen pek çok uzman da aynısını yapıyor. Ya geleni görmüyor ya da görmek istiyor. Yenilik her dönemde eski düzenin insanları tarafından eleştirilmiş, dışlanmış veya görmezden gelinmiştir. Hatta çoğu zaman yeniliğe savaş açılmıştır. Tıpkı sizin "devletler yasaklayacak" söyleminizdeki gibi. Tarih de bize tüm bu olumsuz tutumların yerle bir olduğunu ve yeniliğin daima galip geldiğini göstermiştir. Özetleyecek olursam; geliyor gelmekte olan.

    Bitcoin pek çok insanı zarara uğratabilir, büyük iniş - çıkışlar yaşayabilir hatta bir zaman sonra tahtını kaybedebilir fakat kripto paralar hayatın her anını etkilemeye ve klasik finansal araçların yerine geçmeye devam edecektir. Tıpkı internetin hayatımızın pek çok yönünü değiştirdiği gibi kripto paralar da finans dünyasını değiştirecektir. Bu Bitcoin olmaz Zitcoin olur, o olmaz başkası olur. Blockchain teknolojisini kullanmak zorunda da değil. Alternatif teknolojiler de kullanılabilir. Her ne olursa olsun olması gereken olacaktır.

    Bitcoin'in dezavantajları ve zamanla hakimiyetini kaybedeceği konusuna ben de katılıyorum. Şu an çıkış felsefesinden uzaklaşmış durumda. Ne ucuz ve hızlı transfer, ne stabilite, ne anonimlik sağlayabiliyor. Üstelik "merkezsiz" denilen para birimi birkaç büyük madencilik havuzunun elinde oyuncak olmuş durumda. Vaatlerinin pek çoğu havada kalıyor. Eğer gelişime ayak uyduramazsa o da silinip gidecektir fakat bu kısa zamanda olmayacak. Ben Bitcoin'i koçbaşı olarak görüyorum. Kalenin kapısını kırdı ve arkasından gelenlere bir yol açtı. Arkasından gelenler de bu yolda ilerleyecektir.

    Not: Şu an bir Bitcoin yatırımım yok. Gerektiğinde girip yeri geldiğinde çıkmayı biliyorum. Portföyüm gelişmelere göre değişiklik gösteriyor ve bu yüzden herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Mevcut yatırımcılara, yatırımcı adaylarına ve bu konuya sizin gibi karamsar bakanlara tavsiyem hiçbir finansal enstrümanın fanatiği ya da düşmanı olmayın. Adı üstünde onlar birer enstrüman. Çalmayı ve keyif almayı bilin. Körü körüne savunmayın ya da bilmeden eleştirmeyin. Öğrenin, öğretin, bilinçli pozisyonlar alın.
    Bu yazıyı sizmi yazdınız?alıntımı
    Yazıyı dikkatlice okuduğumda siz yazdıysanız saygı duyarım.Görüşlerimiz farklı olsa bile karşımda kendini anlatan bir muhalefi tercih ederim.
    Siz yazdıysanız eğer tebrikler.Karşımda her zaman akıllı insanla muhalefet etmek isterim. çünki cahile dert anlatılmaz.
  • 22-12-2017, 22:43:49
    #20
    TooCooL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yazıyı sizmi yazdınız?alıntımı
    Yazıyı dikkatlice okuduğumda siz yazdıysanız saygı duyarım.Görüşlerimiz farklı olsa bile karşımda kendini anlatan bir muhalefi tercih ederim.
    Siz yazdıysanız eğer tebrikler.Karşımda her zaman akıllı insanla muhalefet etmek isterim. çünki cahile dert anlatılmaz.
    Bizzat benim yazım. Sizin mesajınıza yönelik yazdım. Yazılım geliştirici olduğum için kripto paraları kullandıkları teknoloji ve bunun reel hayata etkileri üzerinden değerlendirmeye çalışıyorum. Ağırlıklı olarak yapay zekâ üzerine yoğunlaşsam da bir süredir blockchain, sonrasında da tangle gibi teknolojilerle ilgilenmeye başladım. Daha çok bu teknolojilerin felsefesine ve getirdikleri yeniliklere odaklanıyorum. Bir de şahsi projelerimde bu teknolojilerden nasıl yararlanabileceğime ve bu teknolojilerle neler yapabileceğime. Vakit buldukça da trading yapıyorum. Bu yüzden mesajım daha çok işin felsefesine ve teknolojisine yönelik oldu.

    Yorumunuz için teşekkür ederim.
  • 22-12-2017, 22:50:43
    #21
    Üyeliği durduruldu
    TooCooL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bitcoin şu an 13 dolar. am 1 ay sonra kaç dolar olucak iddiya varmısın?
    ben sana su dolar olur bu dolar olur demıyorum sen cop olucak dıyosun ben olmucak dıyorum sen bu konuda ıddaa ya varmısın madem kesın cop olacak dıyosun ?
  • 22-12-2017, 22:50:53
    #22
    ce7in adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizzat benim yazım. Sizin mesajınıza yönelik yazdım. Yazılım geliştirici olduğum için kripto paraları kullandıkları teknoloji ve bunun reel hayata etkileri üzerinden değerlendirmeye çalışıyorum. Ağırlıklı olarak yapay zekâ üzerine yoğunlaşsam da bir süredir blockchain, sonrasında da tangle gibi teknolojilerle ilgilenmeye başladım. Daha çok bu teknolojilerin felsefesine ve getirdikleri yeniliklere odaklanıyorum. Bir de şahsi projelerimde bu teknolojilerden nasıl yararlanabileceğime ve bu teknolojilerle neler yapabileceğime. Vakit buldukça da trading yapıyorum. Bu yüzden mesajım daha çok işin felsefesine ve teknolojisine yönelik oldu.

    Yorumunuz için teşekkür ederim.
    Ne yazsanız okuyacak gibiyim
  • 22-12-2017, 22:56:49
    #23
    Konuyu okuduktan sonra biraz daha alım yaptım. sağolasın böyle yararlı konular açtığın için.
  • 22-12-2017, 22:58:44
    #24
    Üyeliği durduruldu
    MoonLive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu okuduktan sonra biraz daha alım yaptım. sağolasın böyle yararlı konular açtığın için.
    güldürdün
  • 22-12-2017, 23:05:09
    #25
    Hayrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yazsanız okuyacak gibiyim
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.
  • 22-12-2017, 23:06:10
    #26
    kbasali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir fon yöneticisinin BTC veya kripto parabirimlerine bu kadar uzak olması sanırımı herşeyi özetliyor.
    Yazımı şimdi okuyunca fazla abartmışım veya yanlış anlaşılmışım.Fon yöneticisi demek milyararca dolarda olabilir 300,500 bin demekte olabilir.Şu an evet kendi paramda dahil 2,3 yakınımın parasını yönetiyorum. borsada.Teknik bilgilere göre işlmeler yapıyorum.Grafikleri onlarca ayrı indikatörle inceleyip para yatırıyorum.risklere göre para dağıyorum.devamlı pc başında günde 50 bin tl 200 bin tl al sat yapıyorum.bazende günnlük kredi kullanıyorum..
    O yyüzden bu konuyu açtım.bitcoini çogunuz son 2 ayda ve haberlerde duydunuz.Ben sadece bu işe ekranımda real time alım satım içim ayda 200 dolar veriyorum ve bunu yıllardır yapıyorum.
    Bitcoinde bizde bir hareket bekliyorduk ama yğzde on gibi.yüzde 4 bin yaptı bir anda.Gerçi elimde olsa 4 k dolardan 5 k ya çıktımı hemen sataraaaadım.20 k gördümüm gördü ama kim aldı sattı sattı (.sadece kendileri



    Aypi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu söylediğiniz geleceği öngörmek gibi birşey ama sizinle aynı fikirde olamayacağım. İllegal paranın aklandığı illegal işlerin yürütüldüğü bir para birimi kolay kolay o seviyeye gelmez.
    İllegal para olan bitcoin Tüm düm dünya bankalarınca sakıncalı göründü.isterseniz araştırın.yakında yasaklı para birimi olucak.
  • 22-12-2017, 23:13:27
    #27
    Konu hakkında bilgisi olmayan kişilerin yorum yapması, fikir vermesi insanları yönlendirmesi bence çok saçma olmuş. Bitcoin 2017 senesi içerisinde 6 kez %30 değer kaybetti ve ardından 1-2 ay içerisinde %70 %150 %263 değer kazandı Arkadaşlar korkmayın almaya devam edin vesselam! 1 aya görüşeceğiz.