• 01-03-2023, 14:38:49
    #1
    Merhaba arkadaşlar, yazılım üzerine kullanmak için macbook pro m1 işlemcili 8gb ram olan versiyonu almayı düşünüyorum. Php ve nodejs üzerine çalışıyorum. Sıkça Phpstorm ve webstorm kullanıyorum. Daha önce mac kullanmadığım için pek bilgi sahibi değilim yeterli olur mu diye. Daha önce veya aktif olarak bu modeli kullanam varsa performansı şarjı konusunda vs bilgi alabilir miyim.
  • 01-03-2023, 14:40:22
    #2
    Eğer ekran boyutu yeterse, Air modeli de fazlasıyla yeterli olur. Arta kalan para ile monitör alabilirsiniz. Ama illa ki Pro olsun derseniz o da yeterli olur. İlerleyen süreçte mobile de el atarım dersen, 16GB tercihi daha doğru olur.
  • 01-03-2023, 14:41:54
    #3
    Regnos.com
    Performans olarak yeterli. Arkadaşın dediği gibi air bile yeterli. Genelde monitor alıp öyle kullanılıyorlar rahatlık açısından. Ram e gelirsek ileride problem yaşamamak adına 16 tavsiye ederim.
  • 01-03-2023, 14:45:02
    #4
    16 ram 500disk rahat çalışmak için şart hocam. Ben 16 ram 256gb kullanıyorum disk yetmiyor.
  • 02-04-2023, 22:24:01
    #5
    yusok32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar, yazılım üzerine kullanmak için macbook pro m1 işlemcili 8gb ram olan versiyonu almayı düşünüyorum. Php ve nodejs üzerine çalışıyorum. Sıkça Phpstorm ve webstorm kullanıyorum. Daha önce mac kullanmadığım için pek bilgi sahibi değilim yeterli olur mu diye. Daha önce veya aktif olarak bu modeli kullanam varsa performansı şarjı konusunda vs bilgi alabilir miyim.
    Dostum merhaba! Benim MacBook Pro M2 13" cihazım var ve kendisiyle 3 ayı doldurduk. Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım ve yaşatmayacak gibi de duruyor. Sana tavsiyem eğer bütçen elveriyorsa M2 serisi alman olacaktır. Standart bir M2 işlemci standart bir M1'e göre çok daha iyi. Eğer bütçeni daha da zorlayabilirsen 14" M2 Pro modeline bakabilirsin. Bende olan cihazı (MacBook Pro M2 13" 8GB Ram 512GB SSD) alman durumunda seni en az 5 yıl boyunca üzmeyecektir ve işlerini rahatlıkla yapabileceksindir. Daha önce MacBook kullananlar gördüm. 2015 model bir cihazı hala kullanıyorlar. Uzun yıllar kullanacaksan yaklaşık 6 yılda bir bataryalarına baktırmanı tavsiye ederim. Şimdi senin için aşağıya benim için en önemli özelliklerini yazacağım.
    • Cihaz hemen hemen 2kg ağırlığında ve taşıması oldukça rahat. Windows laptoplar gibi kafan kadar adaptör taşımak zorunda kalmazsın, tek bir kablo ile çoğu işini de görebilirsin.
    • Ekran deneyimi MÜKEMMEELLL. Tasarım işleri ile ilgilenirken renkleri en doğru şekilde alacağına emin olabilirsin. Dizi & Film izlerken kesinlikle üzmez.
    • Ses deneyimi ekran deneyimi kadar müthiş. Bence cihazda bulunan hoparlörler ile kulaklık kullanmayacaksın.
    • Şarj olarak sana direkt şunu söyleyeyim. Yazan Zeka projesinde bir eğitim için gittiğimiz yerde yaklaşık 8 saat ve son gün 10 saat boyunca cihazı açık tuttum. Herhangi bir priz ihtiyacı duymadım. Alacağın Windows bir cihaz seni en fazla 8 saat çıkarırken MacBook en az 8 saati garantiler.
    • Oyun olarak League of Legends, CS:GO, Asphalt 9, MineCraft oynuyorum ve herhangi bir problem yok. Parallels Desktop ile Windows 11 kurdum ve assassin's creed oynuyorum, normalden biraz daha fazla ısınması dışında bir problem yok.
    • Windowstaki gibi uygulamaların çökmeyecek ve garip işletim sistemi hataları almayacaksın, proje üzerinde çalışırken "ay hata olur mu, çöker mi save alsam mı?" gibi düşüncelere girmezsin.
    • Performans olarak 1 saatlik bir 4K video renderinı 1,5-2 saat civarında aldım. Yazılım işlerinde de yeterli olacaktır. MacOS destekli oyunlarda şüphe etmene gerek yok. Resident Evil Village, Apple Store'da MacOS destekli olarak satılıyor. Oynanış videolarına baktığımda 2K'da 60 FPS alan gördüm . Yani MacOS destekli ise sorun yok, Windowsta çalışan oyunları da çeşitli yöntemler ile açabilirsin, unutma performans kaybı yaşanıyor.
    Aklına tıklan bir şey olursa sorabilirsin.
  • 02-04-2023, 22:26:52
    #6
    EgemenGul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum merhaba! Benim MacBook Pro M2 13" cihazım var ve kendisiyle 3 ayı doldurduk. Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım ve yaşatmayacak gibi de duruyor. Sana tavsiyem eğer bütçen elveriyorsa M2 serisi alman olacaktır. Standart bir M2 işlemci standart bir M1'e göre çok daha iyi. Eğer bütçeni daha da zorlayabilirsen 14" M2 Pro modeline bakabilirsin. Bende olan cihazı (MacBook Pro M2 13" 8GB Ram 512GB SSD) alman durumunda seni en az 5 yıl boyunca üzmeyecektir ve işlerini rahatlıkla yapabileceksindir. Daha önce MacBook kullananlar gördüm. 2015 model bir cihazı hala kullanıyorlar. Uzun yıllar kullanacaksan yaklaşık 6 yılda bir bataryalarına baktırmanı tavsiye ederim. Şimdi senin için aşağıya benim için en önemli özelliklerini yazacağım.
    • Cihaz hemen hemen 2kg ağırlığında ve taşıması oldukça rahat. Windows laptoplar gibi kafan kadar adaptör taşımak zorunda kalmazsın, tek bir kablo ile çoğu işini de görebilirsin.
    • Ekran deneyimi MÜKEMMEELLL. Tasarım işleri ile ilgilenirken renkleri en doğru şekilde alacağına emin olabilirsin. Dizi & Film izlerken kesinlikle üzmez.
    • Ses deneyimi ekran deneyimi kadar müthiş. Bence cihazda bulunan hoparlörler ile kulaklık kullanmayacaksın.
    • Şarj olarak sana direkt şunu söyleyeyim. Yazan Zeka projesinde bir eğitim için gittiğimiz yerde yaklaşık 8 saat ve son gün 10 saat boyunca cihazı açık tuttum. Herhangi bir priz ihtiyacı duymadım. Alacağın Windows bir cihaz seni en fazla 8 saat çıkarırken MacBook en az 8 saati garantiler.
    • Oyun olarak League of Legends, CS:GO, Asphalt 9, MineCraft oynuyorum ve herhangi bir problem yok. Parallels Desktop ile Windows 11 kurdum ve assassin's creed oynuyorum, normalden biraz daha fazla ısınması dışında bir problem yok.
    • Windowstaki gibi uygulamaların çökmeyecek ve garip işletim sistemi hataları almayacaksın, proje üzerinde çalışırken "ay hata olur mu, çöker mi save alsam mı?" gibi düşüncelere girmezsin.
    • Performans olarak 1 saatlik bir 4K video renderinı 1,5-2 saat civarında aldım. Yazılım işlerinde de yeterli olacaktır. MacOS destekli oyunlarda şüphe etmene gerek yok. Resident Evil Village, Apple Store'da MacOS destekli olarak satılıyor. Oynanış videolarına baktığımda 2K'da 60 FPS alan gördüm . Yani MacOS destekli ise sorun yok, Windowsta çalışan oyunları da çeşitli yöntemler ile açabilirsin, unutma performans kaybı yaşanıyor.
    Aklına tıklan bir şey olursa sorabilirsin.
    Hocam derdime derman oldun valla 😂, m1 den vazgeçmiştim aklıma m2 soktular 🤣. M2 almaya karar verdim bende. Bu hafta içinde vs almayı planlıyorum inşallah
  • 02-04-2023, 22:33:16
    #7
    yusok32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam derdime derman oldun valla 😂, m1 den vazgeçmiştim aklıma m2 soktular 🤣. M2 almaya karar verdim bende. Bu hafta içinde vs almayı planlıyorum inşallah
    PT ya da Gürgençler'den daha ucuza alabilirsin. Ben yıl başından hemen önce Aralık ayının son günlerinde HepsiBurada'dan indirimle almıştım, şuanki fiyatlar uçuk. Ben aldım 1 ay sürmeden cihaz 9 bin TL zam yedi
    Oyun oynarken şarj süresi ne yazık ki düşüyor, LoL oynarken 1 oyunda yaklaşık %13 şarj gidiyor. Bu da 45-50dk'da %13 falan demek.
    Ben Windows XP'den 11'e kadar tüm Windows sürümlerini kullandım ve daha 3 ay önce bu cihaz ile MacOS'e geçtim. Ayarlardan kısayolları falan öğrenmem ve MacOS'e tamamen alışmam 1 gün sürdü. Cihazı aldıktan sonra nasıl kullanılır falan biraz bakarsan birkaç saate çözmüş olursun. Eğer kafana almadan önce ya da aldıktan sonra bir şey takılırsa, yardım lazımsa iletişime geçebilirsin.
  • 02-04-2023, 22:42:27
    #8
    EgemenGul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PT ya da Gürgençler'den daha ucuza alabilirsin. Ben yıl başından hemen önce Aralık ayının son günlerinde HepsiBurada'dan indirimle almıştım, şuanki fiyatlar uçuk. Ben aldım 1 ay sürmeden cihaz 9 bin TL zam yedi
    Oyun oynarken şarj süresi ne yazık ki düşüyor, LoL oynarken 1 oyunda yaklaşık %13 şarj gidiyor. Bu da 45-50dk'da %13 falan demek.
    Ben Windows XP'den 11'e kadar tüm Windows sürümlerini kullandım ve daha 3 ay önce bu cihaz ile MacOS'e geçtim. Ayarlardan kısayolları falan öğrenmem ve MacOS'e tamamen alışmam 1 gün sürdü. Cihazı aldıktan sonra nasıl kullanılır falan biraz bakarsan birkaç saate çözmüş olursun. Eğer kafana almadan önce ya da aldıktan sonra bir şey takılırsa, yardım lazımsa iletişime geçebilirsin.
    Bende pt den almayı düşünüyorum hocam, sana kaça mal oldu hocam cihaz. Zaten oyun oynama huyum hiç yok , kendi monster cihazım var. Hem makine hem yazılım alanında çalışıyorum. Makine okey ama yazılımda iş gereği özellikle şarj süresi benim için önemli olduğundan dolayı bu cihaz yazılım alanında beni karşılamamaya başladı artık. Mac'te yazılım monster'da makine işlerine devam edecem. Ek bir windows cihazım halihazırda olacak zaten. Birkaç aya kadar laptopu da tamamen satıp masaüstü + mac ile devam etmeyi planlıyorum zaten inşAllah. Bu arada hocam fikir beyanın için teşekkür ederim.
  • 02-04-2023, 23:04:03
    #9
    yusok32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende pt den almayı düşünüyorum hocam, sana kaça mal oldu hocam cihaz. Zaten oyun oynama huyum hiç yok , kendi monster cihazım var. Hem makine hem yazılım alanında çalışıyorum. Makine okey ama yazılımda iş gereği özellikle şarj süresi benim için önemli olduğundan dolayı bu cihaz yazılım alanında beni karşılamamaya başladı artık. Mac'te yazılım monster'da makine işlerine devam edecem. Ek bir windows cihazım halihazırda olacak zaten. Birkaç aya kadar laptopu da tamamen satıp masaüstü + mac ile devam etmeyi planlıyorum zaten inşAllah. Bu arada hocam fikir beyanın için teşekkür ederim.
    Hocam bana cihazın maliyeti 28 bin 600 TL civarında oldu. Yanına bir çanta aldım tam cihazın girebileceği küçük bir şey. USB Hub almam lazım ama şuan o kadar da önemli değil ilerleyen dönemde McDodo'nun bir hubını alabilirim. Everest'in Bluetoothlu bir mouse'ını aldım, sadece oyunlarda kullanıyorum. İleride Logitech'in bir setine geçebilirim. Bu arada rica ederim ^^.

    Android bir telefon kullanıyorum, iPhone almayı düşünüyorum. Ne alacağımı bende bilmiyorum 15i beklesem mi 14 Pro alıp geçsem mi yoksa maliyeti azaltıp 13 Pro mu alsam arada kaldım. Sanırım 14 Pro alacağım. Eğer sizin de bir Android telefonunuz varsa MacOS'ta herhangi bir problem çekmezsiniz, merak etmeyin. İlk Apple ürünüm MacBook oldu herhangi bir sıkıntı da yaşamadım. iPhone ile bir Apple Watchta alabilirim. Eğer Apple Watch'ınız varsa saatin takılı olduğu eliniz ile MacBook'un kapağını açtığınız an şifre girmenize gerek yok, cihaz tamamen kendi açılıyor. Onun haricinde iPhone kameralarını Maclerde kullanabiliyorsun. Geniş açılı kamera ile masayı gösterip diğer kamera ile yüzünüzü falan gösterme olayı oldukça iyi duruyor. Benim aldığım modelde eski tip kamera var ve 720p 60 FPS'e kadar çıkabiliyor. 14" ve Air modelinde yeni tip kameralar var, alan kişiler görüntülü görüşmelerde yeterli diyor. iPhone cihazınız varsa zaten webcam derdiniz olmayacaktır, telefon kamerasını webcam olarak kullanabileceksiniz. Ben benim cihazın webcaminden memnunum, görüntülü görüşmelerde bana yetiyor. Gelen aramaları falan macten yanıtlayabilirsiniz. AirPods'a sahipseniz telefondan şarkı dinliyorsunuz ve acilen Mac'e geçmek istediğiniz diyelim. Cihazın kapağını açtığınız an telefon ile olan bağlantı kesiliyor ve mac'e bağlanıyor. Herhangi bir bağlantı beklemenize gerekte yok, anında bağlanıyor.
    Ekosistem olarak müthiş olacaktır.