• 14-03-2010, 09:25:36
    #1
    Selamlar ben bilgisayarıma xp , win 7 ve ubuntu kurmak istiyorum. Çeşitli program denemeleri ve işletim sistemlerine hakimiyet için.

    Hangi sıralama ile kurmalııym sistemleri en başta işletim sistemi seçmem için ?

    500 lük harddiskimi 4e böldüm..
  • 15-03-2010, 01:00:41
    #2
    1. XP
    2. Windows 7
    3.Ubuntu

    Windows 7 nin boot loaderı xp yi de göreceğini düşünüyorum.Olmayabilirde emin değilim.Ama Ubuntuyu her durumda en son kurun. Şimdiye kadar kurduğum tüm windows sürümlerini Linux sistemlerin boot loaderleri gördü.
  • 08-04-2010, 22:53:26
    #3
    En başta windows xp yerine windows 7 kurmak gerekir sanırım, çünkü windows 7 diskin en başına kendisi için ayrıca ufacık bir sistem bölümü yapıp ortalığı biraz bulandırıyor Bu yüzden xp yi görmüyor.
  • 08-04-2010, 22:57:15
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Sanal makina kurusan 3 bir arada olur..
  • 08-04-2010, 22:57:22
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    FSO'nun verdiği sıralama en mantıklısı gözüküyor bencede. zaten son olarak ubuntu kurarak ubuntunun boot loaderini kullanmış olcaksın o da zaten windowsların hepsini görecek
  • 08-04-2010, 23:06:00
    #6
    Eğer bilgisayar bana tam performans lazım değil sadece işletim sistemleri olsun basit denemeler yapıcam diyorsanız VMware Workstation ile dediğinizi sadece tek işletim sistemi ile yapmak mevcut. Farklı sanal pcler oluşturup, bunlara ağ ağ bağlantıları verebiliyorsunuz. Hatta oluşturduğunuz sanal pclerin ne kadar ram, ne kadar hdd vb.-donanımsal- özelliklerini ayarlayabiliyorsunuz. Biraz araştırın.
  • 09-04-2010, 13:28:43
    #7
    Vmware'ı kesinlikle tavsiye ederim. Ama yok ben normal kurucam derseniz.

    FSO'nunda dediği gibi

    1-XP
    2-Win 7
    3-Ubuntu

    Çünkü;

    Artık Vista'nin gelişi ile bootlar değişti. Win 7 den sonra XP kuramazsınız. Yüksek bir sürüm var diye uyarı vericektir,aşılır ama kastırmanın bir manası yok. En sonda ubuntu