• 05-12-2017, 03:17:40
    #1
    *Düzenleme: Konuyu acarken Bitmain de teslimat adresi ekleme ekraninda ülke listesi standart A->Z seklde oldugundan dolayi listede Türkiyenin de oldugunu sanmistim. Simdi baktim da listede Türkiye yokmus ki o.O . Hali ile aleti cinden Türkiyeye zaten direkt sokamiyormusum :/.
    Merhabalar,
    arastirmama ragmen beni tatmin eden bir cevap bulamadim. Kendim almanyada yasiyorum ve bitmain den kendime S9 aldigimda gümrüge geldi, gerekli meblagi (vergiyi) ödereyerek aleti aldim pasa pasa eve geldim.
    Bu islemin Türkiyede ayni sekilde olmayacagina dair icimde bir his var. Kesin orada da gümrüge takilir. Fakat aleti gümrükten gecirmek (vergisini vererek) asagida örneklendirgim gibi olur mu acaba? Almanyaya siparis versem de araba i bagajina 4 5 tane doldursam, Türkiyeye dogru yola ciksam beni sinir kapisinda yerler. O yüzden vergisini vererek efendi gibi bu aleti Türkiyeye sokmak istiyorum
    Duruma göre niteliklerinde teknolji gecen bir Ltd. Sirketi üzerinden de alabilirim yada sade bir vatandas olarak da.

    -Gümrük Memuru: Fatura 1000$, demekki %x gümrük vergisi ödeyeceksiniz.
    -Vatandas: Evet, tabii.
    -Gümrük Memuru: %x tt lira ediyor.
    -Vatandas: Al buyrun, yada al bankaya gittim yatirdim dekontu vsvs
    -Gümrük Memuru: Al sana aletin hadi güle güle

    Bu islemi daha önce usulünce Türkyieye sokmus birisi/birileri varsa lütfen yardimci olun.
  • 05-12-2017, 03:38:46
    #2
    Bunu kısa zaman önce detaylıca araştırdım. Bizde getirmeyi düşünüyorduk fakat 20-50 arası alım olmazsa zarar edeceğimize karar verdik.

    - Gümrüklemede tam bir adı olmadığı için gümrük vergisi en üst düzeyde tutulabilir,
    - Gümrükleme ve müşavirlik hizmet bedeli ortalama 2000 - 5000 $ arası (1 tane için de aynıdır 1 palet için de)
    - Gümrük memuru paleti / paketi açar ve bunun tehlikeli yada yasa dışı bir cihaz olduğuna karar verirse mal orada aylarca kalabilir de iade edilebilir de.

    Ya da bunların hiçbiri başınıza gelmez düşük bir vergiyle cihazı gümrükten geçirirsiniz.

    Son olarak bildiğim kadarıyla 2 adet ürünü gümrükten geçirebilirsiniz. Cnc merkezleme aparatı olduğunu söyleseniz emin olun bilemezler. ama faturada bu ibare belirtilmek zorunda.
  • 05-12-2017, 03:41:31
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bu konuda kimseyle muhatap olmanıza gerek yok. Eğer ki DHL, TNT, Fedex gibi firmalarla sokarsanız kendileri elleriyle gümrük yetkililerine götürüp "al abicim" diyor ve size gün kaybettiriyor. PTT ile gelmesini sağlarsanız, size soru bile sormadan gümrük vergilerini uygulayıp kapınıza getiriyorlar. Kapıda gümrük parasını ödeyip teslim alıyorsunuz.
  • 05-12-2017, 04:15:08
    #4
    Cevaplar icin tesekkür ederim.
    Hosthink adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda kimseyle muhatap olmanıza gerek yok. Eğer ki DHL, TNT, Fedex gibi firmalarla sokarsanız kendileri elleriyle gümrük yetkililerine götürüp "al abicim" diyor ve size gün kaybettiriyor. PTT ile gelmesini sağlarsanız, size soru bile sormadan gümrük vergilerini uygulayıp kapınıza getiriyorlar. Kapıda gümrük parasını ödeyip teslim alıyorsunuz.
    Bitmain de yollama opsiyonlari arasinda tam da bahsettiginiz 3 (TNT yi UPS olarak degistirisek) sirket var. Bu isi PTT üzerinden yürütürseniz tavsiyesi genel bir tavisyemiydi yoksa PTT yi kullanmanin bir yolu /tiyosu varmi?

    Düzeleme: Soru niteligini kaybetti. Yeni teslimat adresi eklerken listede Türkiyeyi bulamamak, degil PTT yi Cinden Türkiyeye direkt bir kargolamayi zaten imkansiz hale getirdi.
  • 05-12-2017, 04:30:11
    #5
    alchalade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevaplar icin tesekkür ederim.


    Bitmain de yollama opsiyonlari arasinda tam da bahsettiginiz 3 (TNT yi UPS olarak degistirisek) sirket var. Bu isi PTT üzerinden yürütürseniz tavsiyesi genel bir tavisyemiydi yoksa PTT yi kullanmanin bir yolu /tiyosu varmi?

    Düzeleme: Soru niteligini kaybetti. Yeni teslimat adresi eklerken listede Türkiyeyi bulamamak, degil PTT yi Cinden Türkiyeye direkt bir kargolamayi zaten imkansiz hale getirdi.
    Bu tarz kargo şirketleri genel olarak kalem bile sipariş etseniz gümrüğe "abi tak tak tak tak" tarzında yaklaşıyorlar. PTT doğrudan işlemleri yapıp kapıda sizden talep ediyor, o yüzden PTT daha mantıklı. AliExpress üzerinden bakabilirsiniz, orada sevkiyat konusunda sorun yaşamazsınız.