• 11-11-2007, 19:24:26
    #1
    En İyi Hosting Hangisi ? ismindeki başlıkta, iyi bir web barındırma hizmetinde neler olması gerektiğine değinmiştik. Ancak bir Joomla! ya da benzer içerik yönetim sistemi barındırmak için aranması gereken ilave özellikler olacaktır.

    Joomla! barındırmanın bazı özel durumları söz konusudur. Bu özel durumlar genelde sisteminizin çalışması değil, onu kullanma ve yayınlamadaki konforunuz ile ilgilidir. Bunları maddelersek en iyi Joomla! ya da İYS barındırma hizmetini almak için aramanız gereken âzamî bilgiyi vermiş oluruz.
    • İçerik Yönetim Sistemleri (İYS - CMS) uyumlu mu ? (Herşeyden önce bunu bir sorun, alacağınız cevabın şekli, tavır ilk başta sizin için bir şey ifade edecektir. Mesela "tabii ki canım" veya "olmaz olur mu" yahut soruyu anlamsız bulan tavırdaki cevaplar negatif olmalı. Zira evet; olmaz olur.) Türkiye'de Joomla! ile tam uyumlu hosting sayısı sanılandan daha azdır.
    • Güvenli Durum (Safe Mode) konusunda bilgi ve garanti sorun. Güvenli Durum, sunucu güvenliği için sadece bir alternatiftir. Tek başına yeterli olmadığı gibi bu özelliğin -sizin konforunuzu bozmayacak- farklı şekillerde yapılandırılması mümkündür.
    • Teknik ekip, iys konusunda tepki verebilecek düzeyde mi ? Bu konuda yeterliği olmayan bir teknik ekipten sıkça "sorun sizin scriptinizde" ya da "sorun bizden kaynaklı değil" gibi çözümsüzlükler duyabilirsiniz.
    • Yedekleme periyodu nedir ? Otomatik olarak günlük ve haftalık yedeklerin alınması, gerçekten iyi bir konfor olacaktır. Sadece günlük yedekleme güvensiz, sadece haftalık yedekleme yetersiz, adı konmamış periyodda rasgele yedekleme anlamsız olacaktır. Yedekleme periyodu konusunda garanti isteyin. Kendiniz kodlamadığınız bir sistemde yedeklere her an ihtiyacınız olabilir.
    • Sunucuda gd2, imagemagick, domxml destekleri tam olarak sağlanıyor mu ? Bu destekler herhangi bir iys için lazım olan ve olabilecek özelliklerle ilgilidir.
    • Sunucuda dosya ve klasör izinleri için gerekli öntanımlar mevcut mu ?
    • Dosya erişimleri için hakkınız olan erişim yetkisi tam olarak sağlanıyor mu ? Dosya sahipliği sizin hesabınıza atanıyor mu ? Güvenliğiniz için gerekli asgari izin seviyesi sürekli kontrol edilerek daha düşük bir seviyde unutulması engelleniyor mu ? (İçerik yönetim sistemleri için önemli bir durum!)
    • Linux tabanlı bir sunucu olması, sorun yaşama ihtimalinizi azaltacaktır.
    • Referansları içinden Joomla! siteleri incelemek ve Joomla! hakkında bilginiz dahilinde bazı sorunların yaşanıp yaşanmadığını sormak iyi bir yöntem olabilir. Bu tür sorular için forumlarda "sunucu taraflı" olarak sonuçlanmış konulardan yararlanabilirsiniz.
  • 11-11-2007, 19:32:00
    #2
    Misafir
    Tsk Ederım. Bılgı Icın
  • 11-11-2007, 19:37:09
    #3
    Üyeliği durduruldu
    joomlacı olarak gayet hoş bilgiler tam destek zamanında pişerken neler çekmiştim her hatanın altından kalkıyoz allahın isniyle sağolsın akar kardeş safe mode olayı yüzünden tema yükleyemeyenlere kaynak olur bu yazı
  • 21-11-2007, 20:16:34
    #4
    sadece joomla için hosting sağladığını iddia eden bir şirket var. mjserver.net bu hosting hakkında eleştirimi burada yaptım: Hostulan.Com » Mjserver.Net
  • 22-11-2007, 17:46:36
    #5
    akar kardeş yazını şurda alıntıladım sakıncası var mı?
  • 08-12-2007, 22:40:35
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    akar kardeş yazını şurda alıntıladım sakıncası var mı?
    Hiç sorun yok dostum. Paylaşılabilir. İnşeallah okuyanlara faydası olur. Nezaketin için teşekkürler.
  • 10-12-2007, 11:31:59
    #7
    Joomla da en büyük problem ownership verebilme meselesi ve safe mode kapatabilme.
    Joomla konusunda ben de çok uğraştım destekleyen host bulabilme konusunda. 2 aydır hostcini firmasını kullanıyorum. Şu ana kadar mail sunucularının hotmail de blackliste girmesi hariç joomla desteği konusunda hiçbir problem yaşamadım.
    Host ettirdiğim joomla tabanlı sitelerim;
    Anasayfa - Elit Bilgisayar Yazılım ve Tic. Ltd. Şti.
    Home - AKSOY TARIM (tasarım aşamasında isimle alakası olmayan bir yuva sitesi )
  • 10-12-2007, 13:30:11
    #8
    Son iki ayını bilmem ama bu sene ortak yürüttüğüm birkaç proje sebebiyle Şubat - Ağustos arası epey çalışmak zorunda kaldım. Tüm işleri kendi sunucumda yapıp bittikten sonra oraya taşıdığımı söyleyebilirim. Eylül'den itibaren durum değişmiş olabilir. Ancak ben çalıştığım zaman Joomla! uyumu ile alakaları yoktu. Daha uzun esasında bu konu ama bu başlık altında şirketlerin değil şartların tartışılması, beklentilerin önplana çıkması daha iyi olur diye düşünüyorum.
  • 10-12-2007, 13:39:12
    #9
    safe mode OLAYI global.php dosyasından kaynaklanıyor.onun haricinde compenant yüklemek icin gerekli dosyalara izin vermek yeterli.Win serverler icin..