Merhaba arkadaşlar
farklı firmalara ait VPN bağlantısını kullanıyorum.
XP-Win7-2003 gibi windows versiyonlarında. kimisii manuel kimisi de kendi exe si vasıtası ile bağlantıyı oluşturuyoruz
şunu yapmak istiyorum....
VPN bağlantısı koptuğunda... kullanıcı ve çalışan yazılımlar internetden düşmeli.... internet & network bağlantıları da kopmalı. Taki manuel olarak ayarlar default yapıya çevirene kadar...
Yapmak mümkün ise nasıl ?
biraz fantazi bişi oldu ama..
Windows çıkışlarını VPN e bağlamak....
5
●935
- 24-09-2012, 03:11:57Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.http://www.purevpn.com/win7-firewall.php
Burda resimli olarak anlatmış ben sana özet geçeyim
Normal bağlantıyı ortak ağ olarak seçeceksin, Vpn ile olan bağlantını iş ağı olarka seçeceksin. Güvenlik duvarından "5,46,48-1772, 1724-65535" bu portları SADECE ortak ağ için engelleyeceksin. Tabi başka bir VPN altyapsını kullanıyorsan onun kullandığı portu açık bırakacaksın. - 25-09-2012, 06:19:09Evet win7 için.. Win Xp'de kural oluşturabilecek firewall olmadığı için bu çözüm yapılamaz.
Alternatifimiz static routing olabilir.
Komut satırına bunları yazaiblirsin.
route -add 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 x.x.x.x
Route -add y.y.y.y mask 0.0.0.0 z.z.z.z
x.x.x.x = Vpn' adapterinin aldığı IP numarası. Bütün *** olmayan trafiği buna yönlendiriyoruz.
y.y.y.y = normal adapterin IP'si (misalen 192.168.1.5)
z.z.z.z = Uzaktaki VPN sunucusunun IP numarası. Sadece bunun çıkışına izin veriyoruz.
Bu komutlar işini görürse, aynı komutların sonuna -P yazarak çalıştırdığında bunları kalıcı hale getirebilirsin.
Ayrıca artık bazı ev tipi modemlerde bile VPN özelliği mevcut, tek tek bilgisayarları ayarlamak yerine donanımsal bir çözüm düşüneiblirsin.