• 18-10-2024, 23:37:26
    #1
    Hayırlı geceler.
    Arkadasım 0 bir araba aldı. Ciddi manada sportif, güzel bir araç. Araba 1.2 puretech yeni motora sahip. Az önce denemek için çıktığımızda arabanın 2 egzosundan da duman çıktığını gördük. Araç benzinli. Dizel olsa sorun da bu neden olmustur ki acaba? Araç sıfır değil ama sıfır ayarında. Birkaç bin km’de. Hava biraz soguk acaba normal midir? Servise götürmeli mi?

    Herhangi bir uyarı falan da cıkmadı. Yagmur yagmıstı su gelmis olabilir mi diye dusunduk… 🙂
  • 18-10-2024, 23:39:21
    #2
    abi havalar soğudu normal yani... yağmur yağmışsa sıcak egzosdan duman çıkar diğer araçlarda da görmüş olmalısınız bence
  • 18-10-2024, 23:41:11
    #3
    Duman mı yoksa buhar mı?

    Eğer buhar ise kısa bir süre sonra kaybolacaktır soğuk havalarda çok normal, fakat duman ise uzun süre yükselmeye devam eder.
  • 18-10-2024, 23:41:17
    #4
    Bu havalarda normal hocam
  • 18-10-2024, 23:41:55
    #5
    Dumanın rengi önemli bu durumlarda , ama mavi duman yada kara duman 0 bi araçta imkansıza yakın. Muhtemelen havanın soğukluğundan kaynaklı evham yapmışsınız bence gayet normal.
  • 18-10-2024, 23:44:46
    #6
    araç sıfır ayarında dediğinize göre kış aylarında normal
  • 18-10-2024, 23:46:34
    #7
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    abi havalar soğudu normal yani... yağmur yağmışsa sıcak egzosdan duman çıkar diğer araçlarda da görmüş olmalısınız bence
    UndeaD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Duman mı yoksa buhar mı?

    Eğer buhar ise kısa bir süre sonra kaybolacaktır soğuk havalarda çok normal, fakat duman ise uzun süre yükselmeye devam eder.
    miracuzunlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu havalarda normal hocam
    aslantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dumanın rengi önemli bu durumlarda , ama mavi duman yada kara duman 0 bi araçta imkansıza yakın. Muhtemelen havanın soğukluğundan kaynaklı evham yapmışsınız bence gayet normal.

    Yorumlar için teker teker teşekkür ediyorum. Araç 408. İki egzozdan da öyle bir buhar çıktı ki arkadan park ederken, ne oluyor dedik…

    Siyah duman kesinlikle değil. Beyaz, iki taraftan da gelen buharımsı bir seydi. Gaza basınca bostayken cıkıyordu yine… 😁
  • 18-10-2024, 23:54:23
    #8
    Sorun yok
    Bazen de egzozdan su atacak
    Mavi ve siyah dumandan korkun.
  • 18-10-2024, 23:57:57
    #9
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun yok
    Bazen de egzozdan su atacak
    Mavi ve siyah dumandan korkun.
    Çok teşekkürler hocam. Dizel araba tecrübem oldu uzun bir zaman. 1 ay kadar önce de benzinli C4x araç aldım. Aynı motor, aynı tip neredeyse 408 ile… Görünce hemen konu actım korkup. Ya yaşarsak diyip korktum. Ama cevaplar benim de içimi rahatlattı arkadasımın da. 😁